Kreditní karty Raiffeisenbank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 07:59

dalich píše:De Luxe jsem zvažoval zrušit už dříve. Za 99 Kč měsíčně + 19 Kč za info SMS mi už nepřináší takové benefity (a nikdy mi nešlo o cashbacky). Primární pro mne byla asistenční služba a pojištění nákupu, ale už jsou i lepší produkty tohoto typu.


Cashbank v RB stejně funguje tak nějak podivně. Třeba taková KK MALL vybízí 2% odměnou k nákupům na internetu. Spokojenost uživateli pak zkazí dojem taková drobnost, že ta karta není k placení na internetu zas tak úplně vhodná :-D
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ROlda78 29. 3. 2022 08:14

dalich píše:... A když už jsem tu kreditku rušil, přihodil jsem k tomu i spořák (stejný proces, měsíc žádná doba).
já před pár týdny hovor s bankéřkou a za pár hodin byl spořák pryč

qwertz375 píše: Spokojenost uživateli pak zkazí dojem taková drobnost, že ta karta není k placení na internetu zas tak úplně vhodná :-D
proboha proč? nakupuješ-li v ČR, tak asi není lepší karty!
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 29. 3. 2022 08:24

dalich píše:.. Já že den má 24 hodin a je na mně, kterou hodinu a minutu si vyberu pro uhrazení závazků. ...

Pokud to nebyla předem avizovaná odstávka, pak je imho právo na Tvé straně. Ovšem pokud byla avizovaná, pak už je to o dost spornější.

-- 29. 3. 2022 09:27 --

jjrr píše:... S reklamací mi vyšla RB vždy vstříc, i když nemusela, ale šlo vždy i pár desetikorun, tisícikorunové částky jsem nikdy reklamovat nemusel. To taková Airbank, ta zamítá reklamace i v řádu desetikorun, takže RB beru jako lepší v přístupu ke klientům.


To je jedna Tvoje osobní zkušenost. Moje zase je, že s oběma bankami jsem se musel vždy déle dohadovat (než to předali výše) a nakonec reklamaci vyhověli (pokud byla alespoň trochu oprávněná). Z tohoto pohledu mi zatím přišla nejpřívětivější Moneta.

-- 29. 3. 2022 09:30 --

ROlda78 píše: ...proboha proč? nakupuješ-li v ČR, tak asi není lepší karty!

Počítám, že qwertz myslí nestandardní transakce. Jinak já si taky nestěžuju.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 08:33

Nákup na internetu v principu spočívá v tom, že zákazník objedná a zaplatí zboží, po doručení ho vyzkouší, vyhovující si nechá a nevyhovující vrátí. Při tomto typu použití ale existuje realná šance, že využívání karty bude generovat záporné prémie, což je poněkud absurdní :-D

Na opakované dotazy k přesnému způsobu výpočtu navíc nejsou schopni v bance odpovědět. Což je další takový vtipný detail. Asi není v principu úplně vhodné používat úvěrový produkt, u kterého ani není zcela jasné, jak vlastně funguje.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 08:49

Zpětné odečítání bonusů za vrácené platby je běžné skoro u všech vracecích kreditek. Výjimkou je aktuálně asi jen kreditka ČSOB.

Jaký přesný výpočet jsi chtěl vědět? RB Mall karta vrací 2% z internetových plateb. Nesmí to být ale internetové platby, které jsou jasně uvedené ve výjimkách. Detailní pravidla odměn u kreditek RB najdeš zde https://www.rb.cz/attachments/pi/karty/ ... hod-kk.pdf
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 09:10

Jenže je rozdíl mezi tím, jestli odečítáte odměny za storno transakce, u které byla odměna původně poskytnuta, a nebo když odečítate odměny za (každé) storno transakce zúčtované v daném účetním měsíci. RB zjevně aplikuje ten druhý způsob. Program výhod situaci definuje následujícím způsobem:
2.10 - Bankou poskytnuté Odměny budou odebrány při provedení ... storna kartových transakcí.

Zkuste se zeptat v bance co to vlastně znamená. Aplikuje se to na storno každé transakce? Nebo na storno každé e-commerce transakce? A je tam vůbec nějaký limit pro maximální odečet za storna v daném měsící?

Příklad: V prvním měsící utratíte kartou (na internetu) 200k CZK. Zboží za 100k CZK si necháte a zbytek vrátíte. Storna budou zaúčtována až v následujícím měsící, kde kartou dále zaplatíte 30k CZK. První měsíc jste tedy nakoupil za 100k a druhý za 30k. Jaký bude následně stav prémií? Protože ani v bance nejsou schopni říct, jak to vlastně funguje, dá se pouze odhadnout, že v lepším případě bude stav konta nulový, v tom horším -900 prémií. ;-)
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ROlda78 29. 3. 2022 09:16

IMHO to fungovalo vždy tak, že ti vzali max. odměny v daném měsíci
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 09:21

A jak je tedy možné, že se lze dostat s kontem odměn do záporných hodnot? Pouze čerpáním prémií?

Ono je vlastně asi úplně jedno, jestli ta karta ve výsledku vygeneruje na prémiovém kontě nulu nebo zápornou hodnotu. V obou případech to znamená žádný benefit a k tomu nutnost hradit měsíční poplatek.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod dalich 29. 3. 2022 09:36

qwertz375 píše:Z toho jistě zase bude pěkný článek :lol:

To ne, rozděluji práci a soukromé obchodní vztahy, bo etyka pčo. :mrgreen: A když už, tak anonymizovaně, ne ublíženecky. Není mým stylem vše medializovat. To bych psal furt o každé blbosti, kterou mi někdo (třeba omylem) udělal :-) Spíše jsem sám zvědavý na ten právní názor. Beru to jako investici do reality kurzu finanční gramotnosti 8-)
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod ROlda78 29. 3. 2022 09:41

qwertz375 píše:A jak je tedy možné, že se lze dostat s kontem odměn do záporných hodnot? Pouze čerpáním prémií?
Nikdy bys na tom neměl být hůře než –50,- Kč/p.m. (tedy poplatek)
Ale zároveň můžeš být každý měsíc +450,- (500 – 50 za poplatek). Je-li ještě 500 max. výše cashbacku. Už to nesleduju. Dohledat se to asi dá, ale ne snadno.
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 09:46

@qwertz375: Co mám zkušenost, tak odečítání odměn se vztahuje na všechny transakce, u kterých byla odměna původně poskytnuta. Pokud dojde ke stornu až následující měsíc, tak odměna bude odečtena až tento následující měsíc a lze se tak opravdu dostat v odměnách do mínusu.
Vzhledem k zastropování odměn by jsi v tom uváděném příkladu první měsíc obdržel 500Kč a následující měsíc také 500Kč, i přestože by došlo ke stornu 100tisíc.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 09:56

dalich píše:To ne, rozděluji práci a soukromé obchodní vztahy, bo etyka pčo. :mrgreen: A když už, tak anonymizovaně... Spíše jsem sám zvědavý na ten právní názor. Beru to jako investici do reality kurzu finanční gramotnosti

Přesně takto to bylo myšleno. Jedná se o zajímavý praktický problém, který by za (klidně anonymizovaný) článek stál.
Milos píše:Vzhledem k zastropování odměn by jsi v tom uváděném příkladu první měsíc obdržel 500Kč a následující měsíc také 500Kč, i přestože by došlo ke stornu 100tisíc.

Mám ověřeno praxí, že v druhém měsíci žádnou odměnu nedostanete. Zbývá jenom otázka, zda se lze na základě storna transakcí dostat s odměnami také do záporných hodnot či zda je toto způsobeno pouze případným čerpáním prémií na běžný účet nebo na roční poplatek za vedení karty.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fc70 29. 3. 2022 10:43

K té splátce těsně před půlnocí:
https://www.rb.cz/informacni-servis/platebni-styk/tuzemske-platby/okamzite-platby píše:Vaši splátku (okamžitou platbu) připíšeme okamžitě na splátkový účet kreditní karty. Samotné zaúčtování splátky však probíhá v hodinových intervalech v čase 7:00 až 19:00. Zda se jednalo o splátku Okamžitou platbu z jiné banky nebo převod z běžného účtu v Raiffeisenbank přitom nemá na její zaúčtování vliv. Splátka z jiné banky a z Raiffeisenbank bude tedy téměř vždy zaúčtována stejně.


Jestli je něco podobného o zaúčtování jen v pracovní době i ve formálních podmínkách jsem nehledal, RB má v dokumentech ke stažení neskutečný… nepořádek.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod PULPANM 29. 3. 2022 10:49

To je celkem hloupé...
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 10:54

qwertz375 píše:Mám ověřeno praxí, že v druhém měsíci žádnou odměnu nedostanete. Zbývá jenom otázka, zda se lze na základě storna transakcí dostat s odměnami také do záporných hodnot či zda je toto způsobeno pouze případným čerpáním prémií na běžný účet nebo na roční poplatek za vedení karty.

Ta tvoje konkrétní praxe by mě zajímala detailněji, že ti následující měsíc nedali žádnou odměnu. Zkoušel jsi to reklamovat?

Když jeden měsíc získáš na odměnách třeba 500Kč a zkraje následujícího měsíce je vyčerpáš, tak budeš mít nulový stav odměn. Následně dojde ke stornu nějaké platby z předchozího měsíce (např. 10000Kč) a žádným dalším novým platbám, tak ti za stornovanou platbu odečtou 200Kč a v rámci odměn tedy budeš 200Kč v mínusu. Sám jsi to i v příspěvku v 10:21 uvedl, že se lze dostat s odměnami do mínusu. Já se do mínusu nikdy nedostal, vždy mi odečítali na odměnách méně, než kolik odměn jsem nově zrovna získal či jsem měl na odměnovém účtu z předchozích měsíců nastřádáno.
Naposledy upravil Milos dne 29. 3. 2022 10:57, celkově upraveno 1
Milos
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků