od fremantle 28. 1. 2022 19:31
U SEPA plateb je v souladu s Nařízením EP a Rady EU č. 260/2012 vyžadováno jméno příjemce (název účtu) a číslo účtu ve formátu IBAN (teoreticky nic dalšího poskytovatel plazebních služeb by vyžadovat neměl (ale různé fintech služby typu Revolut to né vždy dodržují), kromě technických náležitostí SEPA platby, zejména platební instrukci SHA a pochopitelně měnu transakce v EUR), je naprosto irelevantní, jestli je platba přeshraniční nebo v rámci stejné země.
Teoreticky ještě další informace (BIC, adresa příjemce...) můžou být vyžadovány pro SEPA platby do zemí mimo EU/EHP (ale do zemí zahrnutých v SEPA oblasti - Švýcarsko, Velká Británie, Monako, San Marino...), zpravidla to ale poskytovatelé platebních služeb při SEPA platbách nerozlišují, ovšem u platebních transakcí v EUR, které nejsou SEPA platbami (třeba i do území, kde se euro používá unilaterálně - Černá Hora nebo Kosovo) jsou další informace nevyhnutné.
Banka při uvedení neplatného jména příjemce může platbu odmítnout (není to ovšem pravidlem) a liší se to banka od banky (i v rámci jedné země) - mě třeba platbu s nesprávným jménem nepřipsala slovenská pobočka UCB a vrátila se odesílateli nižší o 30 eur (nicméně třeba u "vnitrostátních" plateb s nevyplněným jménem příjemce problémy nedělala), tohle předem předvídat nelze - pokud chceš mít 100% jistotu, tak ať ti jméno příjemce sdělí...