"Pokud se na zahraničí cestu chystáte, dejte nám, prosím, vědět e-mailem na
klientske.centrum@equabank.cz, kde kartou budete platit/vybírat a v jakém období."
Co znamerna tato vyse uvedena veta ve FAQ? (v odpovedi na dotaz znejici: "Mohu kartou platit v zahraničí? Je potřeba takové platby na kartě povolit?")
Predpokladam, ze to je asi jakesi doporuceni pro idealni pripad, ale napsat takovou vyzvu do FAQ mi prijde silne nevhodne , spousta lidi by to mohla chapat jako povinnost ty zahranicni vybery mailem nahlasit, jinak jako ze nebudou fungovat. I ja jsem chvili vahal.
Kazdopadne mne tato veta neprijemne prekvapila - v bankovnictvi ocekavam presnost a nikoli nejasna doporuceni.
Fakt neverim tomu, ze by v Equa nekdo analyzoval podle zaslanych mailu, v jakych zemich budou platebni karty klientu pouzivany a na zaklade srovnani realneho pouzivani v zahranici se zaslanymi maily by je banka pripadne preventivne zablokovala. Ty maily by musel cist clovek. Za mne to jenom v klientovi vytvari falesny dojem, ze v pripade takoveho podvodu banka neco klientovi uhlida, ale pritom neuhlida nic.
Kdyby tam aspon napsali "pokud se chystate platit na jinem kontinentu, kde jste jeste nikdy ve sve historii neplatili, tak nas prosim radeji upozornete, abychom platby nepovazovali za potencialne podezrele", tak bych to jeste snad bral. Ale napsat "poslete nam prosim maila, pokud se chystate platit kartou kdekoli v zahranici (treba v Nemecku)" - fakt nevim nevim.
Co si o tom myslite?