Degiro

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fc70 16. 4. 2024 11:11

Na tom nebylo nic sarkastického.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod tmx643 16. 4. 2024 11:26

Nový účet jsem tu psal 21.3., následně je tu 5x zmíněný.
Ano, na nový účet se posílá s variabilním symbolem.
Úplně nechápu, co tedy je za problém s posláním koruny na ten nový účet, který Degiro support dal? Nemáte v profilu variabilní symbol?
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markoff 16. 4. 2024 11:49

Problem je v tom, ze instrukcie na webe Degiro pre aktualizaciu uctu ci pridanie noveho bankoveho uctu su uplne ine, to co vy spominate je ucet pre vklady kedy sa pouziva VS, nie ucet pre overenie priradeneho bankoveho uctu, kedy sa pouziva pouzivatelske meno:

Bankovní převod
Přihlaste se k Vašemu online bankovnictví a zadejte platbu na níže uvedený bankovní účet. Jakmile platbu obdržíme, porovnáme informace zaslané Vaší bankou a ověříme, zda poskytnuté detaily odpovídají Vašemu celému jménu a IBANu Vašeho účtu. Váš vklad bude zpracován do 2-3 pracovních dnů.

V referenčním poli převodu uveďte uživatelské jméno svého účtu DEGIRO.
Please verify your bank account by making a verification payment of 1 CZK. You can find the payment details below.

We only use this 1 CZK to verify your bank account and will return it to you when the verification is completed.

You will be able to deposit funds for investing once the registration is completed.
Vyberte měnu bankovního účtu, který si chcete přidat
CZK
EUR
Chcete-li přidat bankovní účet vedený v CZK, použijte následující bankovní údaje. To umožní přímý převod CZK. Minimální výše platby je 1 CZK (maximální výše stanovená není).

U plateb v CZK zasílejte peníze pomocí tuzemské platby.
Jméno příjemce Stichting Degiro
BIC DEUTCZPX
Název banky Deutsche Bank
IBAN CZ1179100000004042500001
To make things easier, you can generate a QR code and scan it with your banking app (if it supports this functionality)
Markoff
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 16. 4. 2024 12:28

Účet u Deutsche Bank (kód banky 7910) už Degiro u nás nedávno zavřelo, používá se ten nový u ING (2600). A fakt není jiný účet pro vklady a jiný pro ověřování, vždy byl jen jediný. Tu citaci o hlášení změny primárního účtu klienta z FAQ či odkud ji máš prostě jen neopravili na nový účet, očividně to tam zapomněli (změna CZK účtu platí jen pár měsíců, tak jim to někde ještě zůstalo postaru), nevím co v tom hledáš za vědu :). Důležité je co vidíš v platformě za účet, když tam zvolíš Vklad, USB už je ten nový, variabilní symbol nahoře. Do Zprávy pro příjemce můžeš přece psát to co u původního účtu (když je třeba ta změna, tak tedy tvůj nick), s tím nemá variabilní symbol co dělat, to je úplně jiné pole v tuzemském příkazu k úhradě :). Neboli uvést můžeš v klidu obojí, nick do zprávy příjemci, když posíláš z nového u nich dosud neověřeného účtu, a variabilní symbol do příslušného pole, ten nově identifikuje klienta jako další prvek ověření, místo jen jeho čísla účtu, jak to bylo dřív.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Markoff 16. 4. 2024 12:43

To nie su ziadne citacie z FAQ, to je priamo zo stranky pre pridanie noveho bankoveho uctu. Mozete si kludne skusit priradit novy ucet a uvidite to sami. Inak som to samozrejme uz skusil poslat na ten novy ucet s tym pouzivatelskym menom, tak som zvedavy ci to bude fungovat, kazdopadn tie instrukcie co uvadzaju pri priradzovani su neaktualne.
Markoff
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 16. 4. 2024 13:03

Je vidět, že Degiro moc nepoužíváš (na vklady a platformu obecně). O likvidaci starého CZK účtu a jeho náhradě někdy plus mínus zkraje tohoto roku informovali emailem i ve zprávě v appce, na stránce Vklad o tom už je psáno dlouho. Že to číslo účtu pro info o nějaké změně primárního účtu zapomněli změnit je možné (staré může viset v X různých textech i mimo platformu), ale snad se stačí kouknout na ten Vklad a máš jasno. A pokud bys tam vkládal častěji, tak víš že ten starý účet mylně ponechaný v info pro změnu primárního účtu není žádný extra účet, ale prostě stejný jako ten na který se vkládalo. Nic jiného než změna jejich CZK banky (v souvislosti s jejich matkou FlatexDegiro bank) v tom prostě není. Vždyť oni sami ti, jak jsi sám přiznal, na podpoře poradili poslat to na nový účet i ING. Když nezapomeneš na správný variabilní symbol (z tvé stránky Vklad) a pro jistotu tedy i na ten nick pro Degiro přihlášení do Zprávy příjemci, bude to jistě ok.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Markoff 16. 4. 2024 13:26

Nepouzivam, ucet pre vklady viem ze sa menil, o ucte pre overovanie noveho bankoveho uctu si nespominam ze by tam bolo. A nebudem tam pravidelne po troske vkladat nejake tisice ci desattisice, to je pod moju rozlisovaciu schopnost u investovania.

Su to trotli cely ten ich "support" ktory je uplne k nicomu. Keby napisali jednoduchu odpoved na moj email, kde som uviedol ucet, ktory uvadzaju v pokynoch, ze sorry zmenili sme ucet, pouzite na priradenie uctu tento novy, informacie na stranke o priradovani su chybne, tak by to bolo vsetko hned vyriesene.

A nie ze mi nejaky ich tlk Agent Momchil posle v prvej odpovedi vseobecny FAQ, bez akehkolvek cisla uctu, v druhom emaili sa ma spytaju co som kam posielal, v tretom emaili napisu doslovne nizsie uvedeny email o DEPOZITOCH, nie overovani a splietaju o VS miesto pouzivatelskeho mena:

"Thank you for contacting DEGIRO.

I trust that the information below will help you.

Name of beneficiary flatexDEGIRO Bank AG

Account number 2590410104/2600

Bank name CITIBANK EUROPE PLC, ORGANIZACNI SLOZKA

Bank address BUCHAROVA, 2641/14, PRAHA 5, 158 02,

Czech Republic

Variable symbol *********

Deposits to this account (2590410104/2600) should only be made in CZK and as a local payment. When making a deposit, you must also enter the the variable symbol in the bank form."

A v stvrtom e-maili mi poslu pre zmenu nejaky holandsky IBAN snad pre EUR absolutne nechapajuci, ze si chce niekto pridat novy ucet a ich instrukcie na webe su chybne. Schvalne som to poslal len s tym pouzivatelskym menom, ci sa zmenilo len cislo uctu pre overenie alebo sa zmenil uplne cely postup a su tie instrukcie totalne mimo a aj na priradenie noveho uctu sa vyzaduje VS, ak nebude postacovat len pouzivatelske meno. Ja aby som im tu robil nejakeho betatestera.

Povazujem za absurdne, aby som pre firmu cez ktoru mam kupene akcie za stovky tisic a chcel som kupit za dalsich par stoviek tisic zistoval udaje o spravnom ucte pre priradenie bankoveho uctu na nejakom amaterskom fore, lebo tito imbecili nie su schopni ani len uviest spravne informacie na stranke pre priradenie uctu. Asi to fakt skusim riesit cez FIO (to su tiez sice analfabeti co si zmenia len tak koresponencnu banku pre medzinarodne platby bez informovania zakaznikov, ale aspon sa s nimi da nasledne komunikovat).
Markoff
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 16. 4. 2024 14:59

Jo sorry, u Citibank je ten jejich nový účet (kód banky 2600), u ING má nový český účet Lynx (Interactive Brokers Ireland), jsem to popletl, protože tito dva brokeři (oba používám) upravili české vklady celkem brzy po sobě :). Každopádně to ostatní platí, tj. že český účet je jen jeden, takže nevím proč v první větě hledáš stále nějaký "účet pro ověřování", nic takového nikdy separátně nebylo, vždy se ověřilo běžným vkladem na účet pro vklady. Zde při ověření nového účtu klienta tedy případně s uvedením toho nicku do zprávy. Tak to je snad u všech brokerů (jeden účet v jedné měně), nevím o žádném, který by měl extra druhý účet jen pro ověřování změn čísla účtů klientů :), vždyť by to bylo zbytečné. A zaslat při vkladu můžeš nejen CZK na český účet, ale i eura na ten holandský (ten už existuje dlouho), takže ověření účtu pro danou měnu je také jistě možné u obou, v tom ti asi nekecali (jen pozor, že primární účet v systému Degiro, tedy ten jako jediný určený na výběry, lze mít jen jediný, a jelikož výběry z Degiro.cz lze dělat jen v CZK, je rozumné mít primární účet také v CZK, to je logické).

A pro tvé info - toto rozhodně není žádné amatérské fórum, jak píšeš! Ostatní mi jistě dají za pravdu, že naše znalosti zde jsou hlavně díky osobním zkušenostem s danými produkty velmi často lepší, než znalosti nějakých brigádníků na infolinkách, ať už bank nebo brokerů, kteří vědí prd a vše do musí zjišťovat, nebo fabulovat. To je přitom běžné i u mnohých bank, fakt to není jen u Degiro. Takže zeptat se zde je mnohdy efektivnější, vítej ve finanční realitě :D. A u Fio si také v tomto moc nepomůžeš, tam pro změnu žádná "centrální helpline" jak ji známe z jiných bank v podstatě neexistuje, dotazy klientů (z emailu či zadané skrz online bankovnictví/eBrokera) jsou směrovány na bankéře z poboček, kam klient spadá (svou pobočku každý vidí v IB). A to platí pro dotazy bankovní i investiční, nicméně ti bankéři odpovídají celkem rozumně (a třeba novou akcii či ETF přidají do eBrokera bez větších průtahů, pokud se na dané burze, tj. Xetra Německo či US burzách, obchoduje).
Naposledy upravil minarjo dne 16. 4. 2024 15:18, celkově upraveno 3
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Markoff 16. 4. 2024 15:14

To amaterske som myslel tym, ze degiro je priamo broker, ktory by mal mat tieto veci v poriadku a spravat sa seriozne a poskytovat najaktualnejsie informacie na svojom webe a nie aby clovek chodil pre informacie, ktore maju mat pre svojich klientov na nejake forum, v porovnani s degiro je to naozaj amaterske forum, tak ako su profesionalni a amaterski sportovci, oni su za to co na tom webe poskytuju plateni, zatial co toto je nejake bezplatne anonymne forum amaterov (bez ohladu na vedomosti).
Markoff
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavelxcz 16. 4. 2024 17:41

Já musím potvrdit bohužel přesně to, co píše Markoff. Též se snažím u Degiro zaregistrovat nový bankovní účet a nedaří se mi to. Na webu v žádosti o registraci nového účtu píšou, že ověřovací platbu je potřeba poslat na starý zavřený účet. Z něj se platba vrátí. Ověřovací platba na nový účet u Citibank sice projde, navýší se o tuto částku můj depozit, ale tato platba se nepropíše jako verifikační platba a registrace nového bankovního účtu se tudíž nedokončí. Status té žádosti je stále Waiting For verification payment. Moje zkušenost se zatím liší pouze tím, že na support jsem napsal jenom jednou, někdy minulý týden, zatím kompletně bez jakékoliv reakce.
pavelxcz
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod DrumSession 16. 4. 2024 23:53

U D. jen v EUR a jen ETF...
PENÍZE nebo nepočitatelná LÁSKA ? ŠTĚSTÍ spočívá vědět to, co si vybrat
Nesmíte se bááát a na hlavu si nechat s... Takže? Musíte se ptááát !!
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Markoff 17. 4. 2024 08:05

pavelxcz píše:Já musím potvrdit bohužel přesně to, co píše Markoff. Též se snažím u Degiro zaregistrovat nový bankovní účet a nedaří se mi to. Na webu v žádosti o registraci nového účtu píšou, že ověřovací platbu je potřeba poslat na starý zavřený účet. Z něj se platba vrátí. Ověřovací platba na nový účet u Citibank sice projde, navýší se o tuto částku můj depozit, ale tato platba se nepropíše jako verifikační platba a registrace nového bankovního účtu se tudíž nedokončí. Status té žádosti je stále Waiting For verification payment. Moje zkušenost se zatím liší pouze tím, že na support jsem napsal jenom jednou, někdy minulý týden, zatím kompletně bez jakékoliv reakce.


Inak paradoxne koncom minuleho mesiaca mi ta platba na zavrety ucet z nejakeho dovodu presla, vidim tam pripisanu korunu ako obycajny vklad, ale nepouzila sa na priradenie noveho uctu.

Teraz som skusal vcera ten novy ucet (2600) s uzivatelskym menom v poznamke, ale nevidim ziadnu zmenu.

Dnes som skusil teda ten novy ucet (2600) s mojim VS a uzivatelskym menom v poznamke. Bolo by fajn, keby to uz fungovalo, ak nie, tak u Degiro nie je moznost priradit/zmenit bankovy ucet.

Kazdopadne ja som tymto tak znechuteny, ze tam uz dalsie peniaze davat nebudem, chcem ho tam mat len do buducna pre vyber a pozriem sa radsej po inych platformach, ten rozdiel v jednorazovych poplatkoch je pri tych sumach irelevantny.
Markoff
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 17. 4. 2024 08:21

Degiro - dividendy - přiznání.

Dáváte výpis z Degira, jako potvrzení o zaplacené dani v zahraničí?
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 4. 2024 08:37

Ano dávám (něco, z čeho FÚ může vyčíst daň zaplacenou v zahraničí kvůli uplatnění zápočtu na Příloze 4 přes Samostatný základ daně nebo na Příloze 3 přes běžný základ daně, by snad i dle zákona o daních z příjmů měli mít, prostě tu zahraniční daň nějak doložit). Ale z toho dlouhého PDF reportu "Roční výkaz 2023" přikládám POUZE a jen tu stránku, kde je "Přehled dividend v CZK", tedy tu jednu tabulku, kde je hrubá dividenda a sražená daň za jednotlivé státy (co řádek to stát), vše přepočítané do CZK přes Jednotný kurz daného roku.
Naposledy upravil minarjo dne 17. 4. 2024 08:41, celkově upraveno 1
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Rop 17. 4. 2024 08:41

Dík. Chci to udělat taky tak.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků