od sayen 19. 12. 2024 19:50
Tak včera se mi poprvé u Fio stalo, že mi banky ze strany odesílatele psali, že můj účet u Fio nepodporuje přijímání okamžitých plateb.
Důvod byl prostý , banka mi zablokovala účet s podezřením na trestnou činnost.
Abych řekl pravdu , tahle banka už mně vytáčí se svým nastavením bezpečnostních algoritmů , které jsem pod časovým tlakem i tak částečně obešel. U ostatních bank jsem nikdy takové problémy neměl.
Vše začalo tím , že jsem potřeboval převést 13M z 1 banky na Degiro a bohužel ve smlouvě mám jako "spojovací" primární účet Fio a nejde mi to změnit.
Protože jen okamžitý převod je zárukou ,že peníze dorazí co nejdřív, tak bohužel po x té příchozí okamžité platbě byl účet na straně přijímání zablokován. Odesílací bance to vůbec nevadilo.
Následně při řešení odblokování omezení účtu jsem musel věrohodně prokazovat bance původ peněz, kde jsem je vzal a proč po té co si je tam pošlu je chci okamžitě poslat pryč.
Mám pochopení ,ale vysvětlovat ,kde a z čeho jsem peníze získal mi připadá už trochu přes čáru....
Tak nějak při převodu větších peněz zjišťuji ,jak která banka má nastaveny bezpečnostní algoritmy, ale radši nebudu popisovat podrobnosti ,aby mně někdo nenařkl, že dávám návod k napomáhání podvodů.
Je faktem ,že od určité částky dochází k pozdržování el. plateb, protože je většinou musí potvrdit zaměstnanec banky. Banka vám dokonce řekne ,že takovou platbu může i mimo bankovní harmonogram zpozdit do následujícího dne.
Naposledy upravil
sayen dne 19. 12. 2024 19:56, celkově upraveno 1