"Problémem českého finančního trhu a zprostředkovatelů jsou životka, resp. provize. "
To není pravda. Provize za sjednání pojištění jsou zcela oprávněné, odpovídají fyzické a psychické náročnosti profese. Najít někoho, kdo si sjedná (a taky u něj vydrží) osobní pojištění za rozumné pojistné (nikoli ty poměrně časté třístovkové zbytečnosti), je složité.
Skutečným problémem je abnormální počet agentů (na trhu vládne totální převis nabídky nad poptávkou; ve skutečnosti chce osobní pojištění - pouze to zajistí kloudný příjem - jen málo lidí), neustálé verbování dalších a dalších zprostředkovatelů (na tom mají největší podíl právě mlm struktury typu Partners), manažeři, kteří lžou nováčkům, začátečníci bez jakékoli soudnosti (chytrý člověk i v zoufalé životní situaci disponuje sebereflexí, která mu zabrání, aby vstupoval do oboru, v němž nemá co pohledávat), vztah lidí k penězům (hlavně nic neměnit, nic se nedozvědět - strašně to bolí) a jejich iracionální rozhodování (tetička, donedávna zdravotní sestra, ví o financích víc než ty, dlouholetý poradče, který se o svět financí živě zajímáš) atd.
Řešení této situace neexistuje, protože finanční instituce a tzv. poradenské firmy mají jediný zájem, a to stálý přísun produkce, kdo ji přinese, je jim zcela lhostejné. Na nějaký proklientský/proagentský přístup zapomeňte, manažeři firem se zodpovídají akcionářům/majitelům.
-- 13. 4. 2013 22:30 --BukajAktobos píše:Ono abych tady nebyl označen jen za jakéhosi anti Partners prudiče - upřímně jim musím nechat, že po svém vzniku přinesli do poradenství po česku skutečně mnohé dobré. Dlouho udávali trend a dělali poradenství skutečně jinak.
I z profesiónálního hlediska od nich člověk mohl dost okoukat, spousta věcí tehdy byla nových.
Jasně, nic není tak křišťálově tyrkysové a MLM struktura už svým principem svádí k bouchání a budování vlastní pyramidky oveček, co obvykle jen vytřískají vlastní rodinu, to už je jiná.
Ale dost pozitiv by se u nich tehdy našlo.
To co předvádí letos je podle mně sebevražda v přímém přenosu. Bývalí akcionáři to zapíchli (nahrabáno už je) a zatím všechny jejich kroky jsou hodně rozporuplné.
Nic dobrého přinést nemohli. Tento obor je z principu zkažený (kazí ho klienti, firmy a tzv. poradci), všechny kecy o jinakosti jsou jen sladké manažerské plky.