Tak pro pobavení obecenstva celá konverzace (pozdravy a slušnostní fráze pro přehlednost vynechávám):
1. Oficiální reklamace, vyjádření:
"Mrzí mě vaše nespokojenost s uhrazení platby ve prospěch kreditní karty.
Na úvěrový účet kreditní karty je možné uhradit vyčerpanou částku jistiny, pokud na účet přijde částka vyšší, než je dlužná jistina, je nadlimitní částka použita na úhradu úroků viz Podmínky osobních kreditních karet bod 2.2.:
Pravidla splácení. Kdykoliv za trvání Smlouvy můžete Úvěr zcela nebo zčásti splatit, a to převodem nebo vkladem hotovosti na Účet ke kartě. Provedete-li splátku na Účet ke kartě nejpozději 5 kalendářních dnů před kterýmkoli Dnem splatnosti, považujeme to za předčasnou splátku vyčerpané jistiny Úvěru; je-li splátka provedena v částce vyšší, než je výše aktuálně vyčerpané jistiny Úvěru, použije se rozdíl na úhradu přirostlých úroků. Provedete-li splátku později než 5 kalendářních dnů před kterýmkoli Dnem splatnosti, použije se tato splátka přednostně na úhradu celé nebo přiměřené části pravidelné měsíční splátky vyčerpané jistiny Úvěru a přirostlých úroků; je-li výše splátky takto vámi provedené vyšší, než předepsaná pravidelná měsíční splátka, použije se tento rozdíl na úhradu nesplatné části vyčerpané jistiny Úvěru způsobem dle druhé věty tohoto čl. 2.2.
Použijete-li kreditní kartu zaplacená částka poníží použitelný zůstatek na účtu nicméně neznamená to, že se ihned stává dlužnou jistinou. Zaúčtování, tedy proplacení obchodníkovi může trvat i několik dnů, teprve je-li platba již zaúčtovaná je možné ji uhradit. V aplikaci je pak maximální možná částka, kterou je možné v daný den uhradit uvedena v položce Čerpaná částka úvěru.
Doporučujeme vždy daný den uhradit maximálně tuto částku.
Součet nezaúčtovaných plateb je pak pod položkou Blokovaná částka úvěru/Blokace.
Pokud by jste zadával platbu ve prospěch úvěrového účtu kreditní karty v aplikaci MojeBanka či Mobilní banka aplikace by Vás upozornila, že zadáváte vyšší částku než je možné.
Na vaši kreditní kartě byla od 16.8.2024 čerpaná částka úvěru 5.403,92 Kč. Z jiné banky přišla dne 19.8.2024 platba ve výši 5.415,12 Kč, proto systém automaticky nadlimitní částku 11,20 Kč umístil na úroky.
Toto je automatické nastavení systému a je plně v souladu s podmínkami kreditních karet.
Pro případné individuální řešení je pak možné se obrátit na vašeho bankovního poradce J.F."
2. Poradce J.F.:
email 1: "Zkontroloval jsem Váš účet od 1.5.2024 a žádný úrok za toto období jste nehradil. Jestli chápu správně, tak nedorozumění pravděpodobně souvisí s úhradou částky 11,20 Kč ze dne 19.8.2024 v Albertu, které mohlo způsobit určité zmatky v zúčtování. Vysvětlení, resp. citaci obchodních podmínek, které Vám posílala kolegyně, je sice platná, nicméně Vás se netýkala. Kolegyně Vám sdělila obecné informace, protože detaily na účtu na rozdíl ode mě zkoumat nemůže.
S přáním hezkého dne"
já: "1. "Nedorozumění" je v tom, že mi byl stržen "úrok" (těch 11.2 CZK), ač jsem všechno platil včas. Toto dosud nebylo napraveno.
2. "Zkontroloval jsem Váš účet od 1.5.2024 a žádný úrok za toto období jste nehradil."
- doporučuji se podívat na mou úhradu částky 5415 CZK ze srpna. Je to velice mazaně zakamuflované
3. "Vysvětlení, resp. citaci obchodních podmínek, které Vám posílala kolegyně, je sice platná, nicméně Vás se netýkala."
- pokud se mě to netýkalo, tím spíš nechápu, proč mi KB strhává úrok z úhrady toho, co jsem utratil, prováděné velice včas
4. Ono "nedorozumění" tedy stále trvá. KB mi z účtu sebrala peníze, a napraveno to nebylo."
Poradce email 2: "Dobrý den,
prosím o sdělení, na základě jaké informace jste dospěl k závěru, že je ve splátce 5415,12 Kč ze dne 19.8.2024 obsažen úrok 11,20 Kč, děkuji.
S přáním hezkého dne"
já: "přece to tam KB přímo píše, že si vzala 11.2 czk úrok, a připsala jen 5403.xx czk. Přikládám screenshot."
Poradce email 3: "Dobrý den,
po opakovaném prověření bylo zjištěno následující: V souladu s příslušnými Obchodními podmínkami platí, že pokud klient pošle na úvěrový účet větší částku, než je nutné uhradit v rámci bezúročného období, je tato částka považována jako dobrovolná platba úroků bez ohledu na skutečnost, že žádné úroky platit nemáte. Částka 11,20 Kč vznikla tedy v důsledku nezaúčtované platby v Albertu. Do budoucna tedy doporučuji držet se striktně částky potřebné k úhradě v rámci bezúročného období a neplatit ani o haléř navíc.
S přáním hezkého dne"
já: ""dobrovolná platba úroků bez ohledu na skutečnost, že žádné úroky platit nemáte"
tohle opravdu myslí KB vážně?
1. poslal jsem tam to, co jsem utratil. Mám čekat za zaúčtování, když odjíždím pryč, a riskovat, že to zůstane nezaplacené?
2. ještě jsem se nesetkal s kreditkou, kde by banka trestala klienty za to, že jí pošlou více a/nebo dříve. Všude je obvyklé si (například při potřebě plateb větších, než je limit) i "přednabít" účet nad limit. Pochopil bych ještě, kdyby banka "přeplatek" vrátila, ale "vzali jsme si to na úhradu úroků, které platit nemáte" je poněkud nehorázné. Vám to přijde v pořádku?
Přijde mi to opravdu neuvěřitelné, prosím tedy o potvrzení, že KB opravdu záměrně bere klientům přeplatky na účtu na úhradu úroků, které hradit nemají. Něco takového totiž nemá obdoby, a myslím, že to bude plno lidí zajímat."
Poradce email 4: "Všechny zaúčtované částky od 6. dni v měsíci včetně spadají do bezúročného období v následujícím měsíci. Pokud tedy máte nezaúčtovanou platbu z 19.8., tak tato platba se Vám ukáže ve výpisu období až 5.9. a spadá do bezúročného období v termínu 6.9.-20.9.
S přáním hezkého dne"
já: "ptal jsem se, jestli vám takové jednání přijde v pořádku.
Když někomu omylem pošlete peníze (a tohle ani omyl nebyl, jen jste to v té chvíli zatím neměli zaúčtováno), a on je "použije podle svých podmínek", místo, aby vám je vrátil, budete s tím taky v pohodě?
Úrok jsem platit neměl a neplatil. Že má KB někde ve smallprintu, že krást peníze zákazníkům je OK, z toho vážně čestné jednání neudělá.
Doufám tedy, že medializace této vypečené praktiky bude KB za těch 11.2 CZK stát
"
Poradce email 5: "velice mne mrzí Vaše nespokojenost. Pokud chcete, můžete podat stížnost oficiální cestou na
stiznostiareklamace@kb.cz"
-- 10. 10. 2024 23:27 --Ladislav_2 píše:Být na tvém místě, tak pokud na výpisu za aktuální období to nebude jasně evidované jako přeplatek, tak zadej reklamaci, že chceš vrátit bezdůvodné obohacení a případně finanční arbitr. Přece není možné platit "dobrovolně" neexistující úrok. Možná jako dočasná záloha. Každopádně první krok je zadat oficiální reklamaci s číslem případu a né se "ptát" na infolince.
reklamace byla vyřízena jak je popsáno výše a níže. Jim evidentně samotným nedochází, jak absurdní to je, a "jen dělají svou práci". Už jsou to dva měsíce a vráceno mi to samozřejmě nebylo. Aktuálně jim dlužím přesně
těch 11.2 czk
Arbitrovi řeknou, že to mají v podmínkách (což nejspíš mají), a co s tím nadělá?