od jir.vesely 28. 3. 2024 19:16
Dr.D: Určitě to není úplně to samé. Základ ještě možná ano, ale tu aditivaci si každý řeší svou "formulí". Minulý rok jsem tomu věnoval poměrně dost zjišťování a tak nějak mi z toho vypadlo, že obecně OMV se bere jako to nej, ale taky je nejdražší... Je to nějak zásadní rozdíl? Asi ne... Já loni bral do motorky u Mol, protože to byla pořád E5. Verva je E10 už dlouho. Teď už je to jedno. O Shell jako je málo nějakých detailních informací, ale ani jsem je moc nehledal - nepotkávám je často. Pro mě jsou nejvhodnější Orlen a Mol, co se týká "potkávání" na cestách. Jestli ti jde hlavně o biosložku, tak to je snad všude ETBE u těch prémiových benzínů, včetně těch 98. U aut (i jiných strojů), která jezdí málo za mě určitě dobrá volba. A od koho už bych asi tak neřešil. U mě jde spíš o to, že s tankartou je ta Verva za dobrou cenu a je všude, kam jedu... U těhle benzínů zase dává smysl držet se značky právě kvůli tomu, že každý ty aditiva míchá trochu jinak. Ono se nic nestane, když se smíchá OMV s Orlenem, ale třeba to už potom nebude fungovat tak dobře a přijdeš o ty benefity, kvůli kterým si připlácíš.