Komerční banka

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod regin 8. 5. 2023 21:38

A jaké informace (z jakého zdroje) nejsou rizikové, z TV, rádia, novin? :D
Ceník na stránkách KB není důvěryhodný, ale mail od nigerijského prince ano? :-D

Podle stejné "pivní" logiky do bezplatných bankovních účtů lidi nejdou, protože nikdo zatím reálně nevyzkoušel, že jsou opravdu bezplatné?
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod nikko 8. 5. 2023 21:59

Rop píše, že lidé nechtějí bezplatné bankovní účty, protože nejsou schopni si na internetu vyhledat informace. Já si myslím, že je to z jiného důvodu - lidé nechtějí jít do rizika. Informace z internetu mohou někdy riziko snížit, ale ne odstranit.

regin píše:A jaké informace (z jakého zdroje) nejsou rizikové, z TV, rádia, novin? :D

Praktické zkušenosti (informace) z reálného chování současného dodavatele energií (banky) vůči klientovi jsou skutečné (nejsou získané sprodstředkovaně) a jejich pravost je bez rizika. Mívají tak vyšší hodnotu než informace o budoucím neznámém dodavateli energií (bance) z internetu.

regin píše:"...Podle stejné "pivní" logiky do bezplatných bankovních účtů lidi nejdou, protože nikdo zatím reálně nevyzkoušel, že jsou opravdu bezplatné?..."

Velká část lidí nikdy nevyzkoušela bezplatný účet a nemohli si tak k takové nabídce vytvořit důvěru. Proto takový účet nechtějí, nejdou do rizika. Mají zkušenost, že "zadarmo ani kuře nehrabe".
nikko
Nadšenec

Odeslat příspěvekod fc70 8. 5. 2023 22:14

regin píše:Ceník na stránkách KB není důvěryhodný…
A jak se člověk jen tak, bez předchozí znalosti, dozví, které stránky jsou pravé stránky KB? Noviny jsou, správně, plné článků o tom, jak ve vyhledávačích bývají na prvních místech podvodníci. Tak jak se to má člověk dozvědět?

Najde kontakt na kb.cz v seznamu regulovaných subjektů v ČNB? 1) to je absurdní, většina ten seznam nikdy neviděla, a 2) to nic neřeší, jak se člověk dozví, které stránky jsou pravé stránky ČNB?

Je to fakt těžké.

Takže první pravidlo: Když se o tom píše v novinách, asi to je pravda. Každý šašek si může udělat stránku a napsat na ni banka, ale dostat novináře na tiskovou konferenci apod. a riskovat, že si to někdo zkontroluje, už vyžaduje nějakou znalost věci (aspoň to diskvalifikuje osmnáctileté podvodníčky, kteří umí jen chlastat, prát se, a lhát a nikdy nikde nebyli – což už docela pomůže.)

Nakonec nejlepší je usuzovat podle utrácení peněz. Takže pokud někdo polepí celou republiku a všechy televize reklamami, asi už nějaké peníze má a není to totální podvod (a o to to pak může být horší… tady by to mohlo sklouznout k dlouhé debatě o burzách s krypto„aktivy“…). Pokud někdo v každém okresním městě má pobočku s vývěsním štítem na hlavním náměstí a zaměstnance, který tam sedí, skoro určitě to není totální podvod.

Takovéhle inzerování „my opravdu existujeme“ je důležitá funkce existence bankovních poboček.

-- 8. 5. 2023 23:16 --

nikko píše:Mají zkušenost, že "zadarmo ani kuře nehrabe".
… a tahle zkušenost je naprosto správná a není žádoucí ji bourat, protože je to první obrana vůči podvodu.

I přes existenci výjimek (bankovní účty vydělávající výnosem z plateb kartou, z kurzu na dovolené, a cross-sellingem úvěrů; většina internetu sponzorovaná reklamou) je dobré to základní pravidlo „pokud je to podezřele levné, je to podezřelé“ spíš utvrzovat – a i v těchto vyjímečných případech je spíš lepší, aby lidi věděli, jak to funguje.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod regin 8. 5. 2023 22:44

Opravil bych první pravidlo: Když se o tom píše v novinách, mluví v TV nebo v rádiu (a hlavně když to vzbuzuje dojem, že je to něco pozitivního), je dost velká pravděpodobnost, že je buď přímo lež, nebo vynechané důležité informace, případně podané tak, aby vzbudily chybné závěry.

V podstatě to samé, jako když vidíte velikou reklamu: Náš účet je úplně bez poplatků! Ale až v ceníku je vidět, že výběr z cizího bankomatu něco stojí, přihlašovací SMS taky, že karta je jen virtuální a skutečná plastová za příplatek, atd. Ale to úvodní tvrzení je svým způsobem pravdivé, protože vedení účtu a dokonce i příchozí a odchozí platby jsou za 0 Kč.

fc70 píše:A jak se člověk jen tak, bez předchozí znalosti, dozví, které stránky jsou pravé stránky KB?
A jak se to dověděl o bance, kterou teď používá a "bojí" se ji změnit? Jak se dozví pravdivost "předchozích znalostí" bez dřívějších předchozích znalostí? :) Jak vůbec může někdo používat cokoliv, co si sám nevyrobil? Co nemá dopodrobna prozkoumané a do detailu neví, jak to funguje? :D

Podle mne lidé nepřemýšlejí, jestli jsou stránky KB pravé, ale prostě jsme líní něco měnit. Viz příspěvky v těchto diskuzích o bankách: "To mi za to nestojí.", "Mám lepší věci na práci.", atd.
Navíc nemají odhad na rizika. Zdůvodní něco tím, že je to rizikové, a při tom dělají jiné věci, kde je riziko násobné, ale buď si to nemyslí, nebo je ani nenapadne o tom přemýšlet.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod nikko 9. 5. 2023 00:19

regin píše:...Podle mne lidé nepřemýšlejí, jestli jsou stránky KB pravé, ale prostě jsme líní něco měnit. Viz příspěvky v těchto diskuzích o bankách: "To mi za to nestojí.", "Mám lepší věci na práci."...

Myslím, že za neochotou něco měnit není lenost, ale větší potřeba jistot v nejisté době. Něco měnit současně znamená nemít jistotu, jak to dopadne a také možnost být změnou poškozen.

Odpověď z diskuze o bankách "To mi za to nestojí." chápu jako "Přínos je příliš malý vzhledem k možným rizikům". Odpověď "Mám lepší věci na práci." může být míněna jako "Svou prací si vydělám mnohem víc a bez rizika."
nikko
Nadšenec

Odeslat příspěvekod fc70 9. 5. 2023 00:35

regin píše:Opravil bych první pravidlo: Když se o tom píše v novinách, mluví v TV nebo v rádiu (a hlavně když to vzbuzuje dojem, že je to něco pozitivního), je dost velká pravděpodobnost, že je buď přímo lež, nebo vynechané důležité informace, případně podané tak, aby vzbudily chybné závěry.
Tak trochu celé téma téhle diskuse je, že je potřeba srovnávat ne absolutní hodnotu, ale relativní. „To je moc složité / by mohl být podvod“ relativně vůči možnosti zůstat u původní banky. „Když se o tom píše v novinách“ je lepší než „mladý muž v obleku, které ho jsem na náměstí viděl poprvé, říkal“, nebo „Máňa povídala“ – i když se možná odborník chytá za hlavu, co ti (nevystudovaní pseudo)novináři napáchali, z hlediska životních rizik a jistot (a celoživotních úspor!) je spolehnout se na kamenné pobočky a televizi lepší než spolehnout se… no třeba na tohle fórum :) (Teď to není proto, že bych myslel, že jste všichni podvodníci – to bych tu nebyl –, ale jak se tu probírá HI a Plutus a investice do zlata a koneckonců i Revolut, kterým bych celé celoživotní úspory fakt nesvěřil. I když je dobře, že se to tu probírá… teda něco z toho.)

A jak se člověk jen tak, bez předchozí znalosti, dozví, které stránky jsou pravé stránky KB?
A jak se to dověděl o bance, kterou teď používá a "bojí" se ji změnit?
Tihle lidé nejčastěji od rodičů a starších příbuzných. Nebo zkrátka podle té budovy.

(A na odpověď „které stránky jsou pravé stránky KB“ je jedna z nejlepších a dost praktických odpovědí „jít do kamenné pobočky KB a vzít si letáček“.)

prostě jsme líní něco měnit.
Této představě, že lidi by měli mít všechno vyřešené ideálně, a jinak jsou líní, jsem tu kdysi odporoval dost široce: viewtopic.php?f=316&t=1120912&p=12377642#p12377642
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod regin 9. 5. 2023 06:39

nikko píše:Myslím, že za neochotou něco měnit není lenost, ale větší potřeba jistot v nejisté době.
V tom případě nejistá doby vždy byla a vždy bude, protože lidé (a nejen ti) jsou prostě líní pořád. Stačí se rozhlédnout kolem sebe.
Proč bych šel po chodníku, když to můžu vzít tady přes trávník a ušetřím si 5 kroků?
Proč bych měl obal od bonbónu nést dalších 100 metrů k odpadkovému koši, když ho můžu hodit na zem?
Proč bych se měl rozhlížet na přechodu, když řidiči mají povinnost dát mi přednost?
Proč bych šel někam pěšky, když můžu autem?

A teď otázka mimo aktuální téma, ale k tématu původnímu - totiž ke KB. Pokoušel jsem se dnes změnit PIN ke kartě. Celkem 3 pokusy ve 2 bankomatech KB. Ve všech případech to napsalo:
TRANSAKCE ZAMÍTNUTA
071
NELZE ZPRACOVAT

Neví někdo, co je to za chybu a jak ji řešit?
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod PULPANM 9. 5. 2023 09:04

U jiné banky mi šel PIN změnit jen zasunutím plastu do ATM, ne jen přiložením karty v mobilu.
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 9. 5. 2023 09:26

@PULPANM:
Tak to je snad samozřejmé, když se při změně musí nový PIN zapsat nejen do databáze banky, ale i do čipu karty - při bezkontaktním přiložení proto bankomaty ani možnost změny PINu v menu nenabízejí :)

@regin:
Pokud jde o nově aktivovanou kartu, zkus jeden dva pracovní dny počkat, v mnohých bankách nefunguje u karty vše hned brzy po aktivaci. Nebo tam mohl být na tuto funkci výpadek, zvlášť pokud jsi to zkoušel teď před víkend/svátek.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod PULPANM 9. 5. 2023 10:05

@minarjo
jj, jen jsem reagoval, neboť dříve jsem to nevěděl.
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod regin 9. 5. 2023 16:12

Tak na druhý pokus se mi změnit PIN povedlo. Při tom prvním jsem si jaksi nevšiml, že aktivace karty je samostatná funkce. Takže vložit kartu, aktivovat, vyjmout kartu, znovu vložit a změnit PIN. Jestli jsem to z popisu na webu pochopil správně, tak výběr z bankomatu a platba v obchodě už v sobě funkci aktivace obsahuje automaticky. Takže bych čekal, že vložením karty do bankomatu a zadáním PINu se karta hned aktivuje. Nejsem si úplně jistý, ale myslím, že u karet jiných bank to tak bylo.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milos 9. 5. 2023 16:33

Jak rychle vám dorazila karta k nově založenému účtu? Já účet zakládal 28.4.2023 a karta mi zatím nepřišla. Přitom ji slibovali do 3 dnů.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod regin 9. 5. 2023 16:41

Já založil (přes BI) 1.5. a karta přišla 4. nebo 5.5. už nevím přesně. Ale asi až 5.5.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Schwarzie 9. 5. 2023 16:55

Trva to 3-4 dny (zakladany dva nove ucty v KB+ pres BI).
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kamča26 9. 5. 2023 17:56

Špatná zkušenost při zakládání termínovaného účtu. Lze založit pouze na pobočce, ale v případě využití aplikace KB+ to není možné. Jde to pouze pokud máte staré bankovnictví a ještě musíte mít už v té době připravené peníze na běžném účtu. Naprosto zbytečná cesta na pobočku, tyto informace se nikde nedočtete a ani vám je neřeknou při telefonickém domlouvání termínu. Jestli si takto představují novou éru bankovnictví , tak jak u nich vypadala ta stará? No nic, počkám na tisícovku a končím.
Kamča26
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků