MirekM. píše:To jsem chtěl udělat také, co mně na to sdělil bankéř jsem uvedl o dva mé příspěvky výše.
Dnes stejný převod jako hlander v SB: Chyba při zpracování dat bankou.
Při stejné platbě přes IB mně IB nabízí standardní platbu s datem 5. 8.
PS: předpokládám, že hlander píše o převodu, který provedl on sám, nikoliv bankéřka.
Ano, převedl jsem si ty peníze sám přes mobilní aplikaci Creditas. Platba proběhla okamžitě.
Bylo to na začátku června. Netuším, proč by teď nemělo jít převést prostředky z CZK účtu na EUR účet okamžitě, když to předtím prokazatelně šlo.
Prostě
MirekM. píše:Můj návrh převést tuto meší částku z Creditas CZK účtu na EUR účet nebyla zrealizovatelná, neboť v Creditasu tento převod údajně trvá i 1 den.
je v rozporu s mojí zkušeností.
Měl jsem na běžném CZK účtu u Creditas jen 10 Kč, které jsem tam předem převedl na pokrytí poplatku za výběr celého zůstatku z EUR účtu (na běžném CZK účtu mám normálně čistou nulu). Když mi bankéřka řekla, že poplatek se strhne z EUR účtu a není možné ho strhnout z CZK účtu, navrhnul jsem, že si tedy těch 10 Kč hned převedu z CZK účtu na EUR účet. Souhlasila, jen s poznámkou, že by bylo pro jistotu lepší převést o něco víc. Poslal jsem si tedy na běžný CZK účet okamžitou platbou z jiné banky dalších 5 Kč a hned následně jsem převedl výsledných 15 Kč z CZK účtu na běžný EUR účet. Platba se provedla okamžitě (během pár sekund) a na EUR účtu mi přibylo 0,6 €. Bankéřka počkala, až si tohle na mobilu vyřídím a hned potom zadala výběr částky, kterou jsem původně chtěl vybrat. Jako poplatek se mi z EUR účtu okamžitě strhlo 0,4 €, takže 0,2 € mi tam nakonec zbylo. Úplně celá návštěva pobočky se vešla do cca patnácti minut, včetně změny podpisového vzoru.
Podepisuju se pokaždé trochu jinak, takže mě musela ověřit podle druhého dokladu. Do podpisového vzoru jsem se samozřejmě netrefil. A popravdě mě dost překvapilo, že se ještě k něčemu někde používá (u Creditas už prý jen k výběrům hotovosti). Nikde jinde jsem to nezažil už strašnou spoustu let.
-- 4. 8. 2024 15:13 --Tak mi to nedalo a vyzkoušel jsem to a dostal jsem stejnou chybovou hlášku "Chyba při zpracování dat bankou".
Zkontroloval jsem si to ještě v historii obou účtů a provedl jsem to opravdu tak, jak jsem to napsal výše. Mám na CZK účtu odchozí úhradu 15 Kč (v 15:09:05) a na běžném EUR účtu příchozí platbu 15 Kč převedenou na 0,60 € (v 15:10:40). Takže to nebylo do několika sekund, jak jsem si špatně pamatoval, ale 95 sekund. Ale každopádně to prošlo.