Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod slavo963 7. 12. 2022 19:00

Milos píše:@slavo963: Ten přeplatek posílají na účet sami od sebe a bez nějakého upozornění (pokud je tam třeba dlouhodobě) nebo na základě žádosti klienta?


Je to nekde v hlubinach vlakna, ze nekomu preplatek prevedli na ucet...ale moje otazka je, co udelaji, kdyz u nich ucet nemam?
Spise akademicka otazka, preplatek si poslu na ucet do jine banky, nebo kdyz pujdu kolem jejich bankomatu, tak vyberu.
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 12. 2022 20:17

Já mám ve smlouvě uveden svůj bankovní účet, takže asi tam.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod ilja2001 8. 12. 2022 07:47

Nejaky vypadek u HB? Apka mi pise, ze je zablokovana a pres web se taky nemuzu prihlasit (Neco se pokazilo...)

08:25 edit: Tak uz apka oznamuje neplanovany vypadek.
11:25 edit: uz vypada system funkcni
ilja2001
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 12. 2022 15:32

@slavo963:
Vždy když zakládáš kreditku (nejen v HB, v jakékoliv bance), musíš přece ve smlouvě uvést běžný účet, ze kterého bance současně svolením k inkasu máš umožnit strhnout aspoň minimální splátku, pokud ji (alespoň tu minimální, když už ne vyšší či ideálně celkovou) ty sám předem nepošleš převodem do datumu splatnosti z výpisu (pokud je to účet ve stejné bance, banka zřizuje svolení k inkasu z běžného účtu na účet kreditky typicky sama automaticky, když někdo použije účet v jiné bance, má si to svolení k inkasu vždy zařídit sám). Takže vždy tam číslo účtu ve smlouvě být musí, to už je ze samé podstaty kreditky, že je vždy takto inkasně svázaná s nějakým účtem pro případ, kdy by klient na manuální zadání alespoň té minimální splátky zapomněl. @drkarel to také potvrzuje, že to ve smlouvě má, prostě sám neznám kreditku, která by vazbu na nějaký BÚ nevyžadovala.

-- 8. 12. 2022 15:46 --

@ilja2001:
Pozoroval jsem ráno naprosto shodný výpadek, ale byl jsem v klidu, takové výpadky občas nejen v HB prostě jsou, no.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod petrmegac 8. 12. 2022 16:30

No nevím nevím, já mám KK HB MCH a když jsem ji v AAA zřizoval tak nikdo jiný účet nechtěl, žádný jiný účet v HB nemám ani nikde žádné povolené inkaso a mám to tak roky.
petrmegac
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod drkarel 8. 12. 2022 16:33

No, s tím "musí(š)" bych si nebyl úplně jist, třeba u KK Mall u RB žádný číslo účtu ve smlouvě nemám, stejně tak u ČEZ KK (Essox). Jasně, když splácíš inkasem, to číslo je potřeba, ovšem já nikdy žádnou kreditku inkasem nesplácel, a stejně tak to může být i u někoho jiného. (Ale asi zase nepíšeš obecně, ale jen z Tvého pohledu, že?)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod Zedna1 8. 12. 2022 16:46

@minarjo
Absolutni nesouhlas, takto to urcite neni.
Zalezi ciste na zodpovednosti klienta, zda a kdy posle rucne splatku, vcetne te minimalni povinne. Teoreticky muze splacet i v hotovosti na pokladne banky nebo slozenkou na poste (a ne pouze prevodem nebo inkasem). Povinne nastavene inkaso je opravdu nesmysl.
Pokud by nekdo neposlal ani minimalni splatku, pak mu proste banka nauctuje pokutu/sankcni urok, to je cele.
Zedňa
Zedna1
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 12. 2022 23:22

Bude to tedy dost možná banka od banky. U ČSOB (Poštovní spořitelna) vím, že mi tam ihned po online založení kreditky systém ČSOB doplnil svolení k inkasu z běžného účtu (a nebyla někde možnost to odmítnout, prostě to je jištění banky), totéž u ČS při založení po telefonu po mně chtěli, ať si tento souhlas k inkasu zařídím (rovněž z účtu ČSOB, který jsem jim nahlásil, když v ČS běžný nemám). Ani u jedné kreditky jsem naštěstí nikdy na manuální úplnou splátku převodem nezapomněl, takže nikdy se tato pojistka (nucené inkaso minimální splátky, pokud bych převodem neposlal do splatnosti) nerealizovala. Ale vím třeba od ČS z George (zrovna před pár týdny jsem to zde do ČS vlákna psal), že posunují realizaci automatického inkasa minimální splátky, pokud klient nezaplatí převodem sám, už nějak na ráno v den splatnosti či tak nějak, tedy u ČS tato povinnost auto minimálního inkasa při chybě klienta (že zapomene zaplatit sám) evidentně stále platí. Ano přiznávám, proces sjednání kreditky Hello v Datart (tehdy ještě Euronics) si už teď nepamatuji, zda a jak tam šel zvolit způsob úhrady, to už je hodně let, minimálně ty "velké" banky jako ČS či ČSOB ale evidentně na jejich vynuceném inkasu minimální splátky (a tedy i nahlášení čísla běžného účtu) trvají (nezaměňovat s mnohdy placenou službou automatické plné splátky, zde opravdu píšu o splátce minimální coby pojistce banky pro případ, že by klient alespoň minimální splátku sám neposlal).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod drkarel 9. 12. 2022 06:46

Ani ČS ani ČSOB na žádném inkasu netrvají. Prosím, už přestaň vydávat svoje domněnky za realitu. A ne, nepíšeš to jako svůj pohled.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 9. 12. 2022 07:17

Tak proč tedy u mě obě tebou jmenované banky toto chtěly, hm? Dnes to může být sice jinak, ale zrovna zde to u mě není až tak dlouho od zřízení (kreditku ČS zřizovanou po telefonu mám 3-4 roky, tu u ČSOB/PS už nemám, zřízená byla tak před 7 lety v IB). Opakuji, že to není o nastavení "běžného způsobu platby", na ten se mě snad nikde u kreditky ani neptali, ale o jejich jistotě ("záchranné brzdě"), že dostanou aspoň minimální splátku a když ne, že si ji samy zinkasují. A opakuji, že ČS toto připomínala nedávno přímo v jejich George, já to zde zmínil v jejím vlákně (1-2 měsíce zpět?) a Jiřka to tam potvrdila, že skutečně toto "záchranné inkaso" při splátkové nečinnosti klienta nově spouštějí tuším v den splatnosti už ráno (prostě trochu časově jinak než dříve). A ty sám jsi zde psal, že u Hello bank číslo účtu ve smlouvě máš, ano u Hello nejspíš tento automatický mechanismus inkasa neplatí (pak nevím proč to číslo chtěli?), ale u těch dvou jmenovaných minimálně za mého zřízení ano.

EDIT: Schválně jsem se podíval v IB, jak to má u ČS můj táta, jejich dlouholetý klient, kterému kreditku nabídli na pobočce. A hle, má to úplně stejně jako já tehdy v ČSOB, tedy bankou automaticky vytvořené svolení k inkasu na nějaký interní účet banky. To myslíš že je náhoda? Minimálně v určité době to tak tyto dvě velké banky tedy dělaly. A fakt nešlo o "způsob platby", protože i v tomto případě se čeká, že klient vždy sám zaplatí cokoliv mezi minimální a celkovou splátkou, jen pokud by zapomněl, tak se toto záchranné inkaso v den splatnosti či po něm v systémech banky zaktivuje.
Naposledy upravil minarjo dne 9. 12. 2022 07:40, celkově upraveno 1
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod drkarel 9. 12. 2022 07:27

Když na účtu v jiné bance nenastavím inkaso, mají prd a ne jistotu. Obě kreditky máme, číslo účtu chtěli, ale do inkasa nás nikdo nenutil. Asi tedy nějaká pracovnice nepochopila, že nám má přiložit zbraň ke spánku. Navíc jsi to tady vydával za obecně platné u všech kreditek, a zjevně u některých vůbec číslo účtu nechtěli. Ale chápu, že pro Tvoje ego je tato diskuse životně důležitá, jinak je o hovně. S původním dotazem už nemá nic společného. A i u kreditky HB tu někdo psal, že tam číslo účtu uvedeno nemá (ano, o tom lehce pochybuji i já), takže je zjevné, že takovému člověku poslat přebytek zpět nemohou, ledaže by to riskli a poslali to na účet, ze kterého přišla v minulosti splátka. Ale to bych řekl, že taky nemohou.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 9. 12. 2022 07:46

Ano úplnou jistotu banka nikdy nemá, jistá je jen smrt a daně :). Ale tyto dva bankovní molochy se tím nouzovým inkasem rádi jistí, HB to tedy evidentně neřeší.

A co se toho původního dotazu, tedy přeplatků HB kreditky týče, tam je lepší si to poslat sám pryč převodem a je klid. Pokud si dobře vzpomínám, někdo zde j HB psal (už to může být třeba dne roky i víc), že když tam měl přeplatek déle, sami mu z HB volali či psali, jak ho mají poslat. Tedy řeší to pak asi takto, pokud by byl někdo na kreditce v plusu třeba i souvisle několik měsíců.
Naposledy upravil minarjo dne 9. 12. 2022 13:20, celkově upraveno 1
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Milos 9. 12. 2022 08:34

Přikládám se na stranu @drkarla, kreditek mám několik a u žádné nemám souhlas s inkasem. Kreditku ČS jsem si zřizoval po telefonu, žádné číslo účtu po mně přímo nahlásit nechtěli, natož souhlas s inkasem. Pouze požadovali zaslat bankovní výpis s výplatou, ze kterého si možná číslo mého účtu vytáhli. V ČSOB jsem měl nejdříve účet a pak jsem si zakládal kreditku, takže číslo mého účtu znali (výplata mi ale chodila jinam). V IB žádné svolení k inkasu nemám a v rámci stejné banky mi to přijde úplně zbytečné. Když bude banka chtít, tak si ty peníze strhne i bez tvého souhlasu :-) Nemáte tam ty souhlasy s inkasem náhodou jen z důvodu automatické 100% splátky, kterou jste si třeba aktivovali přes Kate, když to ČSOB nabízela zdarma?
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 9. 12. 2022 13:19

Ne, fakt auto plná splátka v placené ani neplacené variantě ne, a Kate v té době ještě ani neexistovala :D. Je tedy možné, že ty kreditky máte mnozí hodně "mladé", protože doba o které se zde bavím, že to pojistné inkaso bylo zřizováno, bude u táty a jeho ČS tak 10 let zpět, u mě a ČSOB (Poštovní spořitelny) tak 6-7 let zpět. Je možné že od toho už dávno upustili (aktivně to nenutí), přesto ale ČS tuto funkci nedávno upravila (posunula termín inkasa) takže nejspíš ještě zcela nezanikla :).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod drkarel 9. 12. 2022 14:05

Tak co si ještě vymyslíš, abys měl pravdu? Ano, buď je máme moc mladé, nebo moc staré ... :)

Mmch, pokud budeš své příspěvky upravovat a klást mi otázky (pravda, spíše řečnické, protože Ty jsi o své pravdě vždy přesvědčen a jen tak něco Tě nezviklá) poté, co si je už přečtu, tak se odpovědí nedočkáš, protože k přečteným příspěvkům se nevracím (neočekávám, že by je někdo s železnou pravidelností upravoval).
drkarel
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků