SP píše:4honza píše:V CR funguje napr. firma AAA, co prodava vetsinou krapy, ktere nazyvaji auta. Prodejce vam kazdy z tech jejich zbozi vychvali do nebes, a jste-li dostatecne zpracovan a presvedcen o vyhodnosti, ztrati nesoudny kupujici o podrobnosti zajem a klidne podepise smlouvu, ve ktere je napsano, ze auto ktere kupuje, je temer vrak. A ze je to vrak, se dozvi pozdeji, ale dulezite je, ze byl uz lapen a jeste to podepsal.
A muzete mi objasnit, jak se vyse uvedene vztahuje na obchod, kde je 100%ni zaruka spokojenosti na zbozi i na startovni soupravu? Podle Vas jsou Amwayaci tak zdatni, ze dokazou manipulovat clovekem 180 dni aniz by prisel na to, ze mu ty produkty nevyhovuji? On ten Vas priklad totiz je uplne zcestny. Kdybych mel v AAA 100%ni zaruku spokojenosti a zjistil bych, ze me prodejce obelhal/zmanipuloval, pak bych to auto klidne vratil a byl bych v klidu. Takze ted jste trochu vedle. Trochu vic. Vlastne uplne nejvic vedle, jak to jen jde...
Souvislost je zrejma. Nejdulezitejsi je prave ta presvedcovaci faze, abyste ztratil jakekoliv pochybnosti a na nic uz se neptal a "podepsal". No a okud ten vrak pujdete vratit do AAA, tak ho od vas vetsinou zpatky koupi. Ale rozhodne ne za stejnou cenu, takze budete tratit. Pokud vratite startovaci soupravu, vrati vam vsechny penize za ni, ale logicky uz nedostanete zpatky zadne penize za to, ze jste s tim ztratil spoustu casu (mohl jste je venovat rodine nebo jinemu zpusobu vydelavani penez) dokud jste neprisel na to, ze to pro vas neni. V ekonomii se tomu rika opportunity costs, tedy naklady usle prilezitosti.