od pet-rychly 2. 3. 2025 14:12
V prvních měsících pravidelné investice jsem rovněž nikde neviděl příkaz k pravidelnému nákupu. Teď, po několika měsících investování, ho už v jejich „Invest App“ vidím (mám tam i tlačítko Zrušit atd.).
Stejně tak platí, že den, kdy přesně investice proběhne, je každý měsíc jiný. Čeká se totiž, až proběhne měsiční přecenění (nové ocenění) fondu na aktuální hodnotu, a teprve podle této ceny pak nakupuješ podíl.
---
Ten prvotní onboarding proces je hrozný. Když jsem zadával pokyn k investici, svítilo tam přesné datum, do kterého mám převést prostředky na investiční účet. Pro jistotu jsem zadal platbu na investiční účet o den dříve, aby tam peníze byly už o půlnoci. Pak přišlo to datum — a nic se nedělo. Nevěděl jsem, jestli jsem něco neudělal špatně. Napsal jsem jim tehda v IB zprávu, odpovědeli mi, že je vše v pořádku a že investice vždy čeká na nové ocenění fondu, a teprve poté se zainvestuje.