Raiffeisenbank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod frelichl 29. 8. 2021 15:46

qwertz375: Tady se resi, ze to vypada ne jako nejakej malej bug nebo chilkova nedustupnost sluzby na protistrane, ale jako potencialne velkej problem na strane RB (obzvlast kdyz nove zadani casto pomuze, rozdil treba jen nekolik sekund) a jako problem v UX. Na tohle zadna identifikace neni potreba, spis je naopak potreba se podivat na kompletni metriky k teto funkci a analyzovat duvody proc to tak casto nejde + zkusit se zamyslet nad tim, jak to upravit z UX pohledu.

Okamzite platby pouzivam snad od jejich uplneho zacatku, aktualne u ctyr bank, a problem s pochopenim mam jenom u RB. Taky stejny rozsah nefunkcnosti u jinych bank nepamatuju.
frelichl
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod retron 29. 8. 2021 18:25

ja to teda napisu jak pro blby polopate, ale ta moznost volby “nerealizovat pokud neprojde OP” se objevi až po kompletnim vyplneni uctu a kodu banky , alespon u appky pro iOS
retron
Přeborník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frelichl 29. 8. 2021 18:56

Ano, to chapu, aspon u me to tim neni.
frelichl
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod qwertz375 29. 8. 2021 20:41

@frelichl: A to je podle vás důvod, řešit to do nekonečna anonymně na nějakém fóru?

Právě proto, že se tato chyba vyskytuje jen u někoho (nejspíše jde o velmi malý počet uživatel), je potřeba to řešit řádným způsobem jako jakýkoliv jiný bug report. Může se jednat o chypu projevující se pouze na konkrétním modelu telefonu nebo verzi OS, těch důvodů může být celá řada a z pohledu Franty uživatele spolu ani nemusí souviset. A právě proto je potřeba chybu řádně hlásit. A je zcela bizarní, že o tak jednoduchém řešení tady vůbec musíme diskutovat.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod frelichl 29. 8. 2021 21:49

Nejsem zadny Franta uzivatel, zivim se vedenim tymu softwarovych inzenyru ve velke korporaci. Prave proto vim, ze tohle by banka mela podchytit i bez toho, aby jim uzivatele museli jednotlive hlasit problem (navic banky typicky nemaji dobre komunikacni kanaly kde takove chyby hlasit).

Diskutovat o tom vy nepochybne nemusite, stejne nemyslim, ze byste pridaval nejakou hodnotu - jedete porad dokola akorat, ze to mame hlasit na podpore. Dekuji, pochopil jsem.
frelichl
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod cz01 29. 8. 2021 22:15

Odbočím, je v rámci SB možnost nastavení notifikace pro platbu kk? O debetní kartě k účtu se nebavím, to tam vidím.
cz01
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Lomax 30. 8. 2021 05:21

Ahoj všem, jak nastavím, aby se platby kartou potvrzovaly apkou RB Klíč, nejlépe z Android notifikace -- a ne opisováním kódu z apky eKonto? Při některých nákupech teď jde Klíč, při jiných musím do bankovnictví. Dík.
Kaktus. Je o 72 % levnější než po slevě (75% a 25%) u Vodafone. Nyní 7 aktivních SIM. :)
T-Mobile Twist Internet na 12 měsíců po 2 GB: 6 SIM.
Lomax
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Schwarzie 30. 8. 2021 05:55

cz01 píše:Odbočím, je v rámci SB možnost nastavení notifikace pro platbu kk? O debetní kartě k účtu se nebavím, to tam vidím.

Ja jsem sluzbu Kredit info za 19 Kč mesicne zrizoval pres info linku uz pred delsi dobou. V SB nevidim moznost ji zapnout, takze jedine v IB nebo infolinka.
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cz01 30. 8. 2021 06:55

Placenou službu kredit info nechci, pravda, že jsem to zde nenapsal. V SB je nastavení informuj mě (nebo tak nějak) a tam jsou klasické push notifikace, ale pouze k debetní kartě. Říkal jsem si, zda se dívám špatně a je to tam, případně jim takový základ fakt chybí pro kk.
cz01
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Schwarzie 30. 8. 2021 07:21

Pomoci Informuj mne to nejde, leda to Kredit info.
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwertz375 30. 8. 2021 07:33

Lomax píše:Ahoj všem, jak nastavím, aby se platby kartou potvrzovaly apkou RB Klíč, nejlépe z Android notifikace -- a ne opisováním kódu z apky eKonto? Při některých nákupech teď jde Klíč, při jiných musím do bankovnictví. Dík.


Toto závisí na implementaci 3D secure na straně obchodníka. Potvrzení v aplikaci podporuje až novější verze 3D secure. Pokud má tedy obchodník ještě starou verzi, přijde vám jednorázový kód (aktuálně již do aplikace, původně přes SMS).
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 30. 8. 2021 09:29

Musím dát za pravdu @qwertz375 v tom, že konkrétní problémy je třeba rozhodně zaslat bance, ať jde o jakoukoliv! Zde na fóru o nich můžeme diskutovat proto, aby bylo jasné zda jsou ojedinělé či častější, ale určitě ne proto, aby dle info odsud to banka mohla opravit.
Sám mám z posledních pár let zkušenosti tři: jednu chybu jsem hlásil podpoře ČSOB (chyba v IB Poštovní spořitelny po jedné z aktualizací), druhou Air Bank (tam se to týkalo chyby v appce) a třetí Sberbank (několik chyb zobrazení v nové verzi jejich IB i appky). A opravdu mě v tu chvíli nezajímalo, zda danou chybu má 0,01 nebo 100% uživatelů daného online kanálu. Ve všech případech na základě mého hlášení se screenshoty, mou identifikací, časy atd. byla chyba napravena. Prostě je třeba to hlásit, jinak nikdo nemůže počítat, že se korekce chyby dočká. Fakt jakákoliv banka nemůže tušit, že se v IB/SB něco někomu někdy zobrazuje špatně, nebo se neaktivuje třeba ten režim okamžitých plateb atd. (nejde o chybové hlášení, jen se neaktualizuje formulář příkazu k úhradě na základě kódu banky), zvlášť když to může zlobit jen u pár instalací dané appky, na konkrétním telefonu či modelu telefonu. Banka může vědět jen to, když by někde vyskočila klientovi chybová hláška třeba při pokusu o přihlášení či odeslání nějakého formuláře. Ale když jen appka neaktualizuje na základě kódu banky formulář tak, aby byl pro okamžité platby, tak to není chyba globální, ale jen místně lokální v danou chvíli u klienta. Mně se to třeba u RB nestalo snad nikdy. Ale pokud by se to stalo, nemám problém screeny a popis problému bance zaslat a AŽ PAK o tom diskutovat zde na fóru, zda je to jen u mě nebo někdy i u jiných. Nesouhlasím ani s tím co dál píše @frelichl, že by banky pro hlášení chyb neměly komunikační kanály. Většina má email na technický helpdesk přímo v kontaktech na webu či přímo v appce, pokud by ne, tak stačí poslat na obecný e-mail banky a oni to technickému předají.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MirekM. 30. 8. 2021 09:46

O hlášení chyb bankám a jejich výsledcích by se zde mohl rozepsat zedňa. :-)
Pokud je můj text bez diakritiky, je nadatlený na mobilu ...
MirekM.
Přeborník

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 30. 8. 2021 11:28

retron píše:ja to teda napisu jak pro blby polopate, ale ta moznost volby “nerealizovat pokud neprojde OP” se objevi až po kompletnim vyplneni uctu a kodu banky , alespon u appky pro iOS


Ano, tak tím to taky není, číslo účtu a kód banky je v tom QR kódu.

frelichl píše:Na tohle zadna identifikace neni potreba, spis je naopak potreba se podivat na kompletni metriky k teto funkci a analyzovat duvody proc to tak casto nejde + zkusit se zamyslet nad tim, jak to upravit z UX pohledu.

Okamzite platby pouzivam snad od jejich uplneho zacatku, aktualne u ctyr bank, a problem s pochopenim mam jenom u RB. Taky stejny rozsah nefunkcnosti u jinych bank nepamatuju.


Jo, přesně.

Ještě k těm hlášením - kdykoliv jsem to udělal (včetně screenshotů, identikace plateb apod.) tak výsledek byl, že mi volal nějaký zoufalec a pořád dokola se vyptával na to, co už bylo detailně popsáno písemně. Obvykle v době oběda. Kdybych chtěl problém řešit přes telefon, tak to začnu řešit po telefonu, nevím, co je na tom tak k nepochopení, že nemám zálibu v mrhání časem vyžvaňováním se přes mobil.
Chcete nějaký bonus? Kódy (Twisto 150 Kč, WorldRemit 500 Kč, Curve, Revolut, TransferWise, Xendpay...) viz můj profil.
Lol Phirae
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Zedna1 30. 8. 2021 12:22

MirekM. píše:O hlášení chyb bankám a jejich výsledcích by se zde mohl rozepsat zedňa. :-)


Ano.
Osobní zkušenost z mBank,FIO,Equa,Air.
Ani detailně popsané chyby hlášené oficiálním kanálem nebyly opraveny (desítky případů).
Tzn. nemá cenu mrhat svým časem na nějaké hlášení/sepisování, banky to mají totálně na háku a to všechny.

A další problém, že většinou v první linii banky jsou lidé, kteří danému problému (technicky) nerozumí a místo přeposlání programátorům (práce navíc) to raději jen hodí do koše.
Naposledy upravil Zedna1 dne 30. 8. 2021 23:58, celkově upraveno 1
Zedňa
Zedna1
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků