POS terminály

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod gore.m 14. 5. 2014 15:35

FIO terminály stále nemá.... :-((((( jsme u Unicredit
gore.m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod stani 14. 5. 2014 16:16

No jo, ale jak to vůbec funguje? Kdo to zapojuje, nějaké školení? Jaké jsou poplatky?
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
stani
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akciový Klokan 14. 5. 2014 19:52

stani píše:No jo, ale jak to vůbec funguje? Kdo to zapojuje, nějaké školení? Jaké jsou poplatky?


Moje zkušenost. Terminál mám asi 5 let. Tenkrát jsem oslovil asi 3-4 banky, všichni chtěli nějaké další poplatky, různé sazby dle protočených peněz, servisní poplatek,... nejhorší co si pamatuju byla RB. Jediná KB to nabídla zdarma, jediné co platím je 1.9% z transakce. Jak je to dnes netuším. Jinak to nestojí nic. Asi za týden přijel chlapík, vytáhl terminál, předem měl od nás nachystanou zásuvku na 220V a RJ45 na internet. Připojil, asi tak 20 minut do toho něco bušil přičemž z terminálu vyjelo asi 3m papíru ... následovalo asi 2min "zaškolení" typu "tady se strká karta, tady se protahuje a když bude problém tak na terminálu je číslo na který zavoláte, zbytek je v příručce". Takže k tomu dal asi 20 stránkovou příručku a nálepky karetních společností. Toť bylo vše. Loni lehl PIN PAD, zavolalo se na to číslo a čekal jsem, že někdo přijede tak do 14 dní :-) Asi do 30min tam byl, vytáhl novej terminál komplet (na moji námitku že nám stačí jen ten pin pad řekl že mění celé), následovalo opět asi 20 min konfigurace + 3m papíru a odjel. Za ty roky se nestalo že by nebylo nějaké spojení, že by se něco špatně naúčtovalo, nebo že by něco nepřišlo.
Nevěřte lidem nad 30 let. Mohli by mít znalosti a zkušenosti ! :-)))
Akciový Klokan
Diskutér

Odeslat příspěvekod gore.m 14. 5. 2014 19:54

Z unicredit bank lze vyrazit terminál na půk roku zdarma na zkoušku... servis je vždy zdarma. Po půl roce - když máte dostatečný obrat, máte terminál zdarma. Měsíčně se platí servisu za připojení cca 150,- Kč v UNI 90 Kč za vedení účtu pokud neuděláte patřičný obrat, pak Vám 90 Kč vrátí. "Výpalné" je dle obratu. Servis a školení je zadara.
gore.m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Moucha 15. 5. 2014 16:26

ČSOB nám dala terminal zadarmo - dokonce dva, platí se jen 2% z transakce (MC,Visa) zbytek jako Diners, AE atd jsou 2,5-4%
Taky jsme to chtěli u FIO, ale docela to už hořelo tak jsme u ČSOB :)
Moucha
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stani 15. 5. 2014 17:17

Hmmm, právě mě přišla odpověď od FIO, že stále nenabízí...
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
stani
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gore.m 15. 5. 2014 20:08

To Moucha: Jaký platíte měsíční polatky za připojení a jaký je poplatek za vedení účtu? Díky
gore.m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod stani 29. 6. 2014 10:27

Tak do toho chci příští týden jít.
Jaké POS, respektive od koho, používáte?
A ještě jedna věc: mám firemní účet ve FIO, ale ta POS nedává. Zajímalo by mě tedy, když si vezmu u cizí banky ten POS, zda je možné ale uvést účet FIO?
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
stani
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PetrAsch 29. 6. 2014 10:46

Mají nějak banky ve smlouvě, ze pri použití POS nesmíte o poplatek za platbu kartou zvednout cenu?
PetrAsch
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod astrapa 29. 6. 2014 12:10

Taky se připojím s dotazem: vy co máte POS terminály, řešíte nějak ověřování identity plátce? Skoro si nevzpomínám, že by někdy někdo v obchodě po mě chtěl občanku, nebo aspoň porovnával podpisy - ani u vyšších částek úhrad. Jednou jsem v obchodě dokonce platil kartou přítelkyně (tj. na kartě bylo ženské jméno), ani si toho prodavačka nevšimla.
V amerických komediích dávají milenci svým milenkám svoje karty, aby příjemně strávily den nákupy v butících na cizí kartu, je to samozřejmě film, ale tohle mě zaujalo vzhledem k paranoidním AML předpisům.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod Proti srsti 29. 6. 2014 15:26

To ověřování identity zrovna není kvůli AML, ale kvůli jakés takés prevenci proti podvodům (placení cizí kradenou/ztracenou kartou).
To, že je karta nepřenosná, mají obvykle držitelé karet v podmínkách od svého vydavatele.
Vás jako obchodníka bude zajímat, od jaké výše částky nebo za jakých okolností máte ověřit identitu oproti dokladu totožnosti, a to vám sdělí banka, od které budete mít terminál, a to včetně postupu při zjištění, že karta patří jiné osobě než předkladateli. Obvykle bývá zakotveno ve smlouvě, případně v manuálu, který banky svým obchodníkům dávají.

V ČR nabízí aktuálně akceptaci karet 5 bank: Česká spořitelna, Unicredit, ČSOB, Raiffeisenbank, Komerční banka. S převodem na firemní účet v jiné bance obvykle nebývá problém (snad kromě ecommerce obchodníků), ale v případě rizikovějšího podnikání mohou požadovat zástavu složenou na účtě u dané banky.
Proti srsti
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod stani 29. 6. 2014 16:54

Jo, ještě by mě zajímalo, zda to musí být spojené s nějakým prodejním programem?
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
stani
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků