Komerční banka

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Milos 5. 10. 2024 17:45

Mám osobní účet v KB a používám appku KB+. Uvažuji o založení podnikatelského účtu (OSVČ), s ohledem na nabízenou odměnu 2000Kč. Chtěl bych si podnikatelský účet založit online, nicméně KB uvádí:

Podnikatelský účet přímo v aplikaci zatím sjednat nejde, pokud ji už využíváte ke správě svých osobních financí. Se sjednáním tarifu s účtem pro živnostníky vám pomůžeme na pobočce.

Když si appku KB+ nainstaluji na jiný telefon a založím přes ni podnikatelský účet, tak půjde následně oba dva účty ovládat v rámci jedné appky? Nebo budu muset mít appky oddělené a osobní a podnikatelský účet ovládat odděleně? Máte s tím někdo osobní zkušenost? Ve finále by to asi jít mělo, jelikož KB uvádí:

Osobní i firemní finance v jedné aplikaci.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod Jirka.2 5. 10. 2024 18:50

A seš si jistý že ty 2000 dostaneš když máš už osobní účet? Tam je napsáno pro nové klienty. Jsem na tom podobně jako ty, pokud bych si byl jistý že mi vyplatí 2000 tak u nich klidně ten podnikatelský účet založím. Nebo teda jestli můžu mít jako osvč dva, protože jeden už mám v mbank.
Jirka.2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Dvorik 5. 10. 2024 20:37

Milosi: zkousel jsem si zalozit podnikatelsky na jinem telefonu a nejde to.
Zahlasi ti to: my uz se prece zname a konec. Musis na pobocku.
Ty 2000 Kc nedostanes, ptze uz si je dostal na osobnim.
Odmena 3500 Kc u Raifky, 1600 Kc u Ceske sporitelny, Curve 500 Kc, SkipPay 500 Kč, Revolut 600 Kc. Napiste si o odkaz.
Dvorik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 5. 10. 2024 21:51

@Jirka.2: Podnikatelských účtů (ve více bankách) můžeš mít kolik chceš.

@Dvorik: Osobní účet jsem zakládal loni a dostal jsem odměnu 1000Kč v rámci akce pro bývalé klienty Hello Bank. Jednalo se o jinou akci, takže nevidím důvod, proč bych v rámci této aktuální akce neměl dostat odměnu 2000Kč za založení podnikatelského účtu.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod Jirka.2 6. 10. 2024 00:48

Milos: jo díky.
Já už od nich 2000 dostal za běžný účet, ale v květnu, to byla jiná akce než tahle kde píšou že akce platí od 19.8. Ale nevím jestli jako nového klienta berou osvč co už u nich měl osobní účet jako fyzická osoba. Jestli jo tak jdu do toho :-D
Ted mi vyplácí 1000 za aktivitu, jestli by vyšlo i tohle tak to je dohromady 5000 štědrá to banka :-D
Jirka.2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 6. 10. 2024 01:14

I když už má člověk v KB osobní účet, tak pro založení podnikatelského účtu je brán jako nový klient:

Účastník Akce je novým spotřebitelským a/nebo podnikatelským klientem Organizátora, a tedy:
• v případě založení Účtu podle Podmínek produktů a služeb Účastník v doběod 19. 8. 2023 do 18. 8. 2024 neměl sjednané žádné bankovní produkty nebo služby jako spotřebitel u Organizátora;
v případě založení Účtu podle Podmínek produktů a služeb pro fyzické osoby podnikatele a právnické osoby Účastník v době od 19. 8. 2023 do 18. 8. 2024 neměl sjednané žádné bankovní produkty nebo služby jako podnikatel u Organizátora.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod pan Y. 6. 10. 2024 23:27

Pokud by někdo s POZASTAVENOU živností zkoušel v této akci založit účet pro podnikatele, dejte prosím vědět, jestli prošlo. Předpokládal bych, že neprojde, ale třeba si to nehlídají. (Např. podnikatelskou KK u Monety s pozastavenou živností založit nešlo, bylo mi sděleno, že by to šlo nejdříve rok od zrušení pozastavení.)
“You and I have unfinished business.”
pan Y.
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brumak 10. 10. 2024 10:03

Milos píše:Že kreditky KB nejdou přebít, o tom se zde už několikrát psalo. Nicméně o ty peníze bys neměl přijít, viz. třeba tento starší příspěvek viewtopic.php?p=13325680#p13325680 Pokud se ti nevrátí automaticky, tak zažádej o vrácení.
Jak říkám, jejich odpověď je, že to berou jako "dobrovolnou splátku úroků" (tedy vracet nebudou). Už si o tom píšeme dva měsíce, a přijde mi, že jsou na tenhle vý.jeb dokonce hrdí.

Vytáhli na mě nějakej smallprint, kde je zhruba na A4 popsáno, že co pošleš navíc, si necháme (výtah: "je-li splátka provedena v částce vyšší, než je výše aktuálně vyčerpané jistiny Úvěru, použije se rozdíl na úhradu přirostlých úroků"), jejich poradce mi nejdřív tvrdil, že toto ustanovení se mě netýká, a když jsem mu psal, v které položce si sebrali ten úrok, teprve asi napotřetí si toho všimnul, a že teda to berou jako "dobrovolnou splátku úroků". Si člověk připadá jak při komunikaci se státní správou, oni o tom snad sami nevědí, jak okrádaj zákazníky :-)
brumak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ladislav_2 10. 10. 2024 20:46

Být na tvém místě, tak pokud na výpisu za aktuální období to nebude jasně evidované jako přeplatek, tak zadej reklamaci, že chceš vrátit bezdůvodné obohacení a případně finanční arbitr. Přece není možné platit "dobrovolně" neexistující úrok. Možná jako dočasná záloha. Každopádně první krok je zadat oficiální reklamaci s číslem případu a né se "ptát" na infolince.
Ladislav_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 10. 10. 2024 20:54

brumak píše:
Milos píše:Že kreditky KB nejdou přebít, o tom se zde už několikrát psalo. Nicméně o ty peníze bys neměl přijít, viz. třeba tento starší příspěvek viewtopic.php?p=13325680#p13325680 Pokud se ti nevrátí automaticky, tak zažádej o vrácení.
Jak říkám, jejich odpověď je, že to berou jako "dobrovolnou splátku úroků" (tedy vracet nebudou). Už si o tom píšeme dva měsíce, a přijde mi, že jsou na tenhle vý.jeb dokonce hrdí.

Vytáhli na mě nějakej smallprint, kde je zhruba na A4 popsáno, že co pošleš navíc, si necháme (výtah: "je-li splátka provedena v částce vyšší, než je výše aktuálně vyčerpané jistiny Úvěru, použije se rozdíl na úhradu přirostlých úroků"), jejich poradce mi nejdřív tvrdil, že toto ustanovení se mě netýká, a když jsem mu psal, v které položce si sebrali ten úrok, teprve asi napotřetí si toho všimnul, a že teda to berou jako "dobrovolnou splátku úroků". Si člověk připadá jak při komunikaci se státní správou, oni o tom snad sami nevědí, jak okrádaj zákazníky :-)
Takže když člověk třeba omylem 2x zaplatí plnou splátku kreditky (například 2x 50000Kč) nebo si splete své kreditky a místo splátky 50000Kč pošle do KB třeba 100000Kč, tak jen tak přijde o 50000Kč s odvoláním na nějaký jejich smallprint? To asi né, viď? :nenapadne Takže chce to nenechat se jen tak odbýt :pozor
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod MirekM. 10. 10. 2024 21:31

Když čtu výše napsané příspěvky o splácení jejich KK, nemusím předpokládám vůbec litovat, že jsem se této bance vždy raději vyhnul velkým obloukem.
Pokud je můj text bez diakritiky, je nadatlený na mobilu ...
MirekM.
Přeborník

Odeslat příspěvekod brumak 10. 10. 2024 23:22

Tak pro pobavení obecenstva celá konverzace (pozdravy a slušnostní fráze pro přehlednost vynechávám):

1. Oficiální reklamace, vyjádření:

"Mrzí mě vaše nespokojenost s uhrazení platby ve prospěch kreditní karty.



Na úvěrový účet kreditní karty je možné uhradit vyčerpanou částku jistiny, pokud na účet přijde částka vyšší, než je dlužná jistina, je nadlimitní částka použita na úhradu úroků viz Podmínky osobních kreditních karet bod 2.2.:

Pravidla splácení. Kdykoliv za trvání Smlouvy můžete Úvěr zcela nebo zčásti splatit, a to převodem nebo vkladem hotovosti na Účet ke kartě. Provedete-li splátku na Účet ke kartě nejpozději 5 kalendářních dnů před kterýmkoli Dnem splatnosti, považujeme to za předčasnou splátku vyčerpané jistiny Úvěru; je-li splátka provedena v částce vyšší, než je výše aktuálně vyčerpané jistiny Úvěru, použije se rozdíl na úhradu přirostlých úroků. Provedete-li splátku později než 5 kalendářních dnů před kterýmkoli Dnem splatnosti, použije se tato splátka přednostně na úhradu celé nebo přiměřené části pravidelné měsíční splátky vyčerpané jistiny Úvěru a přirostlých úroků; je-li výše splátky takto vámi provedené vyšší, než předepsaná pravidelná měsíční splátka, použije se tento rozdíl na úhradu nesplatné části vyčerpané jistiny Úvěru způsobem dle druhé věty tohoto čl. 2.2.



Použijete-li kreditní kartu zaplacená částka poníží použitelný zůstatek na účtu nicméně neznamená to, že se ihned stává dlužnou jistinou. Zaúčtování, tedy proplacení obchodníkovi může trvat i několik dnů, teprve je-li platba již zaúčtovaná je možné ji uhradit. V aplikaci je pak maximální možná částka, kterou je možné v daný den uhradit uvedena v položce Čerpaná částka úvěru.

Doporučujeme vždy daný den uhradit maximálně tuto částku.



Součet nezaúčtovaných plateb je pak pod položkou Blokovaná částka úvěru/Blokace.



Pokud by jste zadával platbu ve prospěch úvěrového účtu kreditní karty v aplikaci MojeBanka či Mobilní banka aplikace by Vás upozornila, že zadáváte vyšší částku než je možné.



Na vaši kreditní kartě byla od 16.8.2024 čerpaná částka úvěru 5.403,92 Kč. Z jiné banky přišla dne 19.8.2024 platba ve výši 5.415,12 Kč, proto systém automaticky nadlimitní částku 11,20 Kč umístil na úroky.

Toto je automatické nastavení systému a je plně v souladu s podmínkami kreditních karet.



Pro případné individuální řešení je pak možné se obrátit na vašeho bankovního poradce J.F."

2. Poradce J.F.:

email 1: "Zkontroloval jsem Váš účet od 1.5.2024 a žádný úrok za toto období jste nehradil. Jestli chápu správně, tak nedorozumění pravděpodobně souvisí s úhradou částky 11,20 Kč ze dne 19.8.2024 v Albertu, které mohlo způsobit určité zmatky v zúčtování. Vysvětlení, resp. citaci obchodních podmínek, které Vám posílala kolegyně, je sice platná, nicméně Vás se netýkala. Kolegyně Vám sdělila obecné informace, protože detaily na účtu na rozdíl ode mě zkoumat nemůže.

S přáním hezkého dne"

já: "1. "Nedorozumění" je v tom, že mi byl stržen "úrok" (těch 11.2 CZK), ač jsem všechno platil včas. Toto dosud nebylo napraveno.

2. "Zkontroloval jsem Váš účet od 1.5.2024 a žádný úrok za toto období jste nehradil."

- doporučuji se podívat na mou úhradu částky 5415 CZK ze srpna. Je to velice mazaně zakamuflované

3. "Vysvětlení, resp. citaci obchodních podmínek, které Vám posílala kolegyně, je sice platná, nicméně Vás se netýkala."

- pokud se mě to netýkalo, tím spíš nechápu, proč mi KB strhává úrok z úhrady toho, co jsem utratil, prováděné velice včas

4. Ono "nedorozumění" tedy stále trvá. KB mi z účtu sebrala peníze, a napraveno to nebylo."

Poradce email 2: "Dobrý den,

prosím o sdělení, na základě jaké informace jste dospěl k závěru, že je ve splátce 5415,12 Kč ze dne 19.8.2024 obsažen úrok 11,20 Kč, děkuji.

S přáním hezkého dne"

já: "přece to tam KB přímo píše, že si vzala 11.2 czk úrok, a připsala jen 5403.xx czk. Přikládám screenshot."

Poradce email 3: "Dobrý den,

po opakovaném prověření bylo zjištěno následující: V souladu s příslušnými Obchodními podmínkami platí, že pokud klient pošle na úvěrový účet větší částku, než je nutné uhradit v rámci bezúročného období, je tato částka považována jako dobrovolná platba úroků bez ohledu na skutečnost, že žádné úroky platit nemáte. Částka 11,20 Kč vznikla tedy v důsledku nezaúčtované platby v Albertu. Do budoucna tedy doporučuji držet se striktně částky potřebné k úhradě v rámci bezúročného období a neplatit ani o haléř navíc.

S přáním hezkého dne"

já: ""dobrovolná platba úroků bez ohledu na skutečnost, že žádné úroky platit nemáte"

tohle opravdu myslí KB vážně?

1. poslal jsem tam to, co jsem utratil. Mám čekat za zaúčtování, když odjíždím pryč, a riskovat, že to zůstane nezaplacené?

2. ještě jsem se nesetkal s kreditkou, kde by banka trestala klienty za to, že jí pošlou více a/nebo dříve. Všude je obvyklé si (například při potřebě plateb větších, než je limit) i "přednabít" účet nad limit. Pochopil bych ještě, kdyby banka "přeplatek" vrátila, ale "vzali jsme si to na úhradu úroků, které platit nemáte" je poněkud nehorázné. Vám to přijde v pořádku?

Přijde mi to opravdu neuvěřitelné, prosím tedy o potvrzení, že KB opravdu záměrně bere klientům přeplatky na účtu na úhradu úroků, které hradit nemají. Něco takového totiž nemá obdoby, a myslím, že to bude plno lidí zajímat."

Poradce email 4: "Všechny zaúčtované částky od 6. dni v měsíci včetně spadají do bezúročného období v následujícím měsíci. Pokud tedy máte nezaúčtovanou platbu z 19.8., tak tato platba se Vám ukáže ve výpisu období až 5.9. a spadá do bezúročného období v termínu 6.9.-20.9.

S přáním hezkého dne"

já: "ptal jsem se, jestli vám takové jednání přijde v pořádku.

Když někomu omylem pošlete peníze (a tohle ani omyl nebyl, jen jste to v té chvíli zatím neměli zaúčtováno), a on je "použije podle svých podmínek", místo, aby vám je vrátil, budete s tím taky v pohodě?

Úrok jsem platit neměl a neplatil. Že má KB někde ve smallprintu, že krást peníze zákazníkům je OK, z toho vážně čestné jednání neudělá.

Doufám tedy, že medializace této vypečené praktiky bude KB za těch 11.2 CZK stát :-)"

Poradce email 5: "velice mne mrzí Vaše nespokojenost. Pokud chcete, můžete podat stížnost oficiální cestou na stiznostiareklamace@kb.cz"

-- 10. 10. 2024 23:27 --

Ladislav_2 píše:Být na tvém místě, tak pokud na výpisu za aktuální období to nebude jasně evidované jako přeplatek, tak zadej reklamaci, že chceš vrátit bezdůvodné obohacení a případně finanční arbitr. Přece není možné platit "dobrovolně" neexistující úrok. Možná jako dočasná záloha. Každopádně první krok je zadat oficiální reklamaci s číslem případu a né se "ptát" na infolince.


reklamace byla vyřízena jak je popsáno výše a níže. Jim evidentně samotným nedochází, jak absurdní to je, a "jen dělají svou práci". Už jsou to dva měsíce a vráceno mi to samozřejmě nebylo. Aktuálně jim dlužím přesně
těch 11.2 czk :-)

Arbitrovi řeknou, že to mají v podmínkách (což nejspíš mají), a co s tím nadělá?
brumak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ladislav_2 11. 10. 2024 00:05

To je fakt vtipné. Ještě bych jim napsal, že jim dáváš čas třeba do neděle ti vrátit částku xy, jinak to v pondělí podáš k fin arbitrovi. V obchodních podmínkách sice mají, že přeplatek se použije na úhradu úroků, ale ty žádný úrok předepsaný nemáš, takže to není úhrada úroků, ale bezdůvodné obohacení, které ti i přes reklamaci odmítli vrátit.

A za mě, jestli je tohle v KB normální, tak jsem rád, že tam nic seriózního nemám.

Nejspíš se leknou a těch pár Kč ti vrátí než aby riskovali pokutu.
Ladislav_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod drkarel 11. 10. 2024 05:13

brumak píše:"Mrzí mě vaše nespokojenost ...
Arbitrovi řeknou, že to mají v podmínkách (což nejspíš mají), a co s tím nadělá?

Tak ten začátek, který teď všichni opakují při každém řešení nepříjemné (často absurdní) situace v každé odpovědí, třeba mě spolehlivě nasírá.

Jinak si myslím, že se to nedá u arbitra prohrát. Formulace "přirostlých úroků" jasně uvádí, že ty úroky už musely vzniknout (přirůst). Nemají ombudsmana?
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod slavo963 11. 10. 2024 14:06

U FA to nejspise neprohra, ale muze to "prohrat" u KB a KK vypovi(byt bankou, klienta, kteri se dohaduje s FA nechci) . Ted jde o to, jestli mesicne nema vice zisku z pouzivani KK, nez tech 11Kc a mel by zustat pragmaticky.
slavo963
Přeborník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků