Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Kamča 6. 4. 2020 09:56

Děkuji za radu. Z mobilu fungují.
Kamča
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 6. 4. 2020 10:51

Ta odpověď je opravdu hanebná, to musela dávat dohromady nějaká vepřová hlava. Jakože stávajícím zákazníkům nejen sebrat slíbené úročení, ale ještě je znevýhodnit oproti stávajícím. Nic, FA to jistí.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 6. 4. 2020 11:04

Kamča píše:Fungují vám okamžité platby?
Do FIO a MMB nefunguji. Jiné banky jsem nezkoušel.
Kamča píše:Z mobilu fungují.
Pokud máš na mysli Richee tak to nevím, protože tuto aplikaci nepoužívám. Z běžné mobilní aplikace Creditas okamžitou platbu ale nejde ani zadat, protože tam nikde není v nabídce.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod libol 6. 4. 2020 11:12

xls píše:Ta odpověď je opravdu hanebná, to musela dávat dohromady nějaká vepřová hlava. Jakože stávajícím zákazníkům nejen sebrat slíbené úročení, ale ještě je znevýhodnit oproti stávajícím. Nic, FA to jistí.


Jo taky to asi (neměl jsem tam prachy, takže o nic nepřijdu) vyzkouším, ale spíš do budoucna by me zajímalo, zda opravu věta
Úroková sazba stanovená v Oznámení o úrokových sazbách je pohyblivá, tj. Banka ji může jednostranně měnit, bez předchozího oznámení Klientům, v závislosti na změně dvoutýdenní repo sazby (2T Repo sazba)vyhlašovanéČNB

znamená, že mohou změnit o libovolnou výši, v libovolném čase (teď to bylo po týdnu, před deseti lety se 2T repo taky měnila, má to vliv?)
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod andre7 6. 4. 2020 11:57

Můj dopis CREDITAS:

Vážení,

reaguji na vzniklou situaci, kdy došlo z Vaší strany ke snížení úrokových sazeb na spořicím účtu. Chápu, že reagujete na kroky ČNB, nicméně v tomto případě porušujete svůj veřejný příslib o garanci úrokové sazby a dle mého názoru jednáte i v nesouladu se zákonem č. 370/2017 Sb. o platebním styku.

Pominuli tedy nedodržení Vašeho veřejného příslibu garance úrokové sazby 1,6% p.a. do 30.6.2020, kterou jste mi zaslali e-mailem dne 31.1.2020 a kterou jste propagovali i na svých internetových stránkách, tak dle výše zmíněného zákona máte povinnost o změně úrokových sazeb v neprospěch klientů informovat min. s 2 měsíčním předstihem, což jste nesplnili.

Dle Vašich aktualizovaných Všeobecných obchodních podmínek platných od 14.9.2019, bodu 2.5.4

“Úroková sazba stanovená v Oznámení o úrokových sazbách je pohyblivá, tj. Banka ji může jednostranně měnit, bez předchozího oznámení Klientům, v závislosti na změně dvoutýdenní repo sazby (2T Repo sazba) vyhlašované ČNB. Pokud je úroková sazba uvedena přímo ve Smlouvě o účtu a ve Smlouvě o účtu není dohodnuto jinak, je úroková sazba uvedená ve Smlouvě o účtu pevná.”

nesplňuje tato definice náležitosti, aby se na změnu úroků nevztahovala 2 měsícční lhůta pro oznámení změny.

Protože dle § 152 odst. 5

“Bylo-li to dohodnuto, je poskytovatel oprávněn kdykoli jednostranně a bez předchozího oznámení změnit úrokové sazby a směnné kurzy používané při platebních transakcích, je-li změna založena na změně referenčních sazeb nebo směnných kurzů podle § 136 odst. 1 písm. b). Změny úrokových sazeb nebo směnných kurzů používaných při platebních transakcích se provádějí a počítají neutrálním způsobem. Změna úrokových sazeb musí být uživateli oznámena bez zbytečného odkladu způsobem uvedeným v § 131 odst. 1, 2 a 3 s výjimkou případu, kdy si strany dohodly jiný způsob nebo lhůty poskytování nebo zpřístupňování informací. Jakákoli změna úrokových sazeb nebo směnných kurzů, která je pro uživatele příznivější, může být uplatněna i bez oznámení.”

a dle § 136 odst. 1 písm. b)

“tam, kde to připadá v úvahu, údaj o úrokových sazbách a směnných kurzech, které mají být použity, nebo údaj o způsobu výpočtu úroku nebo přepočtu měn a příslušný den a index”

není splněna podmínka, že je definován v obchodních podmínkách způsob výpočtu úroky při změně úrokové sazby ČNB (2T Repo sazba), považuji toto ustanovení za neplatné. Dále zákon hovoří o “neutrálním výpočtu” změny úrokové sazby, to také splněno nebylo, neboť v době, kdy ČNB tuto sazbu zvyšovala, nedošlo ke zvýšení úrokové sazby na spořicím účtu, proto považuji tento výklad z Vaší strany za účelový.

Žádám Vás tímto o dopočtení rozdílu v úroku za dny 3.-5.4.2020.

Předem děkuji za odpověď

S pozdravem
andre7
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 6. 4. 2020 12:06

Se bude hádat o pár haléřů a psát kvůli tomu dlouhé stížnosti a reklamace?
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod andre7 6. 4. 2020 12:07

to není kvůli pár halířům, ale kvůli tomu aby se tím museli zabývat a zajímá mě i jejich reakce, to že to udělali pěkně svinsky asi o tom není spoiru,ne?
andre7
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 6. 4. 2020 12:13

Se musím smát, támhle nějaká ČS slíbila zvýšit úrok na 1%, ani to nestihla a už snižovala na 0,2 % a její klienti mlčí.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod OnderCZ 6. 4. 2020 12:20

vlazy píše:
Kamča píše:Fungují vám okamžité platby?
Do FIO a MMB nefunguji. Jiné banky jsem nezkoušel.
Kamča píše:Z mobilu fungují.
Pokud máš na mysli Richee tak to nevím, protože tuto aplikaci nepoužívám. Z běžné mobilní aplikace Creditas okamžitou platbu ale nejde ani zadat, protože tam nikde není v nabídce.


Do MMB okamžité platby fungují. Možná nefungují jen tobě. Dnes kolem deváté ráno posíláno přes IB Creditas 140 000 okamžitou platbu, zase připsáno bez problémů. Takže je spíš jen problém u tebe a měl bys napsat bance a ne tady pořád všem ostatním psát, že to nefunguje.
OnderCZ
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlaju 6. 4. 2020 12:46

suram píše:Se musím smát, támhle nějaká ČS slíbila zvýšit úrok na 1%, ani to nestihla a už snižovala na 0,2 % a její klienti mlčí.

A jak to bylo napsáno? Měli také na webu nějakou garanci, nebo to garantovali emailem klientům? Byl by to stejný princip, tohle mě zajímá. Vlastně nevěřím, že to tak bylo. Pokud řekli, že brzy plánují zvýšit úrok, tak to není stejně závažné tvrzení.
Jakkoliv je ČS nesympatický moloch, vůbec mi na ni nesedí, že by řekli: Založte si u nás spoření, my vám garantujeme, že zachováme jeho sazbu X% do xxyyzzzz a pak se začali vymlouvat. Není to vyloučeno, ale chtěl bych to vidět. Myslím, že nemají problém to prostě nenabídnout..
Naposledy upravil vlaju dne 6. 4. 2020 12:50, celkově upraveno 1
vlaju
Diskutér


Odeslat příspěvekod drummond 6. 4. 2020 12:51

Nemám problém s tím, že úroky snížili, logicky ten krok chápu, ale vadí mi způsob, jakým to udělali.

Expobank například u Neo účtu taky snižuje z 1,6 na 0,65, ale korektně to oznámila s tím, že to je od půlky června. Naprosto korektní. Creditas naprosto nekorektní a tak o mých 2,5M přišla. Nepřeju jim "run" na banku, protože to by rozkolísalo celý bankovní trh, ale doufám, že peníze přesune dost klientů a vedení banky tuhle čuňárnu pocítí.
drummond
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 6. 4. 2020 12:55

Není dána žádná povinnost to oznamovat. Kdyby to oznámili, byl by run větší, takhle to většina klientů ještě ani neví.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlaju 6. 4. 2020 12:55

suram: Jo, taky to zní blbě, to je fakt. Ale citace zní "..jsme se rozhodli zvýšit úročení na našich spořicích účtech"..."a od 1. dubna zvýšit jejich úrokové sazby"
Proto klidně může přijít druhý den tisková zpráva ve smyslu "rozhodli jsme se, že je nakonec nezvýšíme". Zní to taky šroubovaně, ale dali si pozor na slova, nejde o garanci. Pokud by 1.4. zvýšili a 2.4. snížili, to už by vůbec bylo úplně v pohodě.
vlaju
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 6. 4. 2020 12:57

Creditas dala ale garanci jen na bonusový úrok, ne na ten základní.
suram
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků