od minarjo 9. 12. 2022 07:17
Tak proč tedy u mě obě tebou jmenované banky toto chtěly, hm? Dnes to může být sice jinak, ale zrovna zde to u mě není až tak dlouho od zřízení (kreditku ČS zřizovanou po telefonu mám 3-4 roky, tu u ČSOB/PS už nemám, zřízená byla tak před 7 lety v IB). Opakuji, že to není o nastavení "běžného způsobu platby", na ten se mě snad nikde u kreditky ani neptali, ale o jejich jistotě ("záchranné brzdě"), že dostanou aspoň minimální splátku a když ne, že si ji samy zinkasují. A opakuji, že ČS toto připomínala nedávno přímo v jejich George, já to zde zmínil v jejím vlákně (1-2 měsíce zpět?) a Jiřka to tam potvrdila, že skutečně toto "záchranné inkaso" při splátkové nečinnosti klienta nově spouštějí tuším v den splatnosti už ráno (prostě trochu časově jinak než dříve). A ty sám jsi zde psal, že u Hello bank číslo účtu ve smlouvě máš, ano u Hello nejspíš tento automatický mechanismus inkasa neplatí (pak nevím proč to číslo chtěli?), ale u těch dvou jmenovaných minimálně za mého zřízení ano.
EDIT: Schválně jsem se podíval v IB, jak to má u ČS můj táta, jejich dlouholetý klient, kterému kreditku nabídli na pobočce. A hle, má to úplně stejně jako já tehdy v ČSOB, tedy bankou automaticky vytvořené svolení k inkasu na nějaký interní účet banky. To myslíš že je náhoda? Minimálně v určité době to tak tyto dvě velké banky tedy dělaly. A fakt nešlo o "způsob platby", protože i v tomto případě se čeká, že klient vždy sám zaplatí cokoliv mezi minimální a celkovou splátkou, jen pokud by zapomněl, tak se toto záchranné inkaso v den splatnosti či po něm v systémech banky zaktivuje.
Naposledy upravil
minarjo dne 9. 12. 2022 07:40, celkově upraveno 1