PatrikChrz píše:Já nechápu tenhle systém - vymyslím produkt, uvedu ho na trh, zjistím, že lidi ho používají jinak, než jsem měl v úmyslu, tak ho postupně "mrzačím", až ho nakonec zruším.
To ty produkty v bance nikdo netestuje?
Interním testováním se nedá úplně zjistit, jestli o produkt je zájem.
Nemám žádné informace, ale podle toho, co se tu píše, je myslím dost pravděpodobné, že čekali daleko větší zájem od zamýšlené cílové skupiny (převážně i docela malých dětí, které hypoteticky nemají / nechtějí / u nějaké banky nemůžou mít účet).
Kdyby o ty předplacené karty opravdu byl zájem, tak nemůže být velký problém s neznalými bankéři, protože každý se to po jednom dvou zákazníkovi naučí; a případní nezamýšlení honiči bonusů by buď byli tak malá skupina, že by se to dalo zanedbat, nebo by celý systém snadno zaplatil i detekci a odmítání takových klientů.
Pokud ale o produkt není zájem (a moc se nedivím, když obyčejné Plus Konto je v nabídce „od narození“ zdarma), tak zbudou jen ti honiči bonusů, kteří jsou buď každou operací ztrátoví, nebo je to tak nějak na nule a ztrátové je to neustálé kontrolování pravidel na detekci praní špinavých peněz.
(Předplacené karty mají daleko větší význam v zemích, kde jsou šeky, které můžou být nekryté a zjistí se to až časem, takže účet je víceméně nutně úvěrový produkt; pak se může předplacená karta, která narozdíl od účtu šeky nepodporuje, vydat lidem, kterým by banka úvěr nedala. V ČR nevidím, proč by někdo dlouhodobě vedl předplacenou kartu, když se beztak musí identifikovat; možná leda tak jako dárková karta, ale to by nesměla stát stokoruny.)