Šrotovné-proč???

Stavební spoření, hypoteční, překlenovací a jiné úvěry, normy a předpisy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Ondrasz 11. 4. 2009 08:55

Tak už je to tady: pravicová vláda nyní v demisi, které brojila proti jakémukoli protěžování souhlasí se zavedením šrotovného. :oboze
Opět bude zvýhodněna jedna část průmyslu a sektoru, navíc toho, který to absolutně nepotřebuje na úkor jiných(hutě, porcelánky), kde se hromadně propouští a budé nutné vyplácet miliardy na sociálních dávkách. To znamená, že to co se vybere se opět rozdá některým vybraným. Takhle vypadá protekcionismus a deformace trhu v praxi maskovaný zástěrkou boje proti finanční krizi... >:-(

Občas si kladu otázku jako Donutil - "A komu tím jako prospějete?!" Odpověď se nabízí sama. :-/

Zajímalo by mě co si o tom myslíte.
Ondrasz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ivok24 11. 4. 2009 09:35

Myslime si, ze koho jsme si zvolili, toho v parlamentu a potazmo ve vlade mame ...
ivok24
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod S474N 11. 4. 2009 10:38

Ondrasz: rekni mi, jaky bude mit vliv napriklad na zivotni prostredi nebo ekonomiku to, kdyz se budou davat "srotovne" na porcelan?

Chce to totiz trosicku premyslet v souvislostech, vime?
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondrasz 11. 4. 2009 11:34

ivok24: No jo no, je to vesměs slabota...

S474N nějak jsi asi nepochopil to co jsem napsal ;-) Já v mém příspěvku nic o tom, že se má schvalovat šrotovné pro porcelánky nepsal. Bylo to míněno tak, že pokud dostávávají dotace automobilky, tak pak si to může nárokovat kdokoli jiný, což je v principu špatné.
Naposledy upravil Ondrasz dne 11. 4. 2009 11:39, celkově upraveno 1
Ondrasz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 11. 4. 2009 11:38

ano, já tovidím takto:
1) šrotovné je ekonomický nesmysl
2) když už teda, tak Čr vlada s křížkem po funuse přišla
3) když už přišla, tak ten funus je pěkný výsmech kvuli výši dotace a dph z vozu. ("Částka třicet tisíc korun odpovídá u nejlevnějších osobních vozů v ceně kolem 170 tisíc korun devatenáctiprocentní dani z přidané hodnoty") to je výsmech do očí občanů jak stehno! tohle musí vidět i cvičená opice. dotace využujou jen lidé, kteří v této době plánovali koupi auta dotace nedotace, tak ted to jen budou mít o 30kkč levnější. nic víc z toho nebude! žádnýho BFU to nepřinutí ted kchár kupovat. aspon doufám!
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondrasz 11. 4. 2009 11:46

audis souhlas. Je zvýhodněna jen úzká skupina lidí, kterým defacto ostatní zadotují ten statní příspěvek. Je to tak jak říkal tuším Nečas cca před týdnem, je to hodně asociální. A ejhle pár dní uběhlo a už je vše jinak! :-)
Ondrasz
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sniper76 11. 4. 2009 12:00

A proč si myslíte, že šrotovné bude až na podzim? Jako otec 2 dětí se budu mít co nevidět jak v ráji :-)). Volby by měly být každé 2 roky. Až, by státu už nikdo nepůjčil (u voleb co 2 roky by to bylo vcelku rychle), skončilo by možná i průhledné uplácení voličů.
sniper76
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Zdibrid 11. 4. 2009 12:26

O tom, že je to levicová zlodějna, není pochyb.
Jen moc nevěřím, že by to vůbec někomu prospělo. Ti co kupují auta dají šrotovné do vyšší ceny, protože prodejci v rámci této akce zcela jistě zdraží. No a automobilová lobby - když si ze zisků odečte všechny náklady na korupci politiků tak bude taky možná na nule.
Zdibrid
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Noxik 11. 4. 2009 13:19

Ja osobne si o tom myslim to, ze nekdo nekde dostal vsimne a proto se zavede srotovne. Myslenka napr. stravenek musela prijit na svet stejne. Stejne tak odecitani z dani - penzijko, zivotko, uroky. Proste je treba, aby se lide nedostali k penezum primo, ale aby jim bylo primo urceno, co musi kupovat. Dnes uz se lidem nic nenarizuje nasilim, ale ekonomicky. A my jim to jako tupa hovadka zereme.
Noxik
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SocPredator 11. 4. 2009 15:24

Kdo z vás má doma střep, aby se mu vyplatilo dostat 30000 a utratit dalších 120000?
Já tedy ne, a na spekulaci u fyzických osob to moc nebude, a firmy zase auta pod 30k moc neprovozují. Uniká mi, co je na šrotovném tak úžasné :-)

Nejspíš těch Ferdů, co jezdí ve 120ce a tvrdící, že nemají peníze (lžou), bude dost.
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí
SocPredator
Diskutér

Odeslat příspěvekod radim33 12. 4. 2009 09:04

Šrotovné není nic jiného než že se urychlí obnova aut. Ćást aut, které by se nakoupily ke konci roku nebo za dva, tři roky, se díky šrotovnému nakoupí teď. Pokud ke konci roku nebo za ty dva tři roky už krize nebude, šrotovné bude pro automobilky a navazující dodavatele výpomoc, budoucí výpadek prodeje, když bude po krizi, snadno překonají. Pokud v té době ještě krize bude, půjdou automobilky o to rychleji do pekel a společně se svými dodavateli a všemi zaměstnanci na tom budou hůře než kdyby šrotovné nebylo. Protože na rozdíl od dneška budou mít automobilky napůjčovány peníze od bank i jako různé státní pomoci a jejich výrobní zařízení bude poznamenáno provozem v režimu maximálních úspor, kdy se šetří na investicích i na všemožných preventivních prohlídkách a opravách. Zaměstnanci budou vyčerpáni dlouhodobou prací pod hrozbou bankrotu firmy a jejich finanční situace bude horší, protože firmy seškrtají příplatky, odměny a benefity, případně dokonce se jim podaří snížit základní platy zaměstnanců a to ještě mohou být rádi, když ty výplaty budou dostávat.
Jinak z hlediska zákazníka je nákup nového auta teď na začátku krize docela nesmysl. Kromě peněz vynaložených na nákup bude nové auto, až na exotické šunky ve špatném technickém stavu s drahými náhradními díly a servisem, dražší i v provozních nákladech, povinné ručení, havarijní pojištění, různé příslušenství a náhradní díly, to všechno bude dražší. V případě ztráty zaměstnání nyní v době krize to může být docela problém.
Tak ekologicky to může být docela nesmysl. Starou škodovkou stovkou nebo 120 šlo, pokud byla kvalitně seřízená a řidič měl lehkou nohu, jezdit za 4 - 5 litrů na 100 kilometrů. Ono totiž to autíčko mělo jen něco přes 800 kilo, zatímco dnešní auta pořádně přibrala na skoro dvakrát větší hmotnost. A technicky dokonalejší motory a jiné zařízení auta to nemusí vykompenzovat.
Jediný přínos nového auta proti starému kromě bezpečnosti je v tom, že s ním bude možné po cestách jet o něco rychleji a ušetřit na hodinu nějakou minutku času.
radim33
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod S474N 12. 4. 2009 09:35

audis píše:žádnýho BFU to nepřinutí ted kchár kupovat. aspon doufám!

O co se vsadime, ze tech cca 80.000 lidi vyuzije dotaci okamzite a zbytek jeste bude rvat, ze na ne nezbylo?
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 12. 4. 2009 09:38

radim33 píše:A technicky dokonalejší motory a jiné zařízení auta to nemusí vykompenzovat.
Jediný přínos nového auta proti starému kromě bezpečnosti je v tom, že s ním bude možné po cestách jet o něco rychleji a ušetřit na hodinu nějakou minutku času.

No nevim, pokud ti vyhovuje klimatizace 4x100 (aneb 4 okna dole a 100kmph na tachecu), tak proc ne, ale ver, ze jsou i "narocnejsi" spotrebitele, nez ty :wink:
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pokofi 13. 4. 2009 21:05

jako vždy ti nahoře nikdy nic neudělají pořádně
pokofi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod eLzyx 13. 4. 2009 21:48

SocPredator píše:Kdo z vás má doma střep, aby se mu vyplatilo dostat 30000 a utratit dalších 120000?
Já tedy ne, a na spekulaci u fyzických osob to moc nebude, a firmy zase auta pod 30k moc neprovozují. Uniká mi, co je na šrotovném tak úžasné :-)

Nejspíš těch Ferdů, co jezdí ve 120ce a tvrdící, že nemají peníze (lžou), bude dost.

já mám doma střep (šestkrát bouraná social Astra 93, 350t km), kterej se vyplatí nechat sešrotovat s dotací 30 000Kč a pořídit za to auto v hodnotě 200-250 000Kč. Ale to jen z toho důvodu, že moji rodičové právě zvažují nákup novějšího vozítka. Tak proč toho nevyužít?
eLzyx
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků