VÚB – Spoření bez limitů

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Milos 16. 5. 2024 12:34

U mě to bylo během pár dnů.
Proč se pořád ptáš na termíny, to jsi tak netrpělivý a nedočkavý?
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod eur.martin 20. 5. 2024 11:37

Dle vyjádření z VÚB na to mají 60dnů.
Dobrý deň, daň účtovanú z úrokov za príslušné obdobie na SK vám vráti do 60 dní späť na Váš účet Sporenie bez Limitov.
eur.martin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 12:41

Zdravím, po velmi dlouhé době musím přidat další příspěvek, protože s tak výrazně negativním přístupem od finanční instituce, jsem se ještě nikdy nesetkal. Jedná se o VÚB Banka. Nechce se mi to přesně hledat, ale je to možná již 3 týdny, co jsem si u nich chtěl založit Spoření bez limitů. Nejprve jsem se snažil účet vytvořit ze stolního PC, kvůli absenci webkamery (nikde jinde se toto po mně nikdy nepožadovalo) jsem nebyl schopen dokončit registraci. Následně jsem se snažil účet vytvořit z mobilního telefonu, ač foťák s kamerou můj telefon má, kvůli absenci webkamery mi opět nebylo umožněno registraci dokončit. Domluvil jsem se tedy s kamarádem a účet se pokoušel založit z jeho notebooku. Registrací jsem napotřetí tedy již zdánlivě prošel, protože mi to tentokrát umožnilo se procesem registrace proklikat až do konce. Následně po mně byla vyžádána ověřovací platba ve výši 1 koruny. Vědom si v té fázi již problematičnosti zakládání spoření u VÚB Banky, raději jsem si několikrát přečetl platební údaje a 1 korunu odeslal. Další den mi přišla 1 koruna zpátky s chybovou hláškou, že prý údajně ověřovací platba neproběhla v pořádku, protože jsem údajně v platbě nezadal rodné číslo jako variabilní symbol (o čemž silně pochybuji, jelikož platební instrukce kontroluji vždy minimálně 3x a ještě se mi nikdy nestalo, abych nějakou platbu zadal chybně, ale budiž). Následovala série odhaduji 12-15 hovorů, z nichž nějaký trval i přes půl hodiny, to když se zjišťovalo, kam ověřovací platbu zaslat tentokrát již s variabilním symbolem. Platbu jsem zaslal přesně dle požadovaných instrukcí. Následovala opět několik dní pauza, mezi níž jsem byl schopen mezitím kompletně zařídit daňový domicil, tj. jet na finanční úřad podat žádost, nechat je žádost vyřídit (mají na to až 1 měsíc čas), zaplatit kolek 100 CZK a žádost si vyzvednout. Potvrzení o daňovém domicilu mi již asi týden leží doma. A dnes odhaduji po 3 týdnech, co jsem si Spoření bez limitů chtěl založit, mi z VÚB Banky volali, že jelikož jsem prý údajně v první platbě neuvedl variabilní symbol rodné číslo (který po mně ovšem nikdo nechtěl...), nejsou schopni mi Spoření bez limitů založit a že mám kompletně celý proces registrace absolvovat znovu. To už jsem fakt nevydržel a zeptal jsem se jich, jestli jim tohle připadá normální, když založení spořáku třeba v Partners Banka trvalo 10 minut a že jestli jsou ochotni po těch hodinách hovorů a dalších hodinách lítání po úřadech, mi proplatit alespoň 100 korun kolek za potvrzení o daňovém domicilu, odpověď zněla NE. K tomuto jednání bankovní instituce v ČR nemám slov a budu rád, když o tom bude informováno, co nejvíce lidí. Za 15 let spoření a komunikací s desítkami finančních subjektů, jsem se nikdy nesetkal s ničím tak negativním, co by se byť jenom zdánlivě blížilo jednání s VÚB Banka. Má smysl psát stížnost na ČNB? A jak se to případně dělá? Moc děkuji.
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod dalich 28. 5. 2024 13:03

MarekVach: Stížnost na co, na nezaložení účtu? Zakládání účtu na dálku není dokonalé, to je jen na pobočce. Občas se něco pokazí, někdo něco špatně uvede, vyhodnotí, systém preventivně zamítne. To je lepší varianta, než kdyby banka (třeba VÚB) nesplnila regulatorní požadavky a účet založila a následně se přišlo na chybu. To by pak teprve byla pokutička pro banku. Zatněte zuby a proces opakujte. Jsou horší věci.
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 13:11

Tomu rozumím, ale tak snad, když se to pak následně řešilo a dávali mi ty platební instrukce znovu, tak jim už muselo být jasné, že nebudou schopni mi ten účet vytvořit. A přesto to trvalo dalších 14 dnů, mnoho telefonátů, emaily. Stížnost na co? Na naprosté pohrdání klientem, jeho časem i penězi?! Na co je potřeba při zakládání spoření webkamera? Nikdy a nikde jsem se s tímto požadavkem nesetkal. Tvrdili mi, že to je prý pro bezpečnost. Tak určitě, když pak kvůli tomu musím provádět registraci z počítače kamaráda, na flashce do počítače kopírovat kopie občanky, řidičáku a potvrzení o daňovém domicilu, to bezpečnost nepochybně zvyšuje...
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod yndezit 28. 5. 2024 13:30

Ber to tak, že je to u nich slovensko italský bordel.
Kvůli tomu ověření jsem byl u nich už před víc jak rokem na jejich pražské pobočce, už se založeným účtem, kde se mnou vyběhli, s rozběhem.
Jediná možnost ověření je přes ten jejich pseudoweb, nebo na pobočce na Slovensku.
Dodnes nejsem ověřený, účet u nich pořád mám, už k 30.6.2023 ho měli zavřít, no neudělali to dodnes, uvidím jestli ho zavřou letos, už zase po roce volali.
yndezit
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 13:41

No bordel tam musí mít neskutečný, když jsou schopni tě s banálním dotazem 2x přepojit na někoho jiného nebo, když ti řeknou, ať chvíli vydržíš na telefonu, že informaci zjišťují a ty čekáš, čekáš, čekáš (každých 5 minut ti řeknou, ať ještě chvíli vydržíš) a odpověď dostaneš po více, než 20 minutách...

Počkej, to ti jako nebyli schopni (respektive dokonce jen ověřit již založený účet) ten účet vytvořit ani na jejich kamenné pobočce při osobní návštěvě???

Hm, tak koukám, že v tom nejsem sám...
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod wit.cz 28. 5. 2024 13:54

A když ti řekli prvně, že to neprošlo kvůli chybějícímu RČ, proč jsi neposlal stejnou platbu na stejný účet s tím RČ? Ty jsi čekal na nějaké nové instrukce?
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 14:03

Ve finále jsem stejnou platbu poslal, protože při tom půlhodinovém hovoru, kdy jsem se tázal na platební instrukce, mi nadiktovali úplně stejné číslo bankovního účtu (tentokrát tedy již i s tím variabilním symbolem v podobě rodného čísla, co v údajích při registraci účtu chybělo). A stejně mě s tím nakonec poslali do háje, akorát mě ještě jako třešničku na dortu nechali 14 dní čekat, abych mohl zatím ztratit ještě několik hodin lítáním na finančák kvůli daňovému domicilu.
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod fremantle 28. 5. 2024 14:04

VÚB, pobočka Praha přece ani neposkytuje retailové služby veřejnosti (to mají ostatně napsané i na stránkách: https://www.vub.cz/kontakt/), očekával bych teda, že klienta skutečně bez mrknutí vypoklonkují, protože takový produkt ani sami neposkytují (Spoření bez limitů je "akce" slovenské banky VÚB) - jediné, co ta pražská pobočka poskytuje je číslo sběrného účtu, odkud lze převádět vklady a odkud je pak i vyplácí... Tedy ještě, pravda, poksytuje telefonní číslo, které je přesměrované na slovenskou banku. VÚB, pobočka Praha nechce se Spořením bez limitů nic mít a dává od všeho ruce pryč.

Ověření probíhá také přes web slovenské banky, klientem jste u slovenské VÚB a nedělal bych si iluze, že na pobočce na Slovensku taky cokoliv vyřešíte - v běžné retailové síti o tomto produktu neví vůbec nic a nelze si jej takhle ani sjednat (měl jsem před časem cestu kolem pobočky slovenské VÚB, tak jsem se tam stavil - na účtu jsem neměl žádný zůstatek ani pohyb 6 měsíců, tak mi účet uzavřeli, ale zůstal mi přístup do IB/SB, tak jsem (mylně) předpokládal, že to budou vědět nějak vyřešit - no a nedokázali to - ani účet "resuscitovat", ani ukončit přístup do IB/SB :mrgreen:), takže to, že jde o bordel je ještě hodně vstřícné označení...
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 14:09

Je to fakt neskutečný, co dokážou (nebo spíš nedokážou...) a jak se svými klienty jednají. Řeknou, že zkusí věc, co nejdříve vyřešit (pondělí ráno) a že se ozvou a následně se ozvou ve čtvrtek odpoledne atd... Prostě něco neskutečnýho...
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 14:54

Tak nejde jen o těch pár desetinek procenta rozdílu, ale taky třeba, když není využitá daňová sleva na poplatníka, tak s tou se ten hrubý úrok VÚB dá seškrtat nebo ne?
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod wit.cz 28. 5. 2024 14:59

Sleva na poplatníka je imho na příjmy ze závislé činnosti nebo podnikání, ale ne z kapitálového majetku. Tam leda, že by ten úrok za rok nepřesáhl zákonnou mez a neměls současně jiné příjmy tohoto typu.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MarekVach 28. 5. 2024 15:05

To znamená, že ta daňová sleva na poplatníka by na úroky získané ze spoření ve VÚB uplatnit nešla? Já měl za to, že úroky ze spoření nejsou výnos z kapitálového majetku. Výnosem z kapitálového majetku si představuji např. dividendy z akcií, případně ty výnosy z forexu nebo kapitálový výnos ze zisku obchodování akcií.
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Rop 28. 5. 2024 15:11

Pokud celou slevu na poplatníka vymrháš na jiných příjmech (ze zaměstnání, podnikání), tak ji proti dani z úroků nepoužiješ.

Jinak jste tu splácali tři témata v jednom :roll:
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků