od PatrikChrz 20. 6. 2019 11:38
Kamarád docela vtipně zhodnotil bonusový program Expobanky:
Výdrb banky č. 1:
Abyste našetřili na letenku za třeba 300€, musíte nasbírat 60000 mil. Abyste nasbírali 60000 mil, musíte utratit kartou přes 2000000 peněz. A vzhledem k tomu, že míle expirují po dvou letech, musíte utratit v podstatě kilo měsíčně. V podstatě nereálná podmínka banky aka banka se snaží vydrbat klienty, kteří si to nespočítají a nikdy nic nedostanou.
Výdrb klienta (říkejme mu třeba Patrik):
Útrata 300000 týdně (přes poštu), několik týdnů za sebou.
Výdrb banky č. 2:
Když banka zjistila, že se nějaký klient blíží hodnotě, za kterou by si mohl letenku koupit, zablokuje mu kartu a pošle výpověď účtu bez udání důvodu (ale samozřejmě v souladu s VOP).
Výdrb banky č. 3:
Systém umožňuje vyhledávat lowcosty od ryanu a wizzu. Je ovšem napsán tak, že v jednom z polí, které je třeba pro lowcost vyplnit (adresa), neprochází žádná validace dat. Systém tedy neumožňuje letenku pro lowcost koupit (nepustí to klienta k platební bráně).
Výdrb banky č. 4:
Aby systém vypadal reálněji, má přes něj jít nakupovat hotelové rezervace. Tím pádem to vypadá, že není třeba tolik mil a že je reálné na bonus dosáhnout. Systém pro rezervace má drobnou chybu: rezervace hotelových pokojů neumožňuje.
Výdrb banky č. 5:
Systém banky, přes který se za míle mají kupovat letenky, nefunguje, není přes něj možné letenku koupit (spadne to při uplacení). Banka prostě nepočítala s tím, že by to někdo zkoušel. Systém ale pošle mail s informací o rezervaci letenky s žádostí o kontrolu údajů. Není je ale jak a kde potvrdit. Prachy se nestrhnou, letenka neexistuje.
Výdrb banky č. 6:
Banka nereaguje na emaily. Nezájem. Ozvou se až když klient vyhrožuje arbitrem.
Výdrb banky č. 7:
Systém najednou "funguje". Přes partnerskou společnost v Litvě přes systém který je částečně rusky a částečně česky a částečně hotentotsky (např. letiště NCE se jmenuje "Pěkný") koupí letenku a zašle ji klientovi mailem. V mailu je kód rezervace, který se nedá nikde vyhledat, a číslo letenky, které se nedá nikde vyhledat. V příloze je "letenka" - prázdný bílý "papír". Evidentně zbastlené na koleně: Banka prostě nepočítala s tím, že by to někdo zkoušel.
...
Volám dopravci. Letenka podle čísla existuje, dá se (v interním systému) dohledat. Prý na přání prodejce je vystavená tak, aby ve webových systémech nešla najít. Nelze k ní dokoupit žádné služby (zavazadlo, seating), a není možné ji klientovi znovu poslat (to se operátorce podařilo po konzultaci s kolegou nakonec obejít).
Mám tak v ruce letenku koupenou za míle ruské banky přes prostředníka v Litvě za ukrajinské hřivny. Děkuji pěkně... Banka vede na výdrby 7:1. Přesně ten případ, kdy je cílem klienta donutit sbírat body, ale nikdy nebyl cíl za ty body něco dodat.
Jako byste v Kauflandu mohli sbírat známky za nákupy. Jedna známka za 100 Kč. Kdo nasbírá 500 známek dostane plyšáka.
VOP: Akce trvá jeden měsíc. Známky jsou nepřenosné. Max. 10 známek denně.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.