Co to je osobní bankéř a k čemu je dobrý?

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod astrapa 13. 6. 2014 20:43

Dnes jsem byl na pokladně UCB lanařen na založení jejich U konta. Pracovnice jako jednu z největších výhod uvedla, že bude mojí osobní bankéřkou.

Vzpomněl jsem si, jak cca před 10 lety jsem dostal dopis od KB, kterým se mi představovala "moje osobní bankéřka", tuším tehdy KB osobní bankéře zaváděla. Tímto dopisem vyvrcholily moje problémy s KB, protože od té doby jsem musel všechno řešit s ní, když nebyla na pobočce, tak jsem musel přijít další týden a řešení problému odložit. Nikdo jiný z pracovníků se mi nemohl věnovat. To byla tehdy jedna z posledních kapek, proč jsem účet u KB zrušil. Naprostá neflexibilita.

Takže na jednu stranu začínám o U kontu uvažovat, na druhou stranu opravdu nechci opakovat po deseti letech hororové historky, které jsem si prožil s KB.
Bohužel, čím mě pracovnice UCB zarazila, jak strojeně pomluvila mBank, že prý ta nemá pobočky a že to není banka. Přitom myslím, že řadě lidí nijak nevadí, když banka nemá pobočku, prostě jí k ničemu nepotřebujou, účet si nastavují v internetbankingu a platební karty chodí poštou. Já jsem za 5 let, co mám účet u mBank nikdy nepocítil potřebu běžet na pobočku mBank. No, kromě mBanky pomluvila i ostatní bezpoplatkové banky, já tohle nemám rád, když obchodník pomlouvá konkurenci, sám to nikdy nedělám a nelíbí se mi to...

Tudíž po této reakci pracovnice UCB jsem zpozorněl - chtěla mi snad naznačit, že budu muset s každou blbinou běžet na pobočku? Ve vedlejším vlákně o UCB jsem se dočetl, že např. na pobočku musím kvůli změně limitů ke kartě...

Druhá věc, která mě zarazila, že pracovnice, vlastně pokladní, se mi poměrně dlouho věnovala, přitom mezitím přišel pán, který dával najevo, že potřebuje na pokladnu, ona mu ale vůbec nevěnovala pozornost. Bylo prostě cítit, že jsem důležitější, než ten stávající klient. Bude se tak chovat potom i ke mně, hm?

To mě přivádí k dotazu, jaký vlastně je účel těchto "osobních bankéřů", s jakým cílem je banky zavedly? Pokud se nepletu, tak kromě KB a UCB používá systém "osobních bankéřů" ještě RB.

Mám se bát? Trochu mám obavy, aby pořád nevolala a nevnucovala nějaké zbytečné produkty. Není mi dvakrát příjemné, když někdo bude sledovat moje bankovní transakce, vyhodnocovat je a na jejich základě pak volat a nabízet třeba "levnější volání". Jestli ten osobní bankéř nebude spíš past.
Nebo může mít osobní bankéř pro mě jako klienta nějaká pozitiva?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 13. 6. 2014 21:42

Když ptáčka lapají... UCB patří rodině Kadáfího, takže zcela typický přístup. Na druhou stranu je úplně jedno, u koho máš účet, protože transakce sleduje kdekdo a od pondělí další parta darmožroutů, která po vzoru Simíra bude supermocná :D
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karlos-2009 13. 6. 2014 22:01

Ja mel "osobniho" bankere taky v Komercni bance, proste to asi nevim pred asi tak 7-10 lety KB zavedla a za sebe to hodnotim, ze to bylo k nicemu.

1. jednak se ten osobni banker menil kazdou chvili, asi fluktuace personalu
2. na pobocku do KB jsem chodil jen pro kartu, pak jednou kvuli pridani disponenta uctu, zmene limitu na vysi plateb v internetbankingu. Prisel jsem do pobocky a uz se me tam uvadec ptal, jestli mam domluvenou schuzku se svym bankerem. Ja bankere nepotreboval, chtel jsem jen napr. vyzvednout si kartu. Tak jsem tam cekal a cekal, vsichni osobni bankeri sedeli za stolkem, nikoho tam treba nemeli, ale me k obsluze nevzali. Pak se po pul hodine nekdo z tech bankeru smiloval, vydal mi novou kartu. Jednou jsem se na vydani karty objednal k osobnimu bankeri, ten mi pri vydani karty zacal nabizet stavebni sporeni, penzijini pojisteni, tak to me taky stvalo. Tak jsem stejne ucet v KB zrusil.

Osobne pobocku s osobnim bankerem, ktery mi nuti produkty banky, nepotrebuji.
karlos-2009
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fremantle 13. 6. 2014 22:22

astrapa píše:Ve vedlejším vlákně o UCB jsem se dočetl, že např. na pobočku musím kvůli změně limitů ke kartě...

Což jenom, že musíš na pobočku kvůli změně limitů, jako bonus ti to ještě osolí a takovou oberaci zpoplatní... (snad Premium konto to má v ceně, ale o to snad nejde) a změna začne platit snad od nejbližšího pracovního dne, zatímco v té nízkonákladové bance to uděláš kdykoliv a okamžitě.

On ten osobní bankéř v podání RB, UCB, KB je všecho taková vábnička na prosťáčky. Kromě toho, že když budeš na tu pobočku už potřebovat, tak půjdeš za tím člověkem a když bude mít čas, tak tě obslouží. Už se mi taky stalo, že jsem měl domluvenou schůzku na přesný termín a můj kontakt začal obsluhovat nějakého jiného klioše co přišel ještě později. A zažil jsem to i z druhé strany, byl jsem před zavíračkou žádat o půjčku ve Sberbank CZ (loňská bezúroční akce, btw. tam mám taky přiděleného nějakého osobního bankéře, vidím to v IB, ale ještě jsem se s ním v životě nesetkal - navíc pořád jsem chodil na pobočku úplně jinam), mezitím přišel klient a pracovník stůj co stůj, že musí dokončit obchod ho poslal pryč ať si přijde další den s tím jeho problémem. Měl jsem chuť v té chvíli se sbalit a odejít, ale vím, že podruhé by se mi to samé nechtělo jít opět sjednávat.

Osobně preferuji možnost co nejvíce potřeb vyřešit online, v krajním případě telefonicky, na pobočky chodím jenom s velkou nevůlí (chodíval jsem si poměrně často vkládat do depozitního bankomatu v Air Bank hotovost a fakt nemám chuť pokaždé vést dialog o tom, zda nepotřebuji pomoct, ale chci použít jen ten bankomat a jestli to má být na vklad nebo výběr)...
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod astrapa 13. 6. 2014 22:31

Já mám právě pocit, že mnoha klientům, netuším jestli většině, ale určitě hodně z nich, tenhle systém "osobních bankéřů" musí lézt na nervy. Přitom se toho banky drží a dokonce si troufají to vyzdvihovat jako nějakou výhodu. Přitom, jak tady popisujete své zkušenosti, to má jen samá negativa.

Je také nějaké pozitivum? :)
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod tx999 13. 6. 2014 22:41

astrapa píše:To mě přivádí k dotazu, jaký vlastně je účel těchto "osobních bankéřů", s jakým cílem je banky zavedly? Pokud se nepletu, tak kromě KB a UCB používá systém "osobních bankéřů" ještě RB.

Osobní bankéře má třeba i ČSOB. Většinou je banky přidělují bonitnějším klientům, kde předpokládají, že klient bude kromě standardního platebního styku řešit i sofistikovanější věci jako třeba investice. Tam je pak vhodnější, aby se klientovi věnoval a znal ho jeden pracovník, než aby s ním třeba investice řešil pokaždé někdo jiný.
astrapa píše:Mám se bát? Trochu mám obavy, aby pořád nevolala a nevnucovala nějaké zbytečné produkty. Není mi dvakrát příjemné, když někdo bude sledovat moje bankovní transakce, vyhodnocovat je a na jejich základě pak volat a nabízet třeba "levnější volání". Jestli ten osobní bankéř nebude spíš past.
Nebo může mít osobní bankéř pro mě jako klienta nějaká pozitiva?

Jak jsem psal výše, pokud po bance chcete jenom přijmout výplatu, zaplatit účty a platit v obchodech, tak osobního bankéře v zásadě nevyužijete. Pokud chcete řešit něco složitějšího, tak tam by pak přidaná hodnota být mohla - přeci jen Vás pak ten bankéř alespoň trochu zná. Jinak opravdu bych se neobával toho, že by bankéřka lezla do Vašic transakcí a na základě toho Vám něco nabízela. Standardně je to tak, že jsou tam týmy analytiků, kteří tvoří doporučení a bankéři už pak dostávají přímo tipy, koho oslovit a s čím. Může to pak být tak, že pokud máte bankéře, musí Vám volat/psát přímo on, zatímco pokud "svého" bankéře nemáte, volá Vám někdo ze zákaznického centra. A vždycky můžete vyslovit zákaz marketingového oslovování a pak by Vám s nabídkami neměl volat nikdo.
tx999
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fremantle 13. 6. 2014 22:46

No vzhledem k tomu, co sedí někdy za odpad na pobočkách (typicky ČS a GEMB), u nichž nejednou klient ví o produktové nabídce víž než sám zaměstnanec je někdy mít člověka, o němž víš, že mu stačí říct požadavek a máš tam nějakou naději, že ho splní i bez vysvětlování i výhoda. Určitě v tom nevidím úsporu času, možná spíš nervů. Kdo chce mít ale zážitky a spoznávat lidi, tak mu bude více vyhovovat "klasický" systém, jednou jsem takhle ve spořce natrefil na bankéřku co si přivydělávala jako fotomodelka :-)) Na jiné pobočce mi pracovnice zas podstrčila k podpisu úvěrovou smlouvu s nesprávnými parametry - všiml jsem si to pozdě a obratem jsem volal a ona jakože je všecho v nejlepším pořádku, tak mi po rozsáhlé reklamaci museli poskytnout osobního bankéře, s nímž jsem řešil ten případ na pobočce asi 3 hodiny a pak ještě několik dalších kratších sezení.
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod karlos-2009 13. 6. 2014 22:46

to bych podepsal, ze vam osobni banker koukal do transakci, to urcite ne, proste na to maji nejake sw a podle nejakejch kriterii jim vypadne, ze tady frantovi bysme mohli neco nabidnout. Ze by banker sedel a koukal na ucty svych ovecek, tak to by asi celej den nic nedelal a bylo by to pracny a asi pro nej i otrava.
karlos-2009
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod astrapa 13. 6. 2014 22:57

tx999 píše: přeci jen Vás pak ten bankéř alespoň trochu zná.


Můžu se zeptat, odkud mě ten osobní bankéř zná? To si mě jako pamatuje, jak jsem s ním před dvěma roky otvíral účet? Nebo odkud by mě měl znát? :?:

No já mám spíše zkušenost, stejně jak píše fremantle, že přepážkoví pracovníci bank toho o produktech vědívají často méně, než já, pokud si problematiku předem nastuduji, třeba tady z Finexpertu nebo Měšce, bohužel. Nepamatuji se, že bych v posledních letech v bance natrefil na někoho opravdu šikovného.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod tx999 13. 6. 2014 23:11

astrapa píše:
tx999 píše: přeci jen Vás pak ten bankéř alespoň trochu zná.


Můžu se zeptat, odkud mě ten osobní bankéř zná? To si mě jako pamatuje, jak jsem s ním před dvěma roky otvíral účet? Nebo odkud by mě měl znát? :?:


Vytrhl jste to z kontextu:

tx999 píše:Osobní bankéře má třeba i ČSOB. Většinou je banky přidělují bonitnějším klientům, kde předpokládají, že klient bude kromě standardního platebního styku řešit i sofistikovanější věci jako třeba investice. Tam je pak vhodnější, aby se klientovi věnoval a znal ho jeden pracovník, než aby s ním třeba investice řešil pokaždé někdo jiný.
...
Jak jsem psal výše, pokud po bance chcete jenom přijmout výplatu, zaplatit účty a platit v obchodech, tak osobního bankéře v zásadě nevyužijete. Pokud chcete řešit něco složitějšího, tak tam by pak přidaná hodnota být mohla - přeci jen Vás pak ten bankéř alespoň trochu zná.


Takže Vám to shrnu ještě jednou: pokud plánujete banku využívat jen standardním způsobem, tak je přidaná hodnota minimální. Pokud budete řešit něco složitějšího než jenom běžný účet, spořící účet a kartu a ještě navíc třeba opakovaně, tak tam ta přidaná hodnota může být vyšší.
tx999
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod astrapa 13. 6. 2014 23:18

No já nevím, chápu pojem privátní bankéř (pro tu bonitní klientelu).

Jinak nevím, co bych měl sofistikovaného s oosbním bankéřem UCB řešit, leda snad tu změnu limitů ke kartě, když už je banka neumí v IB a musí člověk na pobočku. Ale třeba hypotéky, a to se mi rovnou přiznala, dělat nemůže. Čili přidanou hodnotu tady nevidím.

Zdá se, že žádná pozitiva tento systém pro klienty nemá.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod malejarda 14. 6. 2014 07:07

Tady nejde o to, co je vyhodne pro klienta, ale co je vyhodne pro banku. Klient dostane pozlatko a muze si pripadat dulezite, je za to pristupnejsi na bankerovi rady a navrhy, banker ho snaz presvedci o vyhodnosti nevyhodneho pojisteni atd.
malejarda
Nadšenec

Odeslat příspěvekod karf 14. 6. 2014 08:36

U KB je kolikrát lepší (a funguje to) si přes internet banking schůzku domluvit. Jako pokud přijdeš do banky, oni se tam u stolů dloubají v nose a neobslouží tě, protože pod ně nepatříš, tak je něco špatně. Ale pokud mají domluvené schůzky s někým jiným, tak se není čemu divit.
karf
Návštěvník

Odeslat příspěvekod astrapa 14. 6. 2014 08:40

Jasný, ale kolikrát objednaní klienti nakonec nepřijdou, protože zapomenou? Nebo přijdou pozdě? A kolik klientů rozčílí, když je odmítnou obsloužit?
Opravdu se tento systém bance vyplácí?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod D.roak 14. 6. 2014 09:05

Zdravím
no já s osobním bankmřem mám zkušenost z KB. Moje pobočka je taková malá. Ale když tam moje poradce není nikdy jsem neměl problémdůvod proč jsem přišel řešit s jiným poradcem. Možná že na jiných velkých pobočkách to je jiné Nakonec když jsem účet chtěl zrušit. Způsob jak mítvedení zdama. A KB si nechatjako záložní banku když člověk vyrazí mimo velká města kde nízkonákladové banky nemají bankomaty
D.roak
Nadšenec

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků