Řeším problém s neodeslaným balíkem přes Alza box a je to žrádlo. První balík bez problému odeslaný, u druhého nastal problém. Box neustále otevíral tu nejmenší přihrádku a i když jsem snad 10x kliknul na to, že se tam balík nevejde a potřebuji větší, tak se otevírala stále stejná. Netuším jetli to byla chyba Alzaboxu nebo byly ostatní přihrádky obsazené. Žádná možnost storna, po zvolení jiných možností se box zeptal, jestli se zásilku podařilo vložit, vybral jsem že ne a pak se zeptal, jestli jí mám v ruce, vybral jsem ano. O pár stovek metrů dál v jiném Alzaboxu už vyskočila chyba, že zásilka je podle Balíkovny už v přepravě.
Takže jsem to začal řešit s Balíkovnou. Druhý den ráno telefonát na infolinku, slabých 20 minut čekání a informace, že se to může stát, nic se neděje a když přijede kurýr vyzvednout balíky, tak zjistí, že tam nic není, nahlásí to, přijde mi o tom email a mohu balík podat znovu. A že to bude ještě dnes snad ještě dopoledne. Myslel jsem si, že pohodička, stává se to a mají na to postup. Žádný email nepřišel ani o víkendu, tak jsem v pondělí napsal email s popisem problému. Pondělí i úterý fuč, žádný email o možnosti balík znovu poslat ani žádná odpověď z Balíkovny na můj email. Ve středu tedy opět telefonát na infolinku Balíkovny, člověk si pokecá s robotem, ten ho po chvíli přepojí na operátora a protože ten není volný, tak si zase 20 minut počká (což si samozřejmě platí). Tam jsem dostal informaci, že kurýr asi udělal chybu a neoznačil v systému nenalezení balíku. Ale balík by se dal předat na poště do přepravy, když se jim vysvětlí problém. Nebo by se dal ten balík zrušit a vrátit peníze a aby se nemuselo volat a čekat na infolince, tak stačí napsat email. Ale k emailům z pondělí se prý ještě nedostali.
Ok, pošta nedaleko, zajel jsem tam, vysvětlil problém, vzadu se sešlo několik pracovnic a výsledkem bylo, že podle systému je ten balík už v přepravě, takže ho nemohou jen tak převzít, protože by se mohl ztratit a to si oni na triko nevezmou. Takže smůla. Vrátil jsem se tedy i s balíkem domů, strhnul štítek Balíkovny a poslal balík PPL. Druhý den doručeno.
V neděli jsem sepsal druhý email do Balíkovny s tím, že se ho nepodařilo odeslat ani na poště a ať ho tedy stornují a vrátí mi peníze.
Uběhlo dalších 10 dní a přišla emailem odpověď z Balíkovny...na ten první email. Že podle systému je balík v přepravě, mám tedy podat reklamaci a to buď na poště nebo to jde i na webu
http://www.ceskaposta.cz. Lhůta na vyřízení reklamace je 30 dnů. Reklamace na webu podat jde, ale musím vybrat jeden z důvodů reklamace "zásilka nedošla", "dobírková částka nedošla" nebo "dodejka nebyla vrácena". Nějaký smysl dává asi jen ta první možnost, když zásilka nebyla odeslána, tak celkem logicky ani nedošla. Pak se kromě adresáta a odesílatele musí vyplnit podrobný obsah zásilky.
Docela by mě zajímalo, kolik lidí zaměstná jeden neodeslaný balík a co bude výsledkem reklamace.
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W