Twisto

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Dvorik 4. 2. 2025 13:11

Na prelomu roku jsem menil Snap jako zalohu pro nase SVJ.
Uklepnul jsem se v cisle uctu a odesla jinam.
Druha platba v unoru nastesti neprosla, ptze majitel zahadne ucet zrusil.
Twisto odmita cokoliv resit.
Komercni banka se mnou asi nic nebude resit (jelikoz jsem nebyl odesilatel platby).
Mate nejake reseni? A ma tu nekdo KB, kde mu to mozna ukaze majitele uctu?
Diky za pomoc.
43-4736899287-0100
Odmena 3500 Kc u Raifky, 1600 Kc u Ceske sporitelny, Curve 500 Kc, SkipPay 500 Kč, Revolut 600 Kc. Napiste si o odkaz.
Dvorik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 4. 2. 2025 14:06

Dvorik:
Pokud jsi se uklepnul v čísle účtu a strefil jsi se do čísla účtu které neexistuje tak banka do které ty peníze byly zaslané by je měla asi automaticky zaslat (vrátit) zpět na účet ze kterého ty peníze přišly. Pokud ty peníze byly zaslané Twistem tak asi zpět na číslo účtu ze kterého je Twisto odeslalo. V takovém případě by tu vrácenou platbu u Twisto při troše dobré vůle a ochotě se tím zabývat mohli dohledat např. podle částky, datumu a symbolů a vrátit ti ji. Horší by to mohlo být kdyby ty peníze byly zaslané na nějaký existující účet. Jaká druhá platba v únoru ti neprošla? Ty jsi v únoru zkoušel znová zaslat peníze na ten účet a pokud ano tak proč? Jak víš že majitel účet záhadně zrušil nebo že ten účet existoval? Co ztoho, že by jsi nějak zjistil majitele účtu když ti to nestačí k tomu aby jsi ho dohledal a domáhal se u něho vrácení těch peněz.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Milos 4. 2. 2025 14:24

@Dvorik: To tebou uvedené číslo 43-4736899287/0100 je neplatné číslo účtu. Opět jsi se asi nějak uklepnul :nenapadne
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod drkarel 4. 2. 2025 14:54

Tvl, jaké troše dobré vůle a ochotě a odmítá řešit? Tak snad je to platební instituce, ne? Pokud to bylo neplatné číslo účtu, platba se vrátila někam do Twisto.

edit: Jo, jsem ..., samozřejmě ani nikam neodešla, to by muselo být platné číslo, ale neexistující účet v dané bance. Každopádně, prachy má Twisto.
Naposledy upravil drkarel dne 4. 2. 2025 17:24, celkově upraveno 1
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod Milos 4. 2. 2025 15:57

Řekl bych, že všechny platební instituce používají nějaký platební systém, který platnost čísla účtu kontroluje, podobně jako to dělá IB/SB všech různých bank, takže kdyby bylo číslo účtu neplatné, tak Twisto takovou platbu vůbec neprovede.
Pokud peníze odešly na existující účet, tak je to potřeba řešit s Twisto a oni jsou povinni poskytnout součinnost, viz. https://www.cnb.cz/cs/casto-kladene-dot ... m-penezum/
Naposledy upravil Milos dne 4. 2. 2025 16:02, celkově upraveno 1
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod Dvorik 4. 2. 2025 15:59

Diky za provereni. I Twisto mi potvrdilo, ze dane cislo v unoru neexistuje.
Na toto cislo, ale sla platba i v lednu (stejna slozenka).
Takze jdu resit, zda ucet v lednu existoval, majitel v unoru zrusil a penize jsou fuc nebo ucet v lednu neexistoval, penize se vratili a twisto mi to nereklo.
Odmena 3500 Kc u Raifky, 1600 Kc u Ceske sporitelny, Curve 500 Kc, SkipPay 500 Kč, Revolut 600 Kc. Napiste si o odkaz.
Dvorik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 4. 2. 2025 16:03

To číslo účtu je neplatné teď a bylo neplatné určitě i v lednu, neodpovídá totiž bankovnímu formátu čísel účtů. Účet s takovým číslem nemohl nikdy existovat.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 4. 2. 2025 16:39

Milos:
Platební instituce platnost čísla účtu asi kontrolují, ale asi pouze na to jestli je to číslo ve správném formátu. Pochybuji, že by banky měly možnost kontrolovat jestli nějaké číslo účtu je v nějaké jiné bance někomu přidělené. Mne se kdysi stalo, že jsem si přeposílal peníze z jedné banky do jiné na můj účet a omylem jsem to zaslal na moje bývalé čílo účtu který jsem už měl dávno zrušený a proto neexistoval. Peníze na ten neexistující účet normálně odešly a na druhý den se normálně vrátily zpět na můj účet ze kterého byly odeslané.

Dvorik píše:nebo ucet v lednu neexistoval, penize se vratili a twisto mi to nereklo.
To mi připadá jako nejpravděpodobnější varianta. Pokud to číslo účtu neodpovídá bankovnímu formátu čísel účtů tak jak píše Milos tak ta platba snad ani z účtu Twista nemohla odejít a asi zůstala na účtu Twista jako neodeslaná. Připadá mi to, že asi nejvíce by jsi měl tlačit na Twisto aby s tím něco udělali a vše prověřili.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod fremantle 4. 2. 2025 16:41

Twisto má takový podivný a hodné vlažný přístup k ochotě cokoliv řešit - určitĕ trvej na prověření, jinak to s nima bude řešit FA (to je prakticky jediné stanovisko, co je vhodné zmínit, aby je přinutilo cokoliv kontrolovat) - bohužel jsem si nedávno tohle nedávno vyzkoušel na vlastní kůži, když jsem uhradil jednu platbu předtím, než proběhlo měsiční vyúčtování a oni ji jaksi "zapomněli" zaúčtovat a ve vyúčtování zůstala jako neuhrazená (skutečně nechápu, jak se tohle mohlo stát, vůči Twistu jsem nemĕl nikdy bůhvíjakou důvěru, ale tímto se i jakékoliv její zbytky zcela vytratily)... No dobrá - i když připustíme, že stát se to může - ale jen přinutit je zkontrolovat pohyby na jejich účtu (což by měla být samozřejmost a minimálně slušnost k zákazníkovi) stála nepřiměřeně moc úsilí a radši se kroutily jak žížaly...
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 5. 2. 2025 08:34

Twisto není banka, pro odesílání Snapů proto používá API od Fio banky, Snapy tak chodí příjemcům z jejich Fio účtu číslo 2400797644/2010 (vidím to tak teď třeba u svého stavebka, které mi pomalu končí a kam přes Snap měsíčně 1700 Kč vládám) a pochybuji, že by jim Fio přijala API dávku s neplatným číslem účtu (neplatné modulo 11). To muselo být ze strany Fio odmítnuto a v Twisto to někde "hnije", nebo se tazatel v lednu překlepl tak, že se trefil do bohužel platného čísla účtu, jiného než nám zde píše.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 5. 2. 2025 12:25

Dvorik nám to co se mu stalo trochu zmateně popisuje a z toho je trochu obtížné určit co se s touto jeho platbou stalo nebo mohlo stát. Pokud číslo účtu bylo v neplatném tvaru tak by to snad ani nemělo jít odeslat a pokud to bylo číslo platné, ale účet s tímto číslem neexistuje tak tato platba by měla být bankou do které to bylo odeslané vrácená zpět na účet Twista ze kterého byla odeslána. Dvorik to měl začít řešit hned když zjistil, že se uklepnul. Snap u kterého peníze ještě nebyly odeslané asi ještě jde zrušit. Pokud ty peníze z účtu Twista nebyly odeslané nebo se vrátily zpět tak by bylo třeba tlačit na Twisto aby to dohledali a dali do pořádku. Pokud tu platbu měl nyní v únorovém vyúčtování tak by možná bylo dobré Twistu pohrozit jeho nezaplacením pokud to nějak nevyřeší. Horši by bylo kdyby se tím uklepnutím strefil do existujícího něčího účtu. To by pak asi Twisto jako odesílatel platby muselo nějak řešít s bankou a to nevím jestli by se jim do toho chtělo.

Bylo by zajímavé kdyby nás tu Dvorik informoval jak to celé nakonec dopadlo a jak se to vyřešilo.

Řešilo se tu už i případy s vrácením peněz např. obchodem za vrácené nebo reklamované zboží na účet ze kterého byly zaslané při platbě přes Twisto. Ne vždy to bylo bez problémů a lidí se museli o ty peníze u Twista upomínat.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Dvorik 5. 2. 2025 21:27

Takze vyreseno. Dlouhy pribeh.
V roce 2024 pravidelne platby na SVJ snapem = vse v poradku.
V lednu 2025 zmena castky a zadal jsem chybne ucet, vytvoril novy chybny snap = zadny problem hlasen od Twista nebyl.
V unoru jsem dal proplatit uplne stejny snap s chybnym uctem = twisto hlasi problem, ze cislo neexistuje.
Cislo opravuji, snap za unor odchazi a ja plasim a honim chybnou platbu za leden u Twista.
Twisto reaguje, ze zadnou reklamaci resit nebude, at si vse resim s KB prijemce sam.
Pisu do KB vcetne kopie do Twista o problemu.
KB odepisuje, ze se mnou nic resit nebude, ptze nejsem odesilatel, ale ze chybne cislo opravdu neexistuje.
Twisto odepisuje a posila potvrzeni z FIO o platbe za leden, kde je zahadne spravne cislo uctu.
Kontroluji lednovy snap a je v nem opravdu blbe cislo. Co se ***** deje? Jsem zmaten.
Twisto urguji a twisto vysetruje.
Twisto odpovida, ze se proste rozhodli chybny snap v lednu ignorovat a poslali to na spravne cislo, ktere uznali za vhodne. V unoru ale tento chybny snap zastavili.
Takze twistu dekuji, ze to fakt neslo nekam do *****, ale prekvapuje me, ze me o preklepu v lednu neinformovali.
Konec romanu.
Odmena 3500 Kc u Raifky, 1600 Kc u Ceske sporitelny, Curve 500 Kc, SkipPay 500 Kč, Revolut 600 Kc. Napiste si o odkaz.
Dvorik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 5. 2. 2025 22:10

Dvorik:
To se mi nějak nezdá, že by Twisto v lednu jen tak z vlastní iniciativy poslali platbu na jiné správné číslo účtu když to které jsi jim zadal ve snapu bylo nesprávné (chybné). A jak u Twisto věděli které číslo je to správné? To si někdo zadá snap s nějakým číslem účtu a Twislo mu tu platbu zašle na jiný účet podle toho jak uznají za vhodné a ještě o tom ani neinformují zadavatele snapu? To mi připadá jako docela dost podivné chování Twista. Každou platbu snapu přece musí schválit a pokud je číslo účtu v nesprávném tvaru tak by ji měli odmítnout a informovat o tom klienta. Máš zjištěné, že ta tvoje lednová platba skutečně došla na správný účet na který měla? Twistu bych až tak 100% nedůvěřoval, protože potvrzení z banky včetně FIO se dá jednoduše na počítačí zfalšovat a pozměnit na tom údaje. Raději bych se řídil heslem důvěřuj, ale prověřuj.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod minarjo 5. 2. 2025 23:30

Twisto si nějakým způsobem udržuje databázi použitých Snap příjemců, aby si nemuseli stále dokola ověřovat (třeba googlením příjemce), že příjemce splňuje podmínky Snapu (že například nejde o splátky úvěrů či platby jiné fyzické osobě, to přes Snap je zakázáno). Takže bych se ani nedivil, že by dle jména (adresy) příjemce platby dokázali překlep v čísle účtu opravit, jen je zajímavé, že o tom zadavateli nenapsali.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod retron 6. 2. 2025 10:56

ono to totiž vypadá, že Snapy tam někdo datluje opravdu ručně. V lednu se mi prvně podařilo zadat Snap tak, že dorazil D+0, ovšem v únoru už opět klasicky D+1
retron
Přeborník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků