Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fffff 22. 11. 2020 07:11

Zbytečně dramatizujete, když znají totožnost, tak chtějí jen sdělit dvě čísla za lomítkem rodného čísla pro ověření, nevidím v tom problém.
fffff
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drkarel 22. 11. 2020 07:21

Dramatizujete? Já chápu, když mě chtějí v bance ověřit, když mi chtějí sdělit nějakou důvěrnou informaci, ale aby mě otravovali s nabídkama jejich produktů a tvářili se tajnosnubně, dokud mě neověří? Proč? Posílám je do háje hned.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod fffff 22. 11. 2020 07:24

A co kdyby tě neověřovali a uzavřeli na tebe po telefonu úvěrový produkt s někým, kdo jen přijmul hovor na tvém telefonu?
fffff
Návštěvník

Odeslat příspěvekod qwertz375 22. 11. 2020 08:28

Požadovat jen určitou pozici z hesla nebo nějakého osobního údaje je vhodný způsob ověření. Dělají to tak běžně konkurenční banky nebo telefonní operátoři. Požadovat po klientech autorizovat se celým osobním údajem, jako v tomto případě, je prostě špatně.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fffff 22. 11. 2020 09:54

To je jasné, ale to se mi ještě nikdy nestalo, ani když jsem ještě byl klientem ČS.
fffff
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lenka_2 22. 11. 2020 10:06

Kromě toho může podvodník za měsíc zavolat znovu a chtít další dvě pozice a za další měsíc další dvě. Takhle časem získá celé heslo. Já to teda považuju za nebezpečné.
Lenka_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fffff 22. 11. 2020 10:19

A já to považuji za paranoiu. ;-)
fffff
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drkarel 22. 11. 2020 10:35

fffff píše:A co kdyby tě neověřovali a uzavřeli na tebe po telefonu úvěrový produkt s někým, kdo jen přijmul hovor na tvém telefonu?


Tak pokud by to vypadalo, že s nimi hovořící něco chce uzavřít, pak je na místě to ověření, ale asi to nemusí ověřovat na začátku hovoru, že? Že by to byl bez ověření na začátku ztracený čas? No, to jim taky hned říkám.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod fffff 22. 11. 2020 10:38

Přece nebude ztrácet čas s někým, kdo jen přijal hovor na cizím mobilu?
fffff
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drkarel 22. 11. 2020 10:43

Však na tom se shodneme (s volajícím). Na začátku jim slušně říkám, že pokud mi chtěj natlačit nějaké produkty, je to ztráta času pro obě strany, ale oni neřeknou, že chtějí, resp. mají tu drzost říkat, že nechtějí, a furt si melou svý ohledně ověření. :)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 22. 11. 2020 11:14

Lenka_2 píše:Kromě toho může podvodník za měsíc zavolat znovu a chtít další dvě pozice a za další měsíc další dvě. Takhle časem získá celé heslo. Já to teda považuju za nebezpečné.


Sdělení "hesla" požaduje většinou mobilní operátor v případě, že zákazník volá jemu. V tom případě dotaz na konkrétní pozice bezpečnost jednoznačně zvyšuje, protože ani pracovníkovi zákaznické linky se heslo nezobrazuje celé. Banky jsou v tomto většinou dále, protože vložení hesla požaduje telefonní automat nebo se identita potvrzuje v aplikaci pro chytrý telefon.

V případě, že se na vás ojediněle obrací banka, je ověření dotazem na vaše osobní údaje velmi slabé zabezpečení. Tyto údaje se na rozdíl od hesel nemění, okruh osob, které je znají, je široký a někdy jsou navíc k dispozici v nějakém veřejně přístupném rejstříku. Proto dotaz na část informace může představovat rozumný kompromis. K podpisu smlouvy nabídnuté po telefonu pak lze využít IB, což je výhodné pro banku i klienta.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ROlda78 22. 11. 2020 13:47

zkus ji prerušit s tím, že tohle určitě není navídka pro tebe..
ale že máš doma 8 let starou TV, které nezvládá DVB-T2, jestli by neměla zájem, třeba jen za 29,9- měsíčně, že je to ona :-D
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fc70 22. 11. 2020 13:57

fffff píše:Zbytečně dramatizujete, když znají totožnost, tak chtějí jen sdělit dvě čísla za lomítkem rodného čísla pro ověření, nevidím v tom problém.
Pokud stačí dvě čísla za lomítkem pro mé ověření, tak jednou nějaké „známé“ oběti zavolám, budu se tvářit, že jsem banka, a zjistím dvě čísla za lomítkem. Příště můžu zvednout telefon a vydávat se za něj.

(A většina lidí, kteří by ten telefon mohli vzít, beztak to rodné číslo ví nebo můžou snadno zjistit.)

Cokoli dělat na telefonní síti a ověřovat se jen fixními údaji je hloupost, obzvlášť teď, když banky mají všechny ty ověřovací aplikace na smartphone.

Ale externí call centra to asi budou dělat pořád, protože 1) jsou externí, takže přístup do vnitřních systémů banky mají minimální, a 2) mají asi dobře A/B testované, že ověřit si klienta předtím, než nabídnu půjčku/pojištění, prodá víc než nejdřív nabídnout a pak ověřovat.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod evelista 23. 11. 2020 23:18

Do cs budto chodi vyplata 6 mesicu ci prijem ci mzda, nebo vam hr vypise prumer za 12 mesicu
evelista
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Delitzsch 24. 11. 2020 19:58

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil České spořitelně převzetí českých poboček Waldviertler Sparkasse Bank AG. Zbývá ještě souhlas ČNB.
Delitzsch
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků