MONETA Money Bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod regin 13. 5. 2025 08:03

vlazy
Když už musím používat mobil, tak ho mám připojený k monitoru, klávesnici a myši (prostě k PC), takže je na vše krásně vidět a na klávesnici se mi mnohem lépe píše. Mobil leží stranou, aby nezavazel, a protože místo jeho displeje slouží monitor, vlastní displej je vypnutý. Takže abych se přihlásil do IB Monety, musím ten telefon vzít do ruky, několikrát (asi 3x) zmáčknout tlačítko, aby se rozsvítil vlastní displej, znovu se přihlásit do mobilu, protože tím mačkáním se také zamkl a pak naťukat PIN. Zkrátka je to docela zdlouhavé. Zlatá Air Bank, Fio nebo dokonce i RB, kde se hlásím přepisem kódu z SMS.

Jen pro dokreslení. Ten mobil slouží v podstatě jen pro přihlašování do banky, když to jinak (levně) nejde. Je to starý potlučený mobil, který už nikdo nechtěl a já ho tím pádem získal zdarma. Na volání a SMS mám normální mobilní telefon.

Blbé také je, že Moneta už neumožňuje nastavit důvěryhodné příjemce.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod Schwarzie 13. 5. 2025 08:37

K te nechtene pojistce: Mne toto udelali jednou v Cetelemu. Samozrejme to slo hned zrusit a jeste jsem jako omluvu dostal AKU sroubovak…
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 13. 5. 2025 12:45

Moneta ruší pokladny na třetině poboček. Zkouší i mincomaty.
https://www.penize.cz/osobni-ucty/46724 ... -mincomaty
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod losalamos 15. 5. 2025 12:59

@regin a ostatní - nějak to bankovnictví v mobilu jde z kopce. Mám dva účty, soukromý a potom jsem disponent účtu SVJ.
Otevřu apku v telefonu, vyberu jeden z těch dvou účtů pro přihlášení, potvrdím biometrikou a znovu to chce vybrat účet pro přihlášení. To je první opruz.
V rámci soukromého účtu mám kromě Kč i účet v €. Pokud udělám na webu nějakou platbu v €, přijde mi notifikace do IB ale proklikem z té eurové platby mi to otevře transakce v Kč. Tenhle šlendrián nedokázali opravit myslím víc než rok a pak mi napsali, že to vzdali...
Teď navíc ve smartbankingu spojili přihlášení do obou účtů pod jením přihlašovacím ID. To momentálně nevím, jestli chci, nebo jestli mi to bude spíš vadit, ale nějak to přeberu...
losalamos
Nadšenec

Odeslat příspěvekod MirekM. 18. 5. 2025 10:07

Včera (sobota) jak jsem psal v jiném vlákně Ext2 na Ext3. Stále (neděle) svítí u účtu 3,2 % a ve vlastnostrch účtu Ext2. V dokumentu Parametry sjednaného produktu - Spoření Extra 3 píšou: "Název spořicího účtu: Spoření Extra 3; Měna: CZK; Datum založení: 17.05.2025; nejpozději následující pracovní den.".
Předpokládám tedy změnu až v pondělí. Úroky Ext3 se budou počítat od data založení (sobota) a nebo až od pondělí, kdy to v systému banka asi změní?

-- 18. 5. 2025 10:19 --

Dotaz na ty co mají v SB dva účty, kterou máte variantu:

1. Po spuštění SB autorizace, objeví se Vyberte účet pro přihlášení, mám na výběr ze dvou účtů majitele a e-disponeta.
2. Po spuštění SB se objeví Vyberte účet pro přihlášení - mám tam jen svůj, po "výběru" následuje teprve autorizace, objeví se znovu hláška Vyberte účet pro přihlášení - mám konečně na výběr ze dvou účtů majitele a e-disponeta.

Mám obavu, že při odstranění hlášky u e-disponeta v mém SB (2.), přihlášení nějak dodrb...
Pokud je můj text bez diakritiky, je nadatlený na mobilu ...
MirekM.
Přeborník

Odeslat příspěvekod mate59 18. 5. 2025 10:43

S tím zabezpečením to při přihlasování nějak přehánějí.
mate59
Diskutér

Odeslat příspěvekod culti 19. 5. 2025 11:22

MirekM. píše:Včera (sobota) jak jsem psal v jiném vlákně Ext2 na Ext3. Stále (neděle) svítí u účtu 3,2 % a ve vlastnostrch účtu Ext2. V dokumentu Parametry sjednaného produktu - Spoření Extra 3 píšou: "Název spořicího účtu: Spoření Extra 3; Měna: CZK; Datum založení: 17.05.2025; nejpozději následující pracovní den.".
Předpokládám tedy změnu až v pondělí. Úroky Ext3 se budou počítat od data založení (sobota) a nebo až od pondělí, kdy to v systému banka asi změní?

Úroky 3,5% se ti budou počítat už od soboty.
culti
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gaabi 19. 5. 2025 12:40

Dobrý den,

fungují vám dneska okamžité platby z Monety? Mně to už na několikátý pokus nabízí jen standardní platby. V případě, že mám zájem o okamžité, tak mám volat na infolinku, což se mi moc nechce.

Děkuji
gaabi
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MirekM. 19. 5. 2025 12:53

Ráno jsem se ptal na infolince na úroky Ext2 na Ext3, culti později potvrdíl (o 2 příspěvky výš), co jsem se dozvěděl na infolince.

Má verze spuštění SB (2.) je dle odborného oddělení chybou a budou ji opravovat. Jen doufám, že při opravě nerozvrtají něco jiného. :-)
Pokud je můj text bez diakritiky, je nadatlený na mobilu ...
MirekM.
Přeborník

Odeslat příspěvekod petr.novak888 19. 5. 2025 13:43

gaabi píše:Dobrý den,

fungují vám dneska okamžité platby z Monety? Mně to už na několikátý pokus nabízí jen standardní platby. V případě, že mám zájem o okamžité, tak mám volat na infolinku, což se mi moc nechce.

Děkuji

Okamžitá platba mi funguje. Pravděpodobně Moneta vyhodnotila tvoji transakci jako nestandardní či zafungovalo AML a nelze ji odeslat jako okamžitou platbu. Také se mi to v minulosti už několikrát stalo, např. když jsem posílal okamžitou platbou vícekrát za den obdobnou částku nebo více plateb na stejný účet v jednom dni. Akorát platba odejde jako běžná a finanční prostředky přijdou do jiné banky až druhý den.
petr.novak888
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod gaabi 19. 5. 2025 16:17

Tak mi to pěkně naštvalo. To, že mi blokují okamžité platby bych ještě i pochopila, ale teď jsem zjistila, že jeden z těch pokusů, co jsem vždy standardní cestou odmítla, se sám bez mého potvrzení po pár hodinách odeslal. To mi nepřijde v pořádku, aby sami za mě rozhodli, že jeden z těch pokusů pošlou bez mého svolení standardní platbou. Navíc zřejmě už to ani nedojde do cílové banky dnes, což byl účel právě použít okamžitou platbu.
V detailu transakce mám jméno zaměstnance, který platbu potvrdil bez mého svolení. Je možné toto nějak s bankou řešit? Zatím telefonát v emocích - tvrdí mi, že je to běžný postup, že systém zkouší platby odesílat a může se stát, že projde později.
gaabi
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 19. 5. 2025 21:59

To mi přijde hodně zvláštní, že banka provede platbu, kterou klient neautorizoval. Docela by mě zajímalo, co jsi v IB/SB s těmi platbani při těch různých pokusech prováděla, jestli jsi některou platbu třeba nechtěně finálně neautorizovala.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod gaabi 19. 5. 2025 23:02

Taky jsem z toho dost nemile překvapená a s ničím takovým jsem se ještě nesetkala.

Prováděla jsem vše přes SB. Postup byl následující:
Zadám platbu, vyplním č. účtu, částku - Upozornění, jestli opravdu chci poslat peníze jinam a nejedná se o podvod... - Souhlasím a potvrzuji.
Nabídka OP - Souhlasím, Kontrola zadaných údajů - Potvrzuji zadanou OP. Vyskakuje hláška, že z technických důvodů není možné OP poslat a mám případně jim zavolat a na výběr 2 možnosti: 1. Potvrdit, aby platba byla poslána Standardní platbou 2. Zrušit zadanou platbu. Volím 2. možnost, která mi vrátila na zůstatek na účtu. Takto jsem postup zopakovala několikrát, akorát jsem zkoušela pak i jiné částky s tím, že to pošlu na víckrát. Po pár pokusech jsem to vzdala, zůstatek se nezměnil. Vrátila se tam asi za 2 a půl hodiny a vidím, že zůstatek je snížený o tu jednu částku, co jsem zkoušela (myslím, že to byl 3. pokus).
V detailu transakce není OP uvedena, tedy šlo Standardní platbou. Platba navíc musela být zřejmě autorizována až někdy po termínu, kdy už nedojde v ten den do jiné banky, protože do cíle dnes nedorazila. Přitom v detailu, kdy jsem ji já zkoušela schvalovat jako OP je 11:57 a to by možná ještě i při změně na Standardní dnes došlo.
V zamítnutých nemám vůbec nic. Naopak ve schválených mám úplně všechny pokusy, ale odešla jen 1 platba. Mám potvrzení o provedení transakce včetně jména, kdo tu transakci schválil.
Tak jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál. Uvažuji nad stížností, protože se jednalo o vyšší částku.
gaabi
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 20. 5. 2025 11:51

gaabi:
Já bych to na stížnost nebo i reklamaci viděl.
https://www.moneta.cz/kontakt/reklamace-a-stiznosti
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod regin 27. 5. 2025 07:18

Nevím jestli to tak bylo i dříve, nebo je to nějaké nové (aspoň pro jednou užitečné) vylepšení. Chtěl jsem poslat OP do Air Banka a IB Monety mi napsalo, že "Banka příjemce okamžité platby aktuálně nepřijímá (technický výpadek)."

Teď koukám, že mi to píše i u Creditas a Partners. Naopak výhrady nemá u ČS, ČSOB, KB, RB, Fio ani mBank.
regin
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků