ČSOB

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod icemat 28. 1. 2023 23:29

drummond píše:
tmx643 píše:To já chápu, ale když vyberu 100000 Kč a dám je na spořák na půl roku a vždy jen jednou měsíčně splatím a hned vyberu, tak nejde o zisk 6x55 dní, ale prostě 180 dní. A jasně, že jí můžu kdykoliv částečně splatit a jít na nákup, ale to pak znamená, že se mi taky neúročí navíc 100000 Kč, proti běžnému užívání bez výběrů, ale třeba jen 50000 Kč, zbytek je čerpáno nákupy.
Takže za půl roku to nebude 6x768 Kč, ale jen třeba 6x210 Kč.


Když máš limit 200k nebo 250k a přes vkladomat točíš 100k na spořák, tak to klidně realizovat jde


a proč vkladomat? vždyt to můžeš poslat bezhotovostně rovnou z kreditky. ČSOB není žádná vykopávka. Tohle zvládá hravě. Je to moderní banka. Kam se na ni hrabou různý raiffky a podobný havěti.
icemat
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod .void 28. 1. 2023 23:59

Protože převod z kreditky stojí 150 korun.
.void
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod jjrr 29. 1. 2023 07:36

Moderní banka, moderní poplatky. :D
jjrr
osobne

Odeslat příspěvekod icemat 29. 1. 2023 09:14

AHa. Takže bankomat/vkladomat.
icemat
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod .void 29. 1. 2023 10:02

Účtuje ČSOB poplatek za vedení úvěrového účtu ke kreditní kartě i ve výpovědní době?
.void
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 29. 1. 2023 10:22

Když jsem měl kreditku ČSOB/Poštovní spořitelny já, tak ano, bylo účtováno až do konce, po konci výpovědi a uzavření úvěrového účtu mi dokonce ještě poslali výzvu k úhradě toho posledního měsíčního poplatku (tehdy snad dokonce dopisem se složenkou A, ale šlo samosebou uhradit převodem), aby tam nebyla minusová částka. Ale je to už cca 3 roky, co jsem vypovídal, třeba to změnili.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod regin 29. 1. 2023 10:36

icemat píše:a proč vkladomat? vždyt to můžeš poslat bezhotovostně rovnou z kreditky. ČSOB není žádná vykopávka. Tohle zvládá hravě. Je to moderní banka. Kam se na ni hrabou různý raiffky a podobný havěti.
S ČSOB mám velice špatné zkušenosti, dokonce ještě horší než s RB a to je už co říct. Od jejich nefunkčních bonusových akcí, které jsem musel reklamovat a pak téměř 2 měsíce čekat na výsledek, přes problematické výběry z jejich bankomatů až po "okamžité" platby, které mi např. do Monety putují někdy i hodinu.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milos 29. 1. 2023 12:29

Jaké problémy máš s výběry z bankomatů ČSOB? A nemůžou být ty některé okamžité platby zpomalené třeba chybou na straně Monety? ČSOB není dokonalá, stejně tak jako není dokonalá žádná jiná banka, nicméně osobně řadím ČSOB mezi ty lepší banky.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod regin 29. 1. 2023 13:10

Účet u ČSOB mám necelý rok, za tu dobu jednou vkladomat sežral a už nevrátil kartu a o pár měsíců později bankomat nevydal peníze, ale z účtu je strhnul. Od té doby výběr rozkládám na několik částí (většinou na 3) a vybírám postupně. Např. u ČS mám účet přes 20 let a nikdy jsem s jejich bankomaty neměl problém (tedy aspoň co si pamatuju).

Pokud jde o okamžité platby, u jakékoliv jiné banky (která je umí) to probíhá asi takto:
Zadám okamžitou platbu a potvrdím ji. Než přejdu do přehledu (stavu) účtů, peníze jsou už stržené a za několik sekund (max. do minuty nebo dvou - podle banky) mi přijde info, že peníze dorazily.

V ČSOB to probíhá následovně:
Zadám okamžitou platbu a potvrdím ji. Peníze ale pořad vidím na ČSOB účtu a odepíšou se z něho za 5 až 10 minut (občas i "rychleji" za 3 minuty). Z cílové banky mi pak přijde info o připsání peněz tak za 15 - 60 minut.

Problém určitě není na straně Monety nebo jiné cílové banky. Vyzkoušel jsem to tak, že jsem postupně posílal malé platby do Monety. Přihlásil jsem se do ČSOB, odeslal platbu, odhlásil jsem se. Přihlásil jsem se do Air, odeslal, odhlásil. To samé postupně z RB, ČS, Fio a Creditas. Info o připsání platby přišlo vždy dřív, než jsem odeslal z následující banky. Jen platba z ČSOB dorazila asi 15 minut po platbě z Creditas.

To, že okamžité platba přijde až za 1/2 hodiny, by až tak strašně nevadilo. Víc mi vadí, že po odeslání platby musím čekat 5 i více minut, abych si mohl stáhnout výpis. Mezitím mne pochopitelně banka "kvůli mé vlastní bezpečnosti" odhlásí.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milos 29. 1. 2023 13:30

Aby vkladomat sežral kartu, tak k tomu musí mít nějaký vážný důvod. Jak ti to banka vysvětlila?

A že bankomat nevydá peníze a přesto je strhne z účtu se stává i u jiných bank. Mě konkrétně se to stalo zrovna před 2 týdny v bankomatu KB, kdy mi bankomat oznámil "Požadovaná transakce aktuálně nelze provést", peníze nevydal, ale na účtu se mi strhly. Nicméně po několika dnech se mi peníze na účet automaticky vrátily, aniž bych to s bankou nějak řešil.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod regin 29. 1. 2023 13:47

Nijak to nevysvětlili. Prostě po měsíci vydali novou kartu. Jinak mi není jasné, jaký "vážný" důvod by k tomu mohli mít. Spíš bych to v obou případech viděl na chybu vkladomatu / bankomatu. Prostě za předchozích 20 let žádný problém s bankomatem nejen ČS, ale ani jiné banky. A teď za méně než rok 2 problémy s ČSOB. U KB naštěstí účet nemám a jak to u nich funguje nevím, ale hádám, že si s ČSOB nemají co závidět. Co jsem si prohlížel nabídku, tak nic zajímavého a naopak nějaké poplatky. Do ČSOB jsem šel jen kvůli jedné akci, ze které jsem ale stejně nic neměl a musel jsem to reklamovat. Reklamaci řešili skoro 2 měsíce a pak něco připsali.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milos 29. 1. 2023 14:15

Pokud by k sežrání karty došlo z důvodu chyby bankomatu/vkladomatu, tak by ti standardně banka vrátila tu původní kartu a nevydávala novou, viz. třeba tento článek https://www.mesec.cz/clanky/co-delat-kd ... yda-kartu/. Nejspíš se jednalo o nějaký jiný důvod.

S ohledem i na ochranu před zkopírováním údajů karty je lepší používat kartu bezkontaktně a pokud to bankomat výslovně nepožaduje, tak do něj kartu nestrkat :-)
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod tmx643 29. 1. 2023 14:19

No, asi tě mají ve skupině "prudič" a chtějí tě vyštvat. :) Jiným lidem totiž bankomaty kartu nežerou a okamžité platby posílají a přijímají okamžitě, včetně účtu kreditní karty. Takže já myslím, že tě tam nechtějí.
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod regin 29. 1. 2023 14:37

@Milos
Daný vkladomat bezkontaktní není, takže to prostě jinak než vložením nejde. Možná by kartu i vrátili, ale rychlejší bylo vydání nové. Pobočka, kde jsou dotyčné bankomaty, se k nim nehlásí. V případě neprovedeného výběru s k tomu nehlásili ani na tel. čísle uvedeném u bankomatu.

@tmx643
Kdo patří do skupiny prudič? Ten, kdo si založí účet? :-) Nebo přesněji ten, kdo nechce jejich všemožné úžasné produkty a chce jen a pouze běžný účet, který navíc z neznámého důvodu nešel založit online a proto jsem musel 2x na pobočku? Neboť při první návštěvě na mne zírali jako na hulváta, který si dovolil přijít do prázdné pobočky bez objednání.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod tmx643 29. 1. 2023 14:47

No píšeš, že sis účet založil jen kvůli odměně a tu jsi musel reklamovat. Tak asi tě prostě proto nemají rádi.
Když si pročteš toto téma, tak nemám pocit, že by tu jiní lidé měli problém s výběry nebo okamžitými platbami. Takže to je jen u tebe. Buď náhoda, nebo tě prostě chtějí vyštvat.
tmx643
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků