od minarjo 13. 11. 2018 11:06
Ano na základě té první příchozí platby to musejí ověřit ručně, to se tak snad u druhotné identifikace externím účtem dělá vždy i v jiných finančních institucích, ne? Musejí prověřit nejen zda se číslo účtu příchozí platby shoduje to s tím ze zaslaného skenu výpisu, ale i zda se shoduje jméno odesílatele se jménem majitele nového účtu, zda se shodují údaje z občanky atd. To nelze moc dobře zautomatizovat: jednak má každá banka jiný PDF výpis (jinde je adresa a jméno+číslo účtu), jednak každá banka předává jméno majitele jinak (pořadí jméno příjmení či naopak, některé s diakritikou, některé jako ČSOB bez ní...).
S tím souvisí i to, že nyní schvalování účtů trvá déle: čím více lidí se o narozeninách banky a odměnách 200-400 Kč za založení BÚ dozvědělo, tím více žádostí tam mají a tím delší je fronta ručního schvalování a kontrol. Je třeba si uvědomit, že doposud spousta (možná i většina) klientů Hello bank jsou klienti bývalé Cetelem, kteří u HB měli dosud jen úvěr nebo kreditku z dob Cetelem. Mnohé z nich mohla ta narozeninová "výhra" za založení motivovat a účet založili, zvlášť poté co o akci s výhrami Hello psala minulý týden asi všem email.