Přes padesát let se karty používaly na cestách, u obchodníků, o kterých zákazníci nic nevěděli, a většinu té doby se daly snadno úplně celé zkopírovat.
Ale teď, když je zabezpečení na daleko lepší úrovni (čipy, 3DS, 2FA v aplikaci, tokenizace pro klienty i pro obchodníky) je najednou potřeba, aby se klienti babrali s jednorázovými kartami a místo placení jedním kliknutím a biometrikou se pět minut vrtali někde v IB, aby si vytvořili nebo nabili jednorázovou kartu, která není nakonec o nic víc jedorázová než to 2FA potvrzení na stávající kartě??
Trochu to chápu, banky to nic moc nestojí; chtějí, aby zákazníci platitli kartou a ne převodem; a na vlastní oči jsem viděl, že na to někteří klienti strašně slyší. Takže bankám stojí za to to nabízet, aby rozplatili tyhle klienty. Ale za mě je to zbytečnost – phishingu to nepomůže a na neautorizované operace je chargeback. A ostatní klienty, kteří kartou platí už dlouho, to zbytečně děsí a odrazuje.
Když už jinou kartu, tak platit kreditkou místo debetky – nebo aspoň debetkou od jiného účtu, ze kterého nejdou trvalé příkazy. Kdyby se něco stalo, účet není vyluxovaný do nuly a energie apod. se normálně zaplatí, než se nějak vyřídí reklamace. Jednorázová debetní karta nebo debetka od jiného účtu zachrání ty ostatní platby, ale stejně ty peníze pár dnů úplně chybí; kreditka je z tohoto pohledu ideální.