FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod treborit 7. 9. 2018 15:15

Dnesni utoky smeruji vice na mobilni bankovnictvi, ktere je u nekterych bank jednofaktorove a staci ovladnout jen mobil.
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 7. 9. 2018 17:42

U kterych? Castky byvaji limitovany... treba CSOB/ ERA ma defaultne limit 50000 ale jde zvednout...

Utocnik by mel vedet jak to v te ktere bance chodi, od jake castky se rucne kontroluji transakce a v kolik penize odchazeji z banky...
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 10. 9. 2018 13:16

otazka: Ktere dalsi banky vedle FIO vam otrocky ihned zrusi prikaz, kdyz v tu minutu na uctu nejsou penize a nezkusi ho v den splatnosti pozdeji provest?

Pokud ja vim tak CSOB, RB, Equa a asi mnoho dalsich, proste ten prikaz zkousi provest znova. Raiffeisen kdysi mela nevim jak dnes, az 4 tydny nastavitelnou dobu, po kterou se ma zkouset. CSOB to ma myslim ze 2 pracovni dny.

Navod pro FIO programatora:
Pritom by postacilo, kdyby Fio prikaz hned nezrusil a provedl jej dodatecne jeste v den splatnosti po zmene zustatku (prece se spusti hlasic, tak proc by trigger nespustil i “cekajici prikaz”?) anebo davkove pred 9, 12, 16 a 24 hodinou. a zrusil jej az po pulnoci.

Ach jo. Nebo to neumim nastavit? To si zase nekdo pekelne zjednodusil praci pri implementaci bankovni logiky.
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radecekh 10. 9. 2018 18:18

vpe:
Mám na vás naprosto vážně míněný dotaz: Co by banka měla z toho, že by dělala to, co navrhujete?
Když se na to dívám z hlediska banky, klient, co není schopen mít na účtě ani tolik peněz, aby mu to pokrylo nějaký platební příkaz, není zrovna lukrativním klientem. Takový klient může buď odejít (z pohledu banky žádná škoda) nebo si zřídí kontokorentní úvěr, který mu dovolí pokrýt i platby, na které nemá (a banka na tom případně vydělá).
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod treborit 10. 9. 2018 19:50

Jsou vnitrobankovni prevody ze Slovenska do CR okamzite? nebo to jde jako bezna SEPA?
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod Peťo6 10. 9. 2018 21:16

treborit: Ja mám skúsenosť, že okamžite.
Peťo6
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod lemming 10. 9. 2018 21:32

Co by z toho mělo Fio? Třeba spokojeného zákazníka. Ono to není tak, že by člověk měl na účtu málo peněz konstantně a stále mu padaly platby pro nedostatek prostředků. Spíš se to stane jednorázově, když očekávaná platba nedojde, nebo se nakupí víc odchozích plateb. Ten člověk ty peníze i může mít, ale na jiném účtu. Když mu platba zfailuje, tak ho to dost nas**e a silně se zvýší pravděpodobnost, že odejde. Pošle o tom Fio alespoň mail, nebo ten příkaz jen tiše zruší?

Jak říkám, Fio je sice levné, ale služby má mizerné. Kdysi to byla smysluplná možnost, ale dneska se dá na (skoro) nulu dostat v mnoha bankách a služby dostane člověk lepší.
lemming
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 10. 9. 2018 23:17

Radecekh: to se zeptejte u ostatnich bank, co z toho maji a proc to delaji ;-) ze to muze byt cilena strategie na prodej kontokorentu me nenapadlo a zrejme ani neni je, myslim si, ze to je spise odbyty system a proto jsem to sem napsal k diskusi a treba si toho nekdo vsimne a to tim spise, pokud se ozve vice lidi (kteri nekdy prehledli, ze fio neprovedl prikaz)...

Lemming: ona ta platba ten den dojde, akorat ze fio zrusi prikaz zadany drive s budouci splatnosti ihned pri prvnim pokusu, pricemz se nikde neuvadi, kdy zacne pokusovat, zda v 0:01 nebo v 6:00 nebo... jak rikam klidne by to mohlo fungovat v ramci dne (protoze je temer neprezkoumatelne, v kolik hodin prachy na ucet prisly a v kolik hodin se neprovedl prikaz s budouci splatnosti).

A email neposle. Take si toho nemusite vubec vsimnout. Mozna na to jde nastavit hlasic, nezkoumal jsem to.

All: zajimalo me, zda tuhle featuru maji nevychytanou i jinde?
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 11. 9. 2018 04:35

Já nevím, přijde mi normální, že příkaz zadaný na určitý den platí (alespoň) po celý ten den. Dělám to velmi často, že zadávám příkazy ráno, kdy tam ještě prostředky nejsou, protože vím, že tam během dne dojdou a že večer už na to nebudu mít sílu/čas, a nepovažuji to za žádnou vstřícnost banky.
Naposledy upravil drkarel dne 11. 9. 2018 05:43, celkově upraveno 1
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod 1.5TSI 11. 9. 2018 05:12

No me prijde standardni pouze jeden pokus i transakci v den splatnosti.
1.5TSI
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 11. 9. 2018 05:53

Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radecekh 11. 9. 2018 05:55

vpe píše:Radecekh: to se zeptejte u ostatnich bank, co z toho maji a proc to delaji ;-)

Když něco dělají "ostatní banky", je to správné a vyplatí se jim to. Když Fio dělá něco jiného, než ty vaše ostatní banky, je to špatné, tratí na tom a měli by to změnit? Omlouvám se, ale moc logiky v tom nevidím.

lemming píše:Co by z toho mělo Fio? Třeba spokojeného zákazníka.
...
Jak říkám, Fio je sice levné, ale služby má mizerné. Kdysi to byla smysluplná možnost, ale dneska se dá na (skoro) nulu dostat v mnoha bankách a služby dostane člověk lepší.

Mimo svých dvou zaměstnání jsem i OSVČ. Mám tedy i nějaké zákazníky. Někteří z nich mají stejný pocit jako vy, tedy, že účelem mého podnikání je jejich spokojenost. Ale tak to není. Účelem mého podnikání je zisk. A ano, jsem rád, když je zákazník spokojený a dá mi kšeft i příště. Ale o ty, co koukají jen na svou vlastní spokojenost, nestojím. Když budu své služby poskytovat levněji, budu mít víc spokojených zákazníků, ale to není účelem mého podnikání. A Fio na tom bude stejně.
Pokud nejste spokojen, což evidentně nejste, když si myslíte, že poskytují mizerné služby, není jediný důvod, u nich zůstávat. Vám se uleví a Fio na tom taky tratit nebude.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 11. 9. 2018 09:08

Mám pocit, že to tu lehce hrotíte. :) A věř tomu, že spokojenost zákazníka může být účelem podnikání (i teorie zná různé motivy podnikatele). Je to jen o tom, jak má podnikatel konkrétně nastaven poměr mezi ziskem a spokojeností zákazníka. Já to mám třeba tak, že bych byl dost nespokojen, pokud by byl klient nespokojen (oprávněně), mám určitou profesní čest. Ano, na druhou stranu to neznamená, že budu svoji práci dělat zadarmo.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod xls 11. 9. 2018 10:27

Ono je to složitý, protože i v podnikání platí, že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán. A hlavně po posledním skokovém nárůstu cen se bude ještě spousta lidí divit, až buď vzrostou ceny za některé činnosti na úroveň, kterou budou považovat za nepřijatelnou (aniž by to podnikateli přineslo rozumný zisk), nebo se na tyhle činnosti podnikatel úplně vykašle, ať si zákazník zajistí spokojenost jinde.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 11. 9. 2018 11:01

vpe píše:myslim si, ze to je spise odbyty system a proto jsem to sem napsal k diskusi a treba si toho nekdo vsimne a to tim spise, pokud se ozve vice lidi (kteri nekdy prehledli, ze fio neprovedl prikaz)...
Taky si myslím, že by to mohlo být odbytím systému. Možná to tak bylo pro programátory jednodušší tu funkci tam neprogramovat a nebo to nikoho z banky nenapadlo to těm programátorům zadat na naprogramování. Všimnou si toho možná mnozí zdejší diskutující a čtenáři této diskuze ale, že by si toho všimnul někdo z banky tak s tím bych příliš nepočítal. Pokud si toho někdo z banky všimne tak stejně s tím asi nikdo nebude ochoten něco udělat nebo se tím zabývat. Nedávno se tu diskutovalo o tom, že nemá příliš význam zasílat přímo do banky návrhy na vylepšení IB, protože v bance na to kašlou a téměř nic z toho nezrealizuji.

Všimnul jsem si, že v mobilní aplikaci nejde u plateb mezi vlastními účty zadat datum provedení příkazu, protože tato věc tam vůbec není. U příkazu do jiných bank to jde a tak nevidím, žáden rozumný důvod nebo nějakou strategií banky proč by to nemohlo jít i u převodů mezi vlastními účty. V IB to jde a tak proč by to nemohlo jít i v mobilní aplikaci?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků