Prémiové účty u českých bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 18. 6. 2025 16:06

Hmm, no říkal jsem si, že půjdu do EP, protože podmínky mám vyřešený bilančním kritériem... ale takhle nevím, jestli to vůbec zkoušet, nebo zajít do KB. RB už mám, ale 10M cestovko je mi teď málo. S KB ale čekám trochu problémy, protože jsem tam historicky něco měl, měli mi všechno zrušit, ale pak mi nešlo založit KB+ pro ex-klienty Hello Bank, takže tam něco někde zůstalo a nevěděli co.
hopo.hopo
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Mirec Vrabec 18. 6. 2025 22:14

Da sa nejak zablokovat strhavanie penazi z kreditnej karty? Pozical som si auto, vratil som ho, vsetko v poriadku. Depozit vrateny na druhy den. 3dni neskor vidim, ze my strhli +-100czk z autopozicovne - dovod netusim. Dalsi tyzden na to, znovu nejakych 140czk.. Da sa to zablokovat? Mam banku CSOB.
Mirec Vrabec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Milos 18. 6. 2025 22:25

U kreditky ČSOB lze nastavit týdenní limit pro platby. U Prémiové kreditky je to ale minimálně 1000Kč. Případně vyčerpej celou kreditku a tím pádem ti nebude možné nic strhnout :nenapadne

Jinak bych doporučil kontaktovat tu půjčovnu a zjistit, proč ty peníze strhávají.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod fc70 18. 6. 2025 22:55

Každopádně banka umí trvale zablokovat / deaktivovat kartu. To ale úplně nebrání strhávání dalších částek od existujících obchodníků (aspoň v některých situacích). Člověk se v ten moment plně vystaví reklamačním procesům banky a chargebacku — no ale nakonec co ti zbývá?

Já bych především důkladně zkontroloval transakce, jestli je to přesně od té půjčovny. A pokud ano, tak bych půjčovně dal tak den, a pokud jen trošičku naznačí nějakou nekooperaci, nahlásit bance, blokace karty, zákaz zadání náhradní karty do systému pro pokračování předplatných, reklamace, atd.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod Johny11111 19. 6. 2025 01:57

Dobrý den,
chci se zeptat na vaše zkušenosti s převodem na premium účet. Už nějakou dobu využívám služeb KB a po období úpadku se mi i zdá, že KB v posledních letech zlepšuje přístup ke klientům. Taky nabídka služeb v rámci KB premium se mi zdá asi nejvyužitelnější, takže mi to vychází jako nejlepší volba.
Kritérium plním prozatím přes příjem, i když s lehkou dopomocí. A do budoucna, pokud by se u nich podařilo převést to na prémium a využívat i další služby, které teď mám jinde, by asi neměl být problém plnit i kombinované kritérium a možná i další. Po dotazu mi ale bankéř řekl, že v nějakém jejich systému u mě prozatím nevidí, že plním kritéria a že doporučuje počkat, aby mi banka za prémium účet neúčtovala poplatek. Prý mají nějaký systém, který to automaticky vyhodnocuje u všech klientů a zobrazuje jim klienty, kteří už prémium mají a klienty, které mají oslovovat.

Chci se tedy zeptat, máte s tím někdo zkušenosti? Je to opravdu běžně takhle zavedené, že je lepší počkat, až nějaký jejich systém třeba vyhodnotí, že plním kritéria, nebo je to jen nějaký odpor bankéře a je lepší poohlédnout se po jiných možnostech. Případně máte někdo nějaká doporučení, jak na to? Představa byla k nim postupně přesunout některé aktivity od konkurence a využívat je jako hlavní banku, a případně na tom dál stavět. Ale úplně nemám chuť se někde doprošovat a čekat případně týdny, než to či ono schválí nebo neschválí, protože pak by mě asi děsila představa, jak se bude vyvíjet následná spolupráce.
Johny11111
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 19. 6. 2025 08:53

U většiny bank je malá pojistka proti "točičům", že se vyžaduje alespoň, aby částka povinná pro obrat byla "v kuse", maximálně ve dvou částech. Pokud si dobře pramatuji, u KB je podmínka 100 000 Kč a z toho musí být jedna platba minimálně 70 tisíc Kč.

Pak neradi vidí, pokud částka jde z jednoho účtu tam a zpět, proti tomu se brání třeba ČSOB, kde v daný měsíc se počítají jen platby z těch účtů, na které ve stejný měsíc neodešla žádná platba, takže "točiči" posílají "do trojúhelníku", tj. z účtu A na účet B a z něj na účet C a zpět na A.

Takže záleží na tom, co myslíš tím "plním s dopomocí", možná bude stačit jen poslat tu částku v celku, tj. "dopomáhat" si ne jen tím zbytkem, co chybí do 100 000 Kč, ale prostě k běžným platbám udělat obrat celých 100 000 Kč.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tx999 20. 6. 2025 08:32

PatrikChrz píše:Pak neradi vidí, pokud částka jde z jednoho účtu tam a zpět, proti tomu se brání třeba ČSOB, kde v daný měsíc se počítají jen platby z těch účtů, na které ve stejný měsíc neodešla žádná platba

Toto neni presne. CSOB jen pocita "cisty" prijem z jednoho uctu. Tzn. Kdyz mi prijde z uctu A 70 tis a zpet odejde 20 tis. pocita se to jako 50 tis prijem.
tx999
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Johny11111 20. 6. 2025 16:39

PatrikChrz píše:Takže záleží na tom, co myslíš tím "plním s dopomocí", možná bude stačit jen poslat tu částku v celku, tj. "dopomáhat" si ne jen tím zbytkem, co chybí do 100 000 Kč, ale prostě k běžným platbám udělat obrat celých 100 000 Kč.


No ono je to tak, není ani tak velký problém splnit těch 100 000 Kč měsíčně, ale větší problém je splnit těch 70 000 Kč v jedné platbě. Většinou se pohybuju okolo toho limitu 100 tis, ale třeba ve 4-5 platbách, někdy je to o 8 míň, jindy o 20 víc, ale v průměru to tak je s rezervou. Takže ta dopomoc spočívá v tom, že platby krom jedné ve výši cca 25 tis chodí na účet v jiné bance, odkud pak, když se peníze nastřádají, je přepošlu v jedné platbě cca 85 tis na účet v KB. A záleží kolik v daném měsíci přijde, občas v jiné bance něco nechám jako rezervu na horší měsíc, a v horším měsíci k tomu něco doplním z předešlých lepších měsíců. A o tom omezení na přeposílání vím, takže hlídám, aby peníze na účet nepřišly z účtu, kam z KB něco odešlo. Takže na účet přijde většinou cca 110 za měsíc ve dvou platbách. A tak nějak počítám s tím, že pokud by se s nimi dalo domluvit na premium účet, tak pokud by nabídli něco kloudného, můžu k nim vrátit i některé produkty zpět od konkurence a dalo by se bez takovýchto opičáren plnit i kritérium 1 mil u KB v depozitech a průměrný obrat na účtu 100 000, nebo případně i hypo. Ale to už záleží na tom, jestli a co případně jsou schopní nabídnout.

Takže spíše se ptám, je to opravdu tak, že KB má zvláštní seznam, který jim ukazuje klienty, kteří podle ní plní podmínky Prémia, a jen těm může bankéř nabídnout zřízení služby, anebo je to jen nějaký výmysl bankéře a všechno je o individuální dohodě s bankéřem. Případně, mám to opravdu začít točit, jak píšete a v jedné platbě jim tam poslat alespoň 100 tis, aby se jim zobrazovalo, že mi můžou prémium nabídnout?

Nebo alternativně, je lepší se radši podívat u ČSOB nebo jinde u konkurence, namísto KB? Jde mi o možnost řešit aktuální problémy s někým, koho člověk zná a může k němu mít důvěru a ne pokaždé řešit něco s někým jiným, neznámým a nutnost si ověřovat co vlastně říká, jde mi o lepší úroky a podmínky na spoření a případně různé investování, případné lepší podmínky na hypo nebo úvěr, co nejlepší cestovko a pojištění, ocením i možnost účtu v EUR nebo CHF a případně rozumných podmínek směny, případně si dokážu i představit naučit se využívat výhod kreditní karty. O vstup do letištních salonků snad ani nejde, minimálně ne pro tuhle chvíli. Pokud možno bez zbytečného otravování a vnucování, ale zase pokud možno s pravidelnými informacemi o vývoji a aktuálních možnostech.
Nebo máte někdo případně na základě vlastní zkušenosti nějaké lepší doporučení, než KB? Ta mi z toho prozatím vyšla nějak nejlíp, i proto, že s nimy už mám docela dlouhé zkušenosti a v posledních letech na mě působí, že se snad i zlepšují. Ovšem jejich přístup ke zřízení premium účtu mě tak trochu od rozvoje spolupráce odrazuje, jen tedy nevím, jestli je to přístup bankéře nebo celé banky.
Johny11111
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 21. 6. 2025 06:23

Já bych doporučil ty platby prostě sloučit do jedné a posílat na ten účet těch 110 tisíc v jedné platbě a vyřešeno.

Myslím, že tvůj bankéř zbytečně čumí na něco, co ho nemá zajímat. Asi bych šel na jinou pobočku a tam prostě "na tvrdo" požádal o změnu na Exkluzivní + Premium + kreditku MC World Elite a nijak bych se neptal jestli splňuji nebo nesplňuji. Je čistě tvůj problém, jestli splňuješ podmínky pro bezplatné vedení a tvého bankéře to nemá co zajímat (pokud bys neplňoval, tak produkt můžeš mít taky, "jen" si ho budeš platit). A bankéře bych změnil na tu novou pobočku.

K tomu ostatnímu: Já tedy nemám důvěru k žádnému z mých bankéřů, některé jsem ani v životě neviděl, zrovna u ČSOB mi ho několikrát změnili a teď aktuálně nemám žádného. V KB odešla na mateřskou, dostal jsem chlapa, ten teď taky někam zmizel a mám ženskou, kterou jsem nikdy neviděl, teď jsem řešil vystavení potvrzení o pojištění a bankéřka celkem překvapila ochotou a aktivitou. Ale určitě bych jí nesvěřoval žádné moje rozhodnutí. A už v rámci odpovědi tam bylo vnucování a otravování, jako, že by se chtěla vidět a probrat možnosti,...

Banky obvykle neumí dát dobré kurzy cizích měn. Jako jde to, uzavřením smlouvy s dealingovým oddělením, ale k čemu? KB, pokud vím, nemá multiměnovou kartu, takže ty CHF/EUR můžeš použít pouze k bankovnímu převodu (např. k úhradě faktur), ale ne pro placení kartou v zahraničí. O multiměnovém účtu vím pouze o Raifce. Alespoň eurový účet a kartu k němu umí Česká spořitelna / Erste, jak je to u ostatních bank nevím, nezjišťoval jsem. Já kartou platím v cizích měnách Partnerskou (kvůli kurzům). A pro převody používám devizové společnosti (Akcenta, Easychange, Fortissimo a další).

Který účet doporučit?
To je těžké. Co se cestovního pojištění týče, tak třeba nyní potřebuji pro plavbu pojištění na 2 miliony GBP a to splňují jen 2 banky - KB (Exkluzivní účet + nadstavba Premium) a ČSOB (ČSOB Premium, ale pouze s kreditní kartou, protože na tu jsou navázány případné výhody). KB v tomto souboji vychází o fous lépe, protože kreditku ti nemusí schválnit. Také jejich reakce na můj požadavek ohledně potvrzení (lodní společnost to vyžaduje) je mnohem pružnější.
Obě banky mají pouze 4 vstupy do letištních salonků za rok, KB v systému Dragon Pass, ČSOB v systéu Lounge Key. LK mi přijde, že má o fous lepší pokytí.K tomu obě mají neomezené vstupy do MC salonků v Praze, Vídni a Bratislavě.
4 vstupy jsou pro mne málo, proto používám i další banky, nejlépe jdou nahonit vstupy u Raifky, kde ke každé zlaté kartě jsou 4 vstupy za rok a ty zlaté karty jsou k běžnému účtu dvě. Bez problémů je možné mít 2 běžné účty, ale když člověk narazí na vstřícnou pobočku,t ak teoreticky neomezeně (já mám těch účtů pět, takže celkem 40 vstupů za rok). Pak má ten multiměnový účet a na každém účtu má 1 hotovostní operaci zdarma měsíčně. Takže jsem před dovolenou nakoupil výhodně eura přes devizovku, poslal jsem si je do Raifky a vyzvedl na přepážce.
Dobrým bonusem je také úroková sazba 4 % p.a. na spořícím účtu do 0,5 milionu, ke každému běžnému účtu je možné mít jeden spořící.

Suma sumárum, kdybych aktuálně měl něco doporučit, tak kombinaci KB (Exkluzivní účet + nadstavba Premium + kreditka MC World Elite) s Raifkou (Exkluzivní účet se dvěma zlatými kartami, a měnovými složkami na běžném účtu - CHF, EUR) a nějakou devizovou společností, pokud měníš velké částky, tak Akcenta (dokonce patří Raifce).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PULPANM 21. 6. 2025 08:49

Já bych na KB prděl, ČSOB a RB prostě stačí na vše
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 21. 6. 2025 09:01

U Erste neni treba separatni karta k € uctu, karta je multimenova.
slavo963
Inventář

Odeslat příspěvekod PULPANM 21. 6. 2025 09:05

U RB také
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 21. 6. 2025 09:23

Ano, to Patrik psal, RB ma dalsi vyhodu, je i ucet je multimenovy
slavo963
Inventář

Odeslat příspěvekod PULPANM 21. 6. 2025 10:38

Je to tak
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod cz01 21. 6. 2025 19:26

@Patrik můžeš mít u KB 2x kreditku WE a ke každé jsou 4 vstupy, tzn. v součtu má KB 8 vstupů. Praktická zkušenost já mám jednu na sebe a druhou jsem dal pro manželku. To ČSOB neumí a má pouze 4 vstupy.
cz01
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků