Co to je osobní bankéř a k čemu je dobrý?

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fikyyCZ 2. 7. 2014 18:36

astrapa: ber to tak, ze je třeba 10 tis lidi na pobočku a ty se priradi k 5 bankerum, cili mas osobního bankere,coz ale v realu znamena ze když něco potrebujes a není ta, tak zas cekas az tam bude, s timhle mam u komercky skusenost :(
Drive jsem tu byl pod nickem Fikyyy
fikyyCZ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ladislav_2 2. 7. 2014 18:57

Moje zkušenost s osobními bankéři v KB, je taková, že buď produkty neznají, nebo údaje prostě zamlčují. Vzpomínám si, jak jsem se při zakládání prvního účtu někdy po roce 2000 ptal, kolik stojí převod peněz po internetu. Osobní bankéřka mi sice jakousi částku za "podání příkazu přes IB" odpověděla, ale zapomněla zmínit "poplatek za položku", který touto operací také vždy vznikne. Stejně tak informace, že "platba kartou je zdarma", ale nějak chyběl dodatek, že výpis ke kartě, který se generuje zvlášť, byť s jednou položkou, stál několik Kč za každou stranu. Asi tak.

V Société Générale lžou úplně stejně. "Máte balíček xyz, všechny operace jsou v ceně". No, výběr z místního bankomatu jiné banky zřejmě do "všech operací" nepatřil...

Jak tenhle koncept přispívá v budování důvěry klienta, absolutně nechápu.
Ladislav_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod astrapa 2. 7. 2014 19:11

No je fakt, že KB je asi nejproblematičtější bankou, personál zoufale amatérský, nervózní (když neplní plány). KB se pro běžné bankovní služby nehodí. Nemluvě o jejich debilním internetbankingu, který funguje jenom na některých počítačích a bez speciálního programu se do něj ani nejde přihlásit, navíc ten prográmek je třeba každý rok chodit obnovovat na pobočku (předpokládám, že důvodem je, aby mi banka vnutila nějaký další nepotřebný a nevýhodný produkt, proto zavedli platnost internetbankingu jenom na jeden rok).

Dokážu si představit, že snad pro středně velké firmy jsou schopni zajistit slušný servis s produkty na míru, ale drobným klientům nebo malým firmám nemá KB co nabídnout.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod saabik 2. 7. 2014 19:26

astrapa píše:Já opravdu od bankéře nečekám, že mi bude vařit kafe :shock:

Pokud by se některé bance podařilo bankovní úředníky překvalifikovat na finanční poradce (v širokém slova smyslu), kteří by měli povoleno poradit i produkt konkurence, pokud je objektivně lepší, tak by mi byl koncept "osobního bankéře" pochopitelnější.
Ale takto to opravdu spíše vypadá, že bankéři podobně jako pošťačky jsou nuceni se zabývat kravinama typu prodej nafukovacích balónků.


Ale vždyť takhle pár bank funguje. Stačí si vybrat.
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fikyyCZ 2. 7. 2014 19:57

saabik: jj, třeba Citigold :)
Drive jsem tu byl pod nickem Fikyyy
fikyyCZ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akciový Klokan 2. 7. 2014 20:27

Řečeno slovy klasika, "já vás tady chvilku poslouchám a nestačím se divit" :-) Takhle nějak vznikají ty fámy. Takže :

astrapa píše:internetbankingu, který funguje jenom na některých počítačích


Mám účet v KB (firma i osoba) asi od roku 1993 a IB používám od doby kdy vzniklo. Provozoval jsem ho na Win95, Win98, 2000, XP, Vista, 7 i Win8 a nikdy jsem žádný problém neměl. Dokonce i nyní na MacOS to funguje naprosto normálně. Co jsem se dostal k řešení problémů některých svých zákazníků, vždy byl problém mezi židlí a klávesnicí. Ano certifikát by si již v dnešní době mohli odpustit. Ale funguje to normálně a dokonce i teď co je možné jednoduchým způsobem kopírovat certifikát mezi zařízeními tak se dá plná verze spustit i v prohlížeči na ipadu.

astrapa píše:bez speciálního programu se do něj ani nejde přihlásit, navíc ten prográmek je třeba každý rok chodit obnovovat na pobočku (


Není potřeba vůbec nikam chodit a už vůbec né každý rok. Mluvíme asi o certifikátu. Ten má sice svou platnost, ale pokud uživatel nepromarní výzvy k jeho obnovení před skončením platnosti tak se skutečně nikam chodit nemusí a certifikát je prodloužen asi za minutu v teple domova :-)

Jen pro vysvětlení, aby nedošlo k nějakému omylu a abych byl ušetřen nějakých narážek. Účty tam mám sice dodnes, ale už je asi 3 roky nepoužívám, jen jsem je dostal následně zdarma a k tomu firemnímu mám zdarma platební terminál.
Nevěřte lidem nad 30 let. Mohli by mít znalosti a zkušenosti ! :-)))
Akciový Klokan
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 2. 7. 2014 21:19

Vycházím ze své osobní zkušenosti, kdy jsem v minulosti trávil každý rok několik měsíců v zahraničí a z cizího počítače se do toho jejich internetbankingu prostě dostat nedalo. Nedalo se dovolat ani na jejich telebanking, protože poskytovali pouze linku 0800..., na které se ze zahraničí nedá dovolat. Až později zavedli i normální číslo. Na emaily nikdo neodpovídal.

Zajímavé je, že internetbanking České spořitelny mi vždycky fungoval z jakéhokoli počítače.

Nicméně dnes nemám účet ani u KB ani u ČS a nemyslím si, že bych se někdy k těmto bankám vrátil. Nejen kvůli poplatkům ale zejména kvůli totální neschopnosti jejich personálu na pobočce i infolince, a to ve všech směrech - neznalost vlastních produktů, neznalost ceníku, neochota či neschopnost pomoct...
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod kidli 3. 7. 2014 06:39

Komerční banka píše:
Dobrý den,

v Komerční bance má každý klient svého bankovního poradce, který je pro klienta primární kontaktní osobou.


Tím myslíte tu primární kontaktní osobu, která není více než 2 týdny schopna klientovi odpovědět na jednoduchý dotaz?

Komerční banka píše: Snažíme se budovat skutečné partnerství a poskytovat finanční poradenství na vysoké úrovni.


Například tím, že klientovi vědomě lžete? (třeba že kreditní kartu nelze vypovědět, pokud je čerpána)

Komerční banka píše: To samozřejmě vyžaduje, aby bankovní poradce svého klienta nejen dobře znal, ale i věděl, jaké jsou jeho potřeby.


Proto se ten "bankovní poradce" cca co 3 měsíce mění?

Komerční banka píše:To je také důvod, proč preferujeme koncept schůzek s osobním poradcem.


A proto chcete každou "prkotinu" řešit nejdříve telefonicky?

:hm
"God save me from my friends, I can protect myself from my enemies"
kidli
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akciový Klokan 3. 7. 2014 07:00

astrapa píše:v minulosti trávil každý rok několik měsíců v zahraničí a z cizího počítače se do toho jejich internetbankingu prostě dostat nedalo


Do cizího počítače navíc v zahraničí bych nedával ani hesla pro připojení k mailu natož přihlášení k bance.
Nevěřte lidem nad 30 let. Mohli by mít znalosti a zkušenosti ! :-)))
Akciový Klokan
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 3. 7. 2014 09:54

Akciový Klokan píše:
astrapa píše:v minulosti trávil každý rok několik měsíců v zahraničí a z cizího počítače se do toho jejich internetbankingu prostě dostat nedalo


Do cizího počítače navíc v zahraničí bych nedával ani hesla pro připojení k mailu natož přihlášení k bance.

Ono to dost doře často ani jinak nejde. Zkrátka nemůžeš být několik měsíců bez přístupu k účtu. Bohužel přístupnost ze zahraničí je někdy špatná, "dopisoval" jsem si s jedním člověkem, co cestoval po různých exotických zemích a téměř do všech bank měl problém se připojit. Tohle je docela nebezpečné, když banka veřejně deklaruje, že její IB je přístupné odkudkoliv na světě a "tiše" blokuje přístupy z některých zemí.

-- 3. 7. 2014 10:02 --

Akciový Klokan píše:
astrapa píše:v minulosti trávil každý rok několik měsíců v zahraničí a z cizího počítače se do toho jejich internetbankingu prostě dostat nedalo


Do cizího počítače navíc v zahraničí bych nedával ani hesla pro připojení k mailu natož přihlášení k bance.

Ono to dost doře často ani jinak nejde. Zkrátka nemůžeš být několik měsíců bez přístupu k účtu. Bohužel přístupnost ze zahraničí je někdy špatná, "dopisoval" jsem si s jedním člověkem, co cestoval po různých exotických zemích a téměř do všech bank měl problém se připojit. Tohle je docela nebezpečné, když banka veřejně deklaruje, že její IB je přístupné odkudkoliv na světě a "tiše" blokuje přístupy z některých zemí. Mimo jiné hlásil problémy i s Fio, od kterých bych to zrovna nečekal.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 3. 7. 2014 10:32

IMHO bych v tom už v dnešní době takový problém (díkybohu) neviděl, stačí třeba nějaký tablet a doma na routeru s Tomato/DD-WRT OpenVPN.
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod Akciový Klokan 3. 7. 2014 12:09

PatrikChrz píše: Zkrátka nemůžeš být několik měsíců bez přístupu k účtu.


To jsem ale neřekl.

Nepatřím k cestovatelům s baťůžkem na zádech brodících se bažinou v západní africe :D Moje zahraniční cesty jsou většinou služební případně rodinné, vybavení na spojení si vozím sebou. Jinak platí co jsem již psal. :D
Nevěřte lidem nad 30 let. Mohli by mít znalosti a zkušenosti ! :-)))
Akciový Klokan
Diskutér

Odeslat příspěvekod Komerční banka 3. 7. 2014 13:37

Dobrý den,

děkujeme vám za reakce. Uvádíte, že vaše zkušenosti s osobním poradcem v Komerční bance jsou již několik let staré. Věříme, že od té doby ušla Komerční banka velký kus cesty. Osobní poradci prochází pravidelným školením o nabízených produktech a také jejich činnost neustále monitorujeme. Každým podnětem ze strany našich klientů se seriozně zabýváme a vždy se snažíme nalézt co nejlepší řešení. V případě, že se vám osobní poradce na pobočce dostatečně nevěnoval, či vás o produktech chybně informoval, prosíme vás o zaslání zprávy s uvedením stručného popisu stížnosti a vašich kontaktních údajů na email facebook@kb.cz. Neprodleně vaši stížnost prošetříme a budeme vás s výsledkem či žádostí o doplnění informací kontaktovat.

Děkujeme a přejeme hezký den,
Komerční banka
Komerční banka
Návštěvník

Odeslat příspěvekod astrapa 3. 7. 2014 13:52

Tak jako já neočekávám, že mi bankéř bude vařit kafe, nemůže banka očekávat, že budeme školit její zaměstnance, nebo si dopisovat s někým ze středního manažmentu. Od banky očekávám pouze to, že bude mít funkční internetbanking a platební karty, případně další běžné služby (úvěry, hypotéky apod.).
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod pan Y. 3. 7. 2014 17:20

Já bych zase při tomto konceptu očekával aspoň to, že když už mi banka mého "osobního" poradce nahradí někým novým, tak by se mohla uráčit mi to alespoň oznámit, abych se zbytečně nesnažil kontaktovat někoho, kdo už v bance nepracuje. Tento proces nemají (nebo ještě minimálně pár měsíců nazpět neměli) v KB nastavený...

Jinak pro běžné bankovní služby mi celý tento koncept vůbec nedává smysl.
“You and I have unfinished business.”
pan Y.
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků