od Rendy00 28. 3. 2024 10:06
Asi budu mluvit do zabedněné hlavy neschopné změnit názor a ještě k tomu mimo téma, nicméně mě se*e, když někdo plácá nesmysly, takže budu reagovat:
- prémiové "100" benzíny (Verva a spol) mají jiný základ, jsou z jiné rafinerie, ta rafinerka co dělá "95" neumí "100"
- "95" bez aditiv a "95" s aditivy může být diametrální rozdíl (mazivost, bod samovznícení - klepání motoru, degradace paliva v čase, čistící schopnosti, skladovatelnost, vázání vody atd)
- "100" samozřejmě výkon zvýší, nicméně ne u všech motorů (musí mít čidlo klepání, pak je schopen upravit časování zápalu dle paliva = zvýšení výkonu umožněné odolností paliva proti předčasnému zápalu). To zvýšení je téměř nepozorovatelné, myslím, že kdo tvrdí, že to pozná, tak si to většinou jen myslí. Klidnější volnoběh už poznat bývá.
- "100" Verva (nevím jak ostatní) neobsahuje žádný biolíh, nahrazuje ho jinou složkou, která nemá žádné negativum pro motor (tedy se člověk takto vyhne povinným bios*ačkám). Verva bývá tak naaditivovaná, že je modrá..
- "95" velmi rychle degraduje, "100" má díky obsahu aditiv a 0% biolihu násobně delší skladovatelnost a netahá tolik vodu
- že něco řekne nějaký bezejmenný člověk ve škodovce (technik nebo obchodník?) znamená, že je to určitě pravda? Že to možná platí pro feliciii znamená, že to automaticky platí pro všechny motory?
Takže abych to shrnul, pro vyšší výkon to moc smysl nemá, pro životnost motoru, hladší chod atd ano. Dnešní "95" umí krásně zalepit karburátory na motorkách, naleptat hliníkové díly a nejspíš i ty gumové atd., Verva to neudělá.
mBank 1000,- odměna za založení účtu -> odkaz v profilu