Vrácení peněz na kartu

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod peno11 10. 4. 2013 12:52

Mám takový poněkud zapeklitý problém. 4. 4. jsem provedl objednávku v internetovém obchodě, kterou jsem zaplatil kartou přes platební bránu České spořitelny. Bohužel jsem si pozdě spočítal, že si to nemohu finančně dovolit a transakci jsem stornoval. Obchodník mi potvrdil, že platbu refundoval a Poštovní spořitelna mi řekla, že částka bude v blokacích do 11. 4. a poté mi bude vrácena zpět na účet. Jenže 8. 4. mi byly peníze z účtu fyzicky strženy (už nejsou v blokacích, ale v provedených transakcích) a podle operátora na zákaznické lince byly peníze poslány na účet obchodníka. Ten ale popírá, že by peníze měl u sebe. Už jsem zoufalý, pokud ty peníze nedostanu do pátku, tedy do 12. hrozí mi nezaplacení splátky za úvěr (Cetelem) a kreditku (GE) a tím i sankce a možnost dostat se do registru dlužníků a obojímu, jak jistě chápete, bych se rád vyhnul.
peno11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod radecekh 10. 4. 2013 13:32

Vzhledem k tomu, že ve vašem příspěvku není jediná otázka, nechápu, na co se ptáte. Pokud je obchodník seriozní, tak vám platbu vrátí, ale kdy, to je ve hvězdách a rozhodně bych nespoléhal na to, že se tak stane do termínu, kdy ty peníze potřebujete. A tedy si je pro jistotu sežeňte někde jinde. Chyba je jednoznačně na vaší straně, takže nemáte ani šanci si na něco u někoho stěžovat.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod peno11 10. 4. 2013 13:58

Dobrá, tak to rozvedu. Můj spor je totiž tvrzením proti tvrzení, tedy tvrzením obchodníka, že u něj peníze nejsou a tvrzení banky, že peníze jsou u obchodníka.
Já si nejsem vědom toho, že bych udělal něco špatně. Ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, že na obchod nemám, jsem jej stornoval a kontaktoval obchodníka i moji banku. V bance mi řekli, že jakmile peníze zůstanou v blokacích, budou mi zítra vráceny na účet. Jenže to se nestalo a 8. mi ty peníze fyzicky strhly a když jsem znovu volal do banky, tak mi řekli, že peníze byly poslány obchodníkovi. Proto jsem kontaktoval obchodníka, který popřel, že by peníze měl u sebe. Těch otázek mám vlastně víc, ale zásadní je kdo tu lže, banka nebo obchodník? A taky by mě zajímal mechanismus vracení peněz na kartu, protože s tím také nemám zkušenosti, takže obecně jak by to mělo fungovat a jestli je v mém případě něco špatně proti standardu a případně co. Jsem naprostý laik, takže prosím o radu ne o osočování.
peno11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod xtonda 10. 4. 2013 14:31

V první řadě tu vůbec nepadla žádná data a časy, kdy došlo k platbě, kdy došlo k žádosti o refundaci a kdy údajně obchodník refundaci provedl. Stejně jako stržení platby i refundace a její zpracování řetězcem banka obchodníka - asociace - tvoje banka trvá řádově dny a nejsem si jistý, že by refundace měla probíhat úplným zrušením původní transakce.

Moje zkušenost u RB je taková, že sem kdesi nakupoval jakousi online službu. 18.7. 21:13 jsem zaplatil, pak si to rozmyslel a 19.7. 22:44 požádal o refundaci, která byla provedena 20.7. 12:14. Na bankovním výpise z RB mám platbu 21.7. 9:02 a refundaci 24.7. 11:15.

Takže tomu dej minimálně týden od potvrzení refundace obchodníkem. Pak bych začal dotazovat svojí banku a kontaktovat obchodníka ať to prověří a prošťouchne u své banky.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod mobilman 10. 4. 2013 14:46

asi pred dvema tydny jsem mel problem s platbou Mastercad v online obchode, zaplatil jsem, platba byla blokovana ale obchodnik tvrdil ze ji nedostal. nasledne pak do druheho dne potvrdili ze platba byla realizovana ale na moji zadost uz objednavku stornovali (platil jsem kartou online aby mi zbozi tentyz den dodal expresne kuryr). na karte se mi vracena platba projevila presne za 4 pracovni dny od potvrzeni vraceni obchodnikem. nakup to byl pres platebni branu Ceske Sporitelny.
mobilman
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peno11 10. 4. 2013 15:12

Takže, abych to ještě upřesnil, platbu jsem provedl 4. 4. dopoledne, storno tentýž den odpoledne, obchodník potvrdil refundaci následující den po 13. hodině, transakce byla z blokací do provedených plateb převedena 8. 4.
Takže říkáte, že mám ještě chvíli počkat?
peno11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mobilman 10. 4. 2013 15:16

Jestli tedy potvrdili refund v patek tak tomu dej minimalne cely tyden, cili se treba zeptej na stav v pondeli.
mobilman
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 10. 4. 2013 15:31

Asi tak, chápu, že si v hloupé situaci, ale čtyři pracovní dny, které to trvalo mě i mobilmanovi, uplynou zítra, takže bych tomu dal čas do Pondělka, pokud to v pondělí nebude na účtě, tak bych začal zjišťovat co a jak.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod peno11 11. 4. 2013 16:29

Tak peníze přišli dnes někdy před chvíli, tak se snad vyvaruji problémům se splátkami. Ještě jednou všem díky za rady, přiznávám, že jsem asi trochu zpanikařil.
peno11
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků