Zkušenosti s nákupem z aliexpress.com

Jak, za co, kdy, kde a kolik nejlépe utratit

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod suram 12. 5. 2020 20:40

Musíš mít v aliexpressu uvedeno tel.č. správně v mezinárodním formátu, jinak ti SMS o uložení zásilky logicky nepřijde.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod ski1961 13. 5. 2020 09:03

Dobrý den,
prosím, on si může prodlužovat ochrannou lhůtu sám prodejce ? Už se mi to stalo několikrát a ted ten poslední nákup už si prodejce to prodloužil sám asi 3x, na zboží čekám už 2 a půl měsíce a on stále prodlužuje lhůtu. Ani mi o tom neinformuje, já vždycky čekám, že už lhůta uplyne,abych otevřel spor a hle, najednou zase lhůta další 3 týdny.. Vůbec to nechápu, mám pocit, že tohle je spíše ochranna prodávajícího, než mě jako kupujícícho, protože, když stále běží ochranná lhůta, tak já nemohu otevřít spor.

Poradíte někdo prosím, jak v tomhle postupovat ? děkuji..

-- 13. 5. 2020 10:14 --

suram píše:Musíš mít v aliexpressu uvedeno tel.č. správně v mezinárodním formátu, jinak ti SMS o uložení zásilky logicky nepřijde.


myslím, že tímto to určitě nebude, protože pokud si pamatuji, tak při registraci na ali nejde zadat tel. číslo jinak než s mezinárodní předvolbou. Uvidentně tohle zasílání přes zásilkovnu a neinformování o zásilkách a vracení zpět do Číny začíná být problém, protože už jsem těchto stížností na tento postup slyšel celkem dost a následná reklamace pak není absolutně možná. Mimochodem sám už jsem jednu zásilku přes zásilkovnu dostal a dostal jsem ze zásilkovny jak email, tak sms, kde zásilku mám k vyzvednutí, asi jsem měl štěstí.
ski1961
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod suram 13. 5. 2020 09:27

Prodejce prodlužuje ochrannou lhůtu kupujícímu, ne sobě. ;-)
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod ski1961 13. 5. 2020 10:35

@suram

nějak tomu nerozumím :-) prodejce mi prodlužuje ochrannou lhůtu mně jako kupujícmu ? takže mi bude stále dokola prodlužovat lhůtu a já budu čekat do nekonečna a nebudu moci otevřít spor ? to opravdu nějak nechápu..
pokud si dobře pamatuji, tak ochrannou lhůtu jsem si mohl prodloužit já jako kupující, když jsem chtěl třeba čekat, dokonce mi chodil i mail z alliexpresuu, že mi tato doba končí, myslím 5 dnů předem nebo tak nějak a záleželo na mně, jestli jsem chtěl čekat a prodloužit nebo otevřít spor, ale takto mohu čekat do nekonečna a nemohu ani otevřít spor, takže nemusím mít zboží ani svoje peníze zpět.
Naposledy upravil ski1961 dne 13. 5. 2020 10:40, celkově upraveno 1
ski1961
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 5. 2020 10:39

ski1961:
Ta zásilka z Číny do zásilkovny ti přišla na výdejní místo v místě tvého bydliště a kde ti to vyhovovalo?
Já bych s doručováním zásilek z AliExpressu do zásilkovny spokojený nebyl. Bydlím na vesnici kde zásilkovna výdejní místo nemá a tak bych si pro to musel jet do města a to ještě nevím jestli by mi to zaslali na výdejní místo které by mi vyhovovalo nejlépe. Pokud opravdu zasílají některé zásilky na zásilkovnu tak je to ze strany AliExpress nebo možná některých prodejců dost hodně nesolidní nebo možná i podvod. Kupující si objednává zaslání zboží na konkrétní jeho adresu a ne na nějaké výdejní místo které si navíc ani nemá možnost vybrat a určit sám. Něco jiného by bylo kdyby kupující si tento způsob doručení na výdejní místo zásilkovny mohl vybrat sám nebo kdyby u zboží bylo uvedené, že se zasílá na zásilkovnu. Toto by mělo AliExpress uznávat jako reklamaci v případě podání sporu, ale asi mají potvrzení, že zásilka byla doručená na výdejní místo zásilkovny a to, že si ji kupující nepřevzal, protože o ní nevěděl už je nezajímá. Ono na tu zásilkovnu se to zasílá údajně přes Polsko a nějakou firmu Meest která je asi dopravcem do Evropy a která to pak předává dále zásilkovně.
Pokud jde o telefonní číslo tak já ho mívám uvedené na zásilkách z Číny a bývá i v mezinárodním tvaru +420 XXXXXXXXX.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod ski1961 13. 5. 2020 10:48

@vlazy
ano přišla mi na zásilkovnu v mém městě, ale na jinou, než bych si vybral já, prostě vybrali nějakou z mého města, protože je jich tady více..údajně, jak jsem někde četl to zasílají na nejbližší zásilkovnu od tvého bydliště.

Jinak ale souhlasím s tím, že tohle doručování je docela problém, někdo vyrozumění dostane a někdo ne a ani neví, že mu někde něco leží. Tohle fakt dořešené není a je pravda, že já si objednávám zboží na adresu a ne na nějaké výdejní místo.
ski1961
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 5. 2020 11:54

Že to zasílají na nejbližší výdejní místo zásilkovny tak s tím bych až tolik nepočítal. Možná se občas trefí na nejbližší místo zásilkovny, ale pochybují, že by někdo podle adresy a mapy to nejbližší místo vychledával. Spíše mi to připadá, že to výdejní místo zásilkovny určují tak, že náhodně vyberou nějaké v místě bydliště adresáta.
Proti tomu, že někomu neoznámí uložení zásilky a ta se pak vrátí zpět do Číny jako nevyzvednutá by snad měla být nějaká obrana i když AliExpress reklamaci (spor) nechce uznat. To není vina kupujícího, ale prodejce, že to zaslal místo na adresu kupujícího na výdejní místo bez toho aniž by to z kupujícím bylo dohodnuté. Možná by v takových případech mohl pomoct chargeback.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Nick Cave 20. 5. 2020 13:06

Nakupuji z Aliexpressu od loňského roku a zatím všechny zásilky kromě jedné přišly ve lhůtě 2 měsíců, ta jedna se opozdila o necelý týden, z velkých a známých čínských eshopů jako je Baseus apod. přijdou zásilky rychleji, za 3 týdny max za měsíc
Zatím se mi nestalo, že by nějaká zásilka přišla jinam než na mou adresu, dokonce ty dražší okolo 200kč a více přišly doporučeně
Nick Cave
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Stileth 23. 5. 2020 01:34

Posledni 2 zasilky z Ali sli pres Zasilkovnu, nicmene krome SMS jsem obdrzel i nekolik emailu na stejnou adresu, kterou mam zadanou v Ali. Jako prvni jsem obdrzel SMS a v prvni moment jsem nechapal o co jde, ale v emailu potom bylo vse vysvetleno.
V obou pripadech byla vybrana pobocka, kterou mam asi 500m od bytu, takze v tomhle smeru zadny problem, protoze bych stejne musel na postu.

Vážený zákazníku mezinárodní doručovací služby Meest!
Tuto zprávu jste obdržel, protože jste zadal objednávku v jednom z čínských internetových obchodů.
Vaše zásilka z Číny XXXX byla úspěšně doručena do Evropy na sklad třídění.
Meest doručí zásilku za pár dní Česká republika.
Očekávejte doručení odeslání našemu místnímu partnerovi Zásilkovna в Česká republika.
Očekávejte více informací s podrobnostmi o sledování a přepravě vaši zásilky.


Dobrý den,

čínské internetové tržiště (např. AliExpress, GearBest nebo Joybuy) nás informovalo o Vaší objednávce číslo XXXX, která bude zpracována společností Zásilkovna. Nyní čekáme na dodání zásilky od evropského distributora zásilek z Číny MyMeest.pl a následně ji dle jeho instrukcí doručíme na výdejní místo XYZ.

Proč mi doručuje zboží Zásilkovna?

Čínská internetová tržiště mají pro doručování v Evropě smluvního partnera MyMeest.pl, který má na starosti distribuci zásilek z Číny po celé Evropě. Zásilkovna je logistickým partnerem společnosti MyMeest.pl pro Českou republiku. Společnost MyMeest.pl nám předává jak zásilky, tak potřebné informace pro jejich doručení.

Proč mi zásilka dorazí právě tam?

Způsob doručení zásilek určuje společnost MyMeest.pl, která získává od e-shopů v Číně veškerá data k objednávce – včetně zadané adresy. Na základě zadané adresy pak MyMeest.pl vybírá nejbližší výdejní místo ve Vašem okolí pomocí geolokace – jedná se o čistě jejich obchodní a provozní rozhodnutí. Zásilkovna pak jako subdodavatel služeb v ČR obdrží až finální adresu výdejního místa, na které zásilku, dle instrukcí MyMeest.pl, doručí.

Více informací se dozvíte na blogu Zásilkovny v našem článku věnovanému spolupráci s čínskými internetovými tržišti.

Chceme vás ubezpečit, že fungujeme a doručujeme všechny zásilky dále a operativně se snažíme reagovat na všechna opatření Vlády ČR. Jsme v permanentním kontaktu se všemi výdejními místy a eshopy. Výdej zásilek na výdejních místech není omezen a máme jich přes 2000 otevřených. Prosíme vás, abyste v zájmu bezpečí pracovníků výdejny i vašeho měli při vyzvednutí zásilky na sobě roušku. Do prodejny prosíme vstupujte jednotlivě. Samotný výdej pak trvá v řádu pár sekund a předchází tvoření front.

Dokázali jsme sehnat 20 000 roušek pro naše řidiče, zaměstnance na depech a pro kolegy na výdejních místech. Mají od nás k dispozici rukavice, dezinfekční prostředky a vše co potřebují k maximální bezpečnosti nás všech.

Chtěli bychom vám poděkovat za obrovskou podporu, která od vás v této době k nám do Zásilkovny proudí. Moc si toho vážíme a uděláme pro vás maximum!

Kdy si mohu zásilku vyzvednout?

Vyčkejte prosím na informační email a SMS zprávu, které obdržíte ve chvíli, kdy bude zásilka připravena k odběru. Dříve výdejní místo nenavštěvujte, objednané zboží tam nebude k dispozici. Přesměrování zásilek na jinou adresu z provozních důvodů není možné.

Pro podrobnosti o stavu zásilky navštivte webové stránky tracking.packeta.com a v poli Track&Trace zadejte přidělené trasovací číslo Z 1234 , nebo klikněte na následující odkaz: trasování zásilky Z 1234

S pozdravem,
Tým Zásilkovny
Web: http://www.zasilkovna.cz
Zásilkovna.cz – nezávislý zprostředkovatel výdeje zásilek pro e-shopy
Stileth
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod redhaven 23. 5. 2020 08:10

Překvapilo mě, ale poslední zásilky z Ebay nebo AE přišly přes Jerevan/Arménie, jedna dokonce přes tuším Holandsko, klasickou dřívější cestou jsou zřejmě velké problémy s dlouhou dobou doručení.
redhaven
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod ski1961 23. 5. 2020 08:36

zajímalo by mě tedy, když to ted chodí touto cestou, jak je to s proclíváním. Moje poslední dvě zásilky přivezlo PPL a obě šly stejnou cestou přes Holandsko. Jak je vidět z tracku šlo to přes Holandsko (Mastricht a Amsterdam) kde je tady stopa po celnici a kde to pár dnů leželo, pak už to převezl nějaký lokální kurýr do ČR, kde to převzalo PPL a doručilo. Zajímalo by mě jak takové celní řízení tam venku vypadá, kdyby to byla nějaká větší zásilka, jak bych tohle administroval z ČR, kdyby to zachytili a nebo to nedělají a posíají automaticky dál, protože už jednou jsem si prožil celní řízení v ČR a byla to slušná byrokracie a další peníze navíc. Až v den, kdy se zásilka doručovala mi přišla ráno sms z PPL, že mi ten den doručují zásilku. Tak jak je to asi s proclíváním, přes tu zásilkovnu, kde to jde přes ten polský Meets.
1.jpg
ski1961
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 23. 5. 2020 19:19

Nick Cave píše:Zatím se mi nestalo, že by nějaká zásilka přišla jinam než na mou adresu, dokonce ty dražší okolo 200kč a více přišly doporučeně
Mne se také prozatím nestalo aby mi nějaká zásilka z AliExpress přišla jinam a nebyla doručena přímo na mojí adresu. Vždy mi to doručí české pošta do schránky nebo mi vhodí oznámení, že mám zásilku uloženou na poště k vyzvednutí. Doporučeně mi z Číny nikdy nic nepřišlo, protože pošta po mne nikdy nechtěla občanku a abych zásilku z Číny potvrdil podpisem.

redhaven píše:Překvapilo mě, ale poslední zásilky z Ebay nebo AE přišly přes Jerevan/Arménie,
Také mi letos začaly poslední zásilky z AliExpress chodit přes Arménií. Trochu problém u toho je, že tyto zásilky mají přelepený původní štítek s adresou a číslem zásilky. Na tom druhém štítku je už jiné číslo zásilky než to které je uvedené na AliExpress. Stalo se mi to, že jsem měl objednanou stejnou věc od dvou různých prodejců a když mi přišla jedna z nich tak jsem nevěděl kterému prodejci potvrdit doručení, protože podle čísla zásilky to zjistit nebylo možné.

ski1961 píše:zajímalo by mě tedy, když to ted chodí touto cestou, jak je to s proclíváním. Moje poslední dvě zásilky přivezlo PPL a obě šly stejnou cestou přes Holandsko. Jak je vidět z tracku šlo to přes Holandsko (Mastricht a Amsterdam) kde je tady stopa po celnici a kde to pár dnů leželo, pak už to převezl nějaký lokální kurýr do ČR, kde to převzalo PPL a doručilo. Zajímalo by mě jak takové celní řízení tam venku vypadá, kdyby to byla nějaká větší zásilka, jak bych tohle administroval z ČR, kdyby to zachytili a nebo to nedělají a posíají automaticky dál,
Já si myslím, že zásilky ze zemi mimo EU (nejen z Číny) by se snad měly proclívat snad až v zemi do které jsou zasílané. To že by zásilku proclila některá země přes kterou je přepravována a vybrali by za to i případné clo a Česko by pak z toho nemělo nic a nebo by se to v Česku proclívalo znova mi připadá jako téměř nepravděpodobné.

Zajímalo by mne jak je to s vracením peněz z Číny na základě uznaného sporu u AliExpress. V únoru jsem měl vracené peníze na kartu do banky Creditas a rozdíl mezi uvedeným datumem realizace a zaúčtování mám v IB u té platby 3 dny. Nyní v květnu mi také přišla do Creditas na kartu jiná vracecí platba a rozdíl mezi datumem realizace a zaúčtování je tentokrát víc jak měsíc a datum realizace u té platby je den kdy jsem kartou platil nákup na AliExpress. To je nějaká novinka, že se začalo uvádět datum realizace podle toho kdy vracená platba byla kartou placená a nebo to AliExpress začal zasílat (vracet) nějakým jiným způsobem? Co vlastně znamená datum realizace? Podle mne by to mělo být asi datum kdy vracecí platba byla odesílatelem platby zadaná na vracení přes kartu, ale u té mojí květnové platby to tak není.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 23. 5. 2020 21:45

vlazy píše:Zásilkovna u těchto zásilek z Číny ne vždy oznámí adresátovi, že má u nich na výdejním místě zásilku k vyzvednutí a když si ji nevyzvedne, protože o ní neví tak je odeslaná zpět do Číny. AliExpress v těchto případech reklamace nechce uznat.

Stalo se mně to asi před 2 měsíci, přišla mně 2x SMSka, že si mám vyzvednout zásilku v nějaké zásilkovně, o které jsem v životě neslyšel a nikdy jsem si tam nenechal nic poslat. Mail, který jinak chodí kromě SMSky, nepřišel žádný, takže jsem tomu nevěnoval pozornost a měl jsem za to, že někdo prostě při objednávání svého zboží zadal špatně telefonní číslo. Když jsem začal po zásilce pátrat, zjistil jsem, že byla doručena na onu zásilkovnu. Založil jsem spor, doložil, na jakou jsem objednával adresu, a Aliexpress vrátil peníze.
Pravý Tomáš Marný
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 23. 5. 2020 23:40

Pravý Tomáš Marný píše:Když jsem začal po zásilce pátrat, zjistil jsem, že byla doručena na onu zásilkovnu. Založil jsem spor, doložil, na jakou jsem objednával adresu, a Aliexpress vrátil peníze.
Tak to jsi dopadl dobře, že ti alespoň vrátili peníze. Mne prozatím všechny zásilky z AliExpress doručuje pošta na adresu bydliště. Možná proto, že v místě mého bydliště zásilkovna žádné výdejní místo nemá.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Huclik 4. 6. 2020 12:02

Zatím nám od Alíka všechno chodí, jen pošťačka už nás nesnáší a balíky máme různě i po sousedech.
Huclik
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků