Investice do IŽP

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod petr.strakos 2. 2. 2010 19:32

Dobrý den, je mi 20 let a studuji, nedávno jsem našel docela slušnou brigádu a začal si vydělávat peníze, aby "nezahálely" na BÚ oslovil jsem svého kamaráda - začínajícího finančního poradce, aby mi tedy "poradil". Mé podmínky zněly, že bych rád použil část svých financí k nějakému zhodnocení. Byl jsem ochotný dávat měsíčně asi 1500 Kč, s tím, že občas budu mít navíc jednorázově větší částku k uložení. Vzhledem k tomu, že studuji a chci se zajistit trochu do doby po škole nerad bych o tyto peníze přišel nějakým riskatním obchodováním. Rodiče mi navíc v roce 2003 uzavřeli stavební spoření. A co mi tedy kamarád navrhl? 1. Je to IŽP Generali Future, které mi doporučil uzavřít do věku 65 let, s tím, že když budu chtít vybrat peníze dřív, není to oproti zaplacení odkupného žádný problém, případně můžu většinu obnosu jednou za čas vybrat a nechat pouze menší částku a dále zde ukládat. Odkupné se prý bude pohybovat kolem 2000 - 4000 Kč. Navhrl abych posílal 1000 Kč měsíčně, s tím že takto "spořit" bych měl minimálně 10 let. Navíc si prý mohu ročně 12 000 odečíst z daní.
2. Navrhl uzavření penzijního připojištění buď u Generali nebo Allianz, s tím že mám ukládat alespoň 100 Kč měsíčně, abych si zavázal stát k plnění současných podmínek - tedy získání státního příspěvku, který se prý stejně jednou v budoucnu zruší.
3. Pro jednorázové větší částky doporučil, abych je uložil na konto ČP Invest, kde mohou krátkodobě být, než se rozhodnu, co s nimi dál.