Kreditní karty Raiffeisenbank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod dalich 29. 3. 2022 10:54

fc70 píše:K té splátce těsně před půlnocí

Před půlnocí provedena úhrada, na účtu zaúčtováno v den úhrady, druhý den dopoledne SMS "děkujeme vám za splátku kreditní karty" = po zaúčtování. Datum ale bylo správně to včerejší = datum splátky (třeba ve 23:45 hod).
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 11:20

@Milos: Praxe je taková, že každé storno transakce znamená odečet nároku na prémií v měsíci, kdy bylo storno zaúčtováno. Takže pokud objem stornovaných transakcí zaúčtovaných v daném měsíci překročí objem nakupů, žádnou prémii nedostanete bez ohledu na skutečnou výši vašich nákupů v daném období.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 11:58

Pokud se bavíme o částkách v sumě do 25000Kč/měsíc (limit pro bonus 500Kč/měsíc), tak je to v pořádku. Když ale vezmu ten příklad s nákupem za 200000Kč, stornem 100000Kč a dalším nákupem za 30000Kč, tak to v pořádku není a reklamoval bych to (jestli se tedy nejedná o nějaké "falešné" nákupy). Protože pokud by nákup 200000Kč i storno 100000Kč proběhly ve stejném měsíci a v následujícím měsíci proběhl nákup 30000Kč, tak zastropovanou odměnu 2x 500Kč za oba měsíce normálně získáš. Přece nemůžeš úplně za to, že ke stornu došlo až následující měsíc.
Naposledy upravil Milos dne 29. 3. 2022 12:06, celkově upraveno 1
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod retron 29. 3. 2022 12:06

RB měla minulý týden minimálně dvě neavizované odstávky (nikoliv výpadky!), apka hlásila odstávku od 23 do 02 hod a bylo to myslím v úterý a ve čtvrtek - nešlo SB, IB a nešel ani vkladomat. Kdyby to bylo po půlnoci, tak je mi to jedno, ale taky mě to nakrklo, hlavně je to dost pravidelný jev. Potvrzuje se, že spoléhat na poslední chvíli na okamžité platby se moc nedá a po cca 20. hod. už vůbec ne. Zaúčtování kreditky RB funguje jako loterie, někdy je to za dvacet minut, když se člověk trefí, ale někdy to trvá také klidně 4 hodiny, když se člověk trefí do dne generování výpisů, což je tuším 4x měsíčně. Také se mi stalo, že jsem kreditku splatil v pátek po 18. ovšem, zůstatek se aktualizoval až v sobotu ráno. Přes víkend se zůstatek neaktualizuje vůbec. Netuším proč by to v 21. století nemohlo být online a to kdykoliv, když konkurence to tak má.
retron
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 12:21

@Milos: Reklamováno opakovaně, vysvětlení je takové, jaké jsem uvedl. V účetním období se jednoduše sečtou platby (+) a storna (-) a výsledek se použije pro výpočet prémií. Rozhodující je datum zaúčtování transakce či storna, a díku tomu je v tom takový zmatek, protože nákup a odpovídající storno nemusí a často ani nejsou ve stejném zůčtovacím období.

Samozřejmě, že je možné organizovat platby tak, aby došlo k optimalizaci čerpání odměn, ale to už je dost absurdní způsob použití. Karta má sloužit klientovi k placení a nikoliv k přesouvání data nákupu podle rozmaru premiového programu. :-D
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 13:01

Jestli nezabrala ani reklamace reklamace, tak to od RB není moc proklientský přístup :-|

Provádíš-li nákupy v řádu statisíců častěji, bylo by ve výsledku rozumnější používat jinou vracecí kreditku, která má vyšší měsíční limity pro odměny než RB Mall.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 29. 3. 2022 13:03

Miloši, qwertz má pravdu, takto to běžně funguje i u ČS kreditky a jiných, kde vratka za dané účetní období kreditky odměny odečítá. Neboli v den D (účetní den kreditky) se +/- načítání odměn/vratek vynuluje a jede se od začátku, už bez ohledu na výsledek za minulé období. Ano nemůžeš vědět kdy storno bude, ale když je, tak o něm víš a můžeš se dle něho zařídit, pokud odměnu chceš, neboli musíš ho "přebít" platbami. Můj příklad z praxe u kreditky ČS, u RB Mall by to bylo podobné: zkraje roku 2020 koupeny letenky za cca 30 tisíc Kč, odměna tehdy za daný měsíc poskytnuta, ok. Půl roku nato vratka této částky na kreditku (covid zrušení), to bylo v druhé půlce srpna, tak jsem hned po vratce věděl, že do 10.9. (konec účetního období ČS kreditek) musím celkem od 11.8. utratit online ne 35, ale 65 tisíc, pokud chci celou odměnu. To jsem udělal (tedy těsně asi o 50 Kč pod, schválně abych věděl že můj předpoklad jejich výpočtu je správný, tedy že vratku fakt odečítají) a ano, odměna cca 349,50 Kč na haléř seděla (1% z rozdílu online útrata mínus vratka, v mém případě byl rozdíl cca 34950 Kč). Když bych utratil jen běžných 35 tisíc Kč, byla by odměna jen z těch 5000 Kč rozdílu, tedy jen 50 Kč. Tak to prostě je a nelze se nad tím zlobit. Eliminuje to podvody například takové, kdy by někdo udělal online transakci na hranici účetního období, získal by za ní odměnu a do 14 dní by do e-shopu zboží vrátil s karetní vratkou bez dopadu na ní. Dopad to tedy má, ale vždy v tom účetním měsíci kdy k vratce dojde. Pojem "záporná odměna" je nepřesný, ona není záporná, ale záporná může v některé části měsíce být ta částka (rozdíl částek), ze kterého se odměna počítá (pokud zrovna vratky dominují nad platbami). Pak je vyplacena odměna nulová, když to platbami klient nedožene do plusu jako v mém případě. Ten vzorec pro odměnu je fakt snadný: 2% u Mall resp. 1% u ČS za (net platby mínus vratky) zaúčtované v daném účetním období, přičemž při záporném výsledku je nulová. Jedna z bank (myslím že přímo RB) dokonce toto odečítání vratek od plateb přímo uvádí v pravidlech odměn. K jakýmkoliv platbám zaúčtovaným mimo dané účetní období se nepřihlíží. Tečka.
Naposledy upravil minarjo dne 29. 3. 2022 13:16, celkově upraveno 1
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 13:14

V té měsíční bilanci je ještě důležité, zda celková útrata za daný měsíc překročila mez pro maximální výši bonusu, v případě KK ČS to znamená 35k CZK. Jestliže daný měsíc utratíte 65k a následně 30k stornujete, pak při zaúčtování storna ještě ve stávajícím měsíci odměnu i tak dostanete, ale při zaúčtování storna až v následujícím měsíci o ni přijdete (zase vám ji odečtou) - pokud je z čeho.

Rozdíl mezi ČS a RB je v tom, že u ČS nehradíte poplatek za kartu a bonus nemůže jít žádným způsobem do mínusu.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 29. 3. 2022 13:19

Jojo podstatný je u obou zmiňovaných kreditek ten záporný rozdíl vratky mínus net platby v účetním období. Já to nenazývám "zápornou odměnou", protože odměna se počítá až příslušným procentem z tohoto rozdílu a když je ten rozdíl záporný, není vůbec daný měsíc co počítat, odměna prostě nebude :).
A ano, 50 Kč za Mall kreditku je bohužel fixních bez ohledu na obrat, narozdíl od ČS kde je to od 3000 Kč už zdarma. To už ale nesouvisí s odměnami a jejich výpočtem, ale s ceníkem těch dvou bank. Ostatně i mBank eShop to dělá podobně s těmi mínus za vratky.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 13:38

Z toho vyplývá, že KK MALL je za normálních okolností úplně zbytečný produkt. Dokud fungoval Masterpass v Globusu, šlo přes kartu točit i běžnou spotřebu. Za současné situace je to zajímavé na pár mimořádných nákupů a potom je jednodušší kartu zrušit. Přidáná hodnota kreditních karet je dneska úplně někde jinde.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod dalich 29. 3. 2022 13:47

qwertz375 píše:Přidáná hodnota kreditních karet je dneska úplně někde jinde

Četl, podepsal a souhlasí. Cashback už dělám jen přes Crypto.com = předplacenku...
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod drkarel 29. 3. 2022 13:53

Já vidím trochu problém v tom, že začínáš svoji úvahu tím, že normou je objednat po netu zboží a část ho vrátit. Tak bych to úplně neviděl, jsou lidi, co vrací minimum. Ano, jedná-li se o obuv či módní oblečení, je to jiná situace. Každopádně, každému vyhovuje něco jiného a KK Mall je v současnosti na české netové nákupy/platby asi nejlepší (z českých kreditek).
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 14:09

Mě přijde KK Mall taky výhodná. Stačí s ní zaplatit 5000Kč/měsíc a vyplatí se víc, než ostatní kreditky, které jsou třeba zdarma, ale vrací jen 1% z plateb. Přes internet lze zaplatit už spousta různých plateb běžné spotřeby.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 3. 2022 14:26

@drkarel: Když už se oháníte "normou" jaký je podle vás průměr e-commerce transakcí na domácnost a měsíc? Zcela jistě to nebude 25 tis, ale ani 10 tis a můžeme se skoro vsadit, že to nebude ani 5tis měsíčně. A i když to náhodou bude více, valná většina proběhne formou jednoho dvou velkých nákupů typu domácí spotřebiče nebo dovolená, kde karta narazí na strop 25.000 a dál už stejně žádnou odměnu nepřipíše.

@Milos: Ve skutečnosti je u průměrného použití rozdíl mezi vratkami KK velmi malý a celková roční vratka se pohybuje v řádu stokorun při obratu 100-200 tis (všechno nekoupíte na internetu), což je naprosto maginální částka, která se dá uspořit i jinde. Karta je především platební prostředek, mnohem zajímavější jsou tak výhodné kurzy, doplńkové služby typu cestovní pojištění, pojištění prodloužené záruky nebo poškození, použitelné slevové programy a samozřejmě nulové poplatky. K tomu samozřejmě patří také parametry samotné karty, jestli jde přebíjet, zda umožňuje vydat dodatkové karty a v jakém množstí, jaké jsou transakční limity apod.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 29. 3. 2022 14:38

Jj, každá kreditní karta má něco do sebe, proto jich jako členového zdejšího fóra máme několik a podle konkrétní situace použijeme vždy tu zrovna nejvýhodnější ;-)

Dnešní diskuse přispěla k tomu, že jsem se rozhodl zrušit kreditku LIFE a ponechat si ze stáje RB jen kreditku MALL. Na běžné platby používám podnikatelskou kreditku MONETA a nově teď debetku UCB s odměnou 1% na rok, takže kartu LIFE jsem už dlouho nepoužil a zbytečně mě stojí 50Kč/měsíčně.
Milos
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků