Hodnocení bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vlaky777 15. 9. 2024 02:50

Chci se zeptat, jak dle vašeho názoru, hodnotíte vy osobně zkušenosti s bankami v ČR.

Myslím především - přístup ke klientům na pobočce, snadné vyřešení problému, přístup k reklamaci a její zdárné vyřešení, nové inovace a rychlost implementací apod.

-- 15. 9. 2024 04:02 --

Osobně, já mám účtu u Komerční banky, včetně dalších produktů (SS, PF, pojištění, TV vklad) a zde jsem s bankéřem zcela spokojen. Mladý kluk, do ničeho nenutí, vyhoví mi, vždy poradí a pomůže a už se i známe. Na pobočce velice diskrétní přístup v uzavřené místnosti.
Vyloženě reklamaci př: (platba kartou na netu) jsme tam neřešil, pojistné plnění od Komerční pojišťovny při odcizení mobilu, bylo velice rychlé.
Zatím jsem ve starém systému bankovnictví KB spokojen, jsme zvědavý na nový systém, který se vyvíjí při pochodu.

Dále mám spořící účet u slovenské VÚB, tam zatím v pohodě.

Podobně i JT Bank. Tam jsem jednou z mobilu na infolinku omylem vytočil číslo a hned zavěsil. Asi za hodinu volání z banky, jestli jsem něco nepotřeboval. Velmi klientský přístup.

Jiné banky nemám.

Jen co jsem slyšel, že třeba reklamce jsou často u FIO banky problém, vše trvá dlouho s nejistým výsledkem. Prý se to nedá srovnat pobočky, přístup ke klientům oproti jiným bankám, ale je to často i věc názoru.
vlaky777
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aaaa 15. 9. 2024 04:12

Pristup na pobocce, to take muze zalezet, na jakeho zamestnance zrovna narazis. Podle toho bych nehodnotil primo banku, jde tam hlavne o lidsky faktor.

Z mych zkusenosti Air Bank a Fio reklamace zamitaji i kdyz jde jen o par korun. RB naopak vyhovi, i kdyz je reklamace neopravnena, uprednostni spokojenost klienta.
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
osobne

Odeslat příspěvekod vlaky777 15. 9. 2024 06:14

Jasně, chápu, že přístup na pobočce, tam jde často o lidský faktor. Jeden známý měl skvělého a příjemného bankéře ve FIO bance a super.

Ohledně zamítnutých reklamací mě překvapila Air Bank. U Fio je to známé.
O jaké se u vás jednalo reklamace, že byla zamítnuty a u RB naopak kladně vyřízeny?

Mě jednou reklamace u KB, kde z bankomatu ČSOB jsem vybíral z bankomatu a peníze nevydány a platba blokována a zaúčtována. Nakonec po reklamaci peníze vráceny na účet KB. Jinak naštěstí nic.
vlaky777
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aaaa 15. 9. 2024 06:25

U RB mi vratili pausalni poplatky za kreditni karty, i kdyz nemuseli, u Air Bank naopak zamitli pripsani bonusu par korun za platbu v restauraci kvuli tomu, ze jsem v KFC zaplatil pres jejich appku a ne primo na terminalu, bylo to ale v covidove dobe a KFC mozna ani neumoznoval platbu jinak, vydej jidla byl jen pres okenko, to je vubec nezajimalo, takove typicke prvoplanove zamitani reklamaci bez ohledu na to, ze kvuli par korunam ztrati zakaznika, protoze se zakaznik citi podveden slibem bonusu za platbu v restauracich.
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
osobne

Odeslat příspěvekod hyper9 15. 9. 2024 09:05

Banka, která má ještě dlouhou cestu k dospělosti, je FIO.

Na pobočce v Praze u metra Vysočanská (Sokolovská) jsem zažil velkou frontu klientů, z přítomných pracovníků obsluhoval jenom jeden. Naprosto u něj chyběly tzv. "social skills". Ten pracovník tam řval na klienty. Jeden starší člověk si nemohl vzpomenout na název služby, kterou chtěl, a ten FIO zaměstnanec opravdu na něj řval, nahlas se tam rozčiloval. Zažil jsem tohle opakovaně. Nechápu, že banka tohle toleruje. Já už jezdím do centra, tam jsou vždy 100% profesionální. Samozřejmě čekající klienti slyší vše, co se řeší, nulové soukromí.
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 15. 9. 2024 11:15

Jj, v Praze 8 Na Stírce, sedí (jako vedoucí) namistrovanej vůl. Jinak se to vyjádřit nedá, dělá strašně chytrýho a ví prd, v přítomnosti klienta se válí v křesle (nesedí, spíš leží), přežvykuje ... v nepřítomnosti (sedí za výlohou) se k tomu dloube v nose. Obávám se, že to je systémový problém FIO banky, resp. to management nezajímá. Obyčejní pracovníci téže pobočky jsou v pohodě.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod saabik 15. 9. 2024 11:56

Při fluktuaci, která na těchto pozicích je, se na kvalitu moc nehledí. Zájemců taky není nějak přehnaně.
Často se mi stávalo, že když jsem se zeptal na obehranou písničku proč chcete dělat v bance, tak potenciální pobočkoví bankéři často říkali, že je tam teplo a nebudou muset nic moc dělat. Kdybych to neslyšel, tak neuvěřím.
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aaaa 15. 9. 2024 12:37

Je naopak hezke, ze nelhali. Ale jaka by se ti libila spravna odpoved?
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
osobne

Odeslat příspěvekod LaNov 16. 9. 2024 20:36

Zvláštní téma - mám aktivní účty v x bankách, ale "přístup pracovníků na pobočce" se mi špatně hodnotí, protože se někde na pobočce ocitnu tak max. 1x za rok (v součtu) ... :-)
LaNov
Nadšenec

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 17. 9. 2024 04:22

Řeším jen produktové podmínky a "uživatelskou pohodlnost" používání. Osobní bankéř je spíše zlo, leckde vás má tzv. v hrsti a může vám život spíše zkomplikovat.
Obecně si dovoluji tvrdit, že znám produkty (a hlavně způsob jejich využití v mém nejlepším zájmu) lépe, než samotní bankéři.

Kdybych měl některé banky "vypíchnout"
1. kladně: FIO (jasné podmínky produktů a vzhled internetového bankovnictví), Air (dobrá znalost vlastních produktů na pobočkách), KB (dobrá zkušenost s osobním bankéřem, rychlá a bezproblémová likvidace z pojištění kartě)
2. záporně: ČSOB (nezájem osobního bankéře), ČS (zde to byl až zájem mi uškodit, musel jsem hledat zastání u ombusmana), Creditas (nízká ochota k iniciativě "infolinky" , když jsem před pár dny řešil v zahraničí nefunkčnost karty při platbách, "šablonové odpovědi" místo snahy o rychlé řešení), Trinity (podmínky spořících produktů jsou silně zaměřené k až "podvedení" dlouhodobých klientů)
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Gryp 23. 9. 2024 21:29

Já mám jako hlavní banku KB, původně jsem měl Českou Spořitelnu, ale chtěli po mě peníze za vedení, tak jsem tehdy zašel na pobočku, jestli by s tím nešlo něco udělat, že jinak bych ten účet musel zrušit. Na to se mně dostalo celkem nečekané odpovědi: „Tak to zrušíme“. No to jsem nečekal a ani nechtěl vlastně, ale už mi hrdost jaksi nedovolila couvnout.

Jinak já jsem s KB spokojen. Pravda, že na papíře ta banka asi ničím neoslní. Kdysi jsem se nachomýtl k vývoji jejich internetového bankovnictví, tak od té doby ač ho předělali prostě vím co a jak. Kdykoli jsem řešil nějaké problém jako, chci jinou kartu, vrátit poplatek (že mi to na pobočce řekli jinak) apod., tak byli vstřícní. Jasně, že v ideálním světě by člověk žádný problém neřešil, na druhou stranu je fajn vědět, že když problém bude, tak je slušná šance ho vyřešit, což jak se zdá není u všech bank standardem.
Gryp
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PULPANM 24. 9. 2024 08:22

Na mne tedy KB nepůsobí moc proklientsky, třeba se ale mýlím.
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod Gryp 24. 9. 2024 17:46

Máš/měl si u nich účet, nebo z čeho soudíš?
Gryp
Návštěvník

Odeslat příspěvekod DrumSession 24. 9. 2024 22:24

Kdybych měl některé banky "vypíchnout"
1. kladně:
AIR (dobrá znalost vlastních produktů na pobočkách), výborná komunikace na pobočce, ptejte se na cokoli. Pochopili, že klioš musí odcházet spokojený (i když se ptají na "blbosti" nebo na to samé i 2x, tak jsou trpěliví a vysvětlí vše pomalu, jasně, pohoda. Paráda!). To nikdo jiný neumí. Veliké (+) !!
FIO (jasné podmínky produktů a vzhled internetového bankovnictví). Nikomu ic netlačí. Bankéři na pobočkách (průměrné prostředí) komunikují průměrně...
((Ta reklama s Kokozubem je však zoufalost, impresário nezazářil (ani s gezichtem od žihadel) a je zcela mimo bankovní směr, bez obsahu (pro mě hodně low cost směr, myslím, že i nepříliš chytří lid VELMI naxere.). Kosmonauti byli o 2-3 třídy výše.))

2. záporně:
ČSOB (TOTÁLNÍ nezájem osobního bankéře 8-S ), bankéř má navrčené bezva, sqělé, úžasné info o produktech, které (neznalého) klienta uvedou do euforie, jak je to SUPER. Ale když jsem se doptával na podrobnosti, detaily, podm. tak kupodivu i bankéř zjistil, jak banka oebává....
ČS (zde to byl až zájem mi uškodit 8-S ) pravá ruka neví, co dělá levá, naštěstí díky poradci si lze vyjednat podstatně lepší podm. než běžný (mlčící) klioš !!
Tady z Vás dělají "blbíska". My jsme bankéři, my tomu rozumíme a dobře Vám poradíme (ale tak, aby to bylo výhodné pro nás.) Výborná banka pro velmi chyté klienty - tím je řečeno vše :potichu
RB jsou to profíci, testují, "co vydržíte či unesete". Mezi tím jejich testováním si lze v mnoha jiných bankách sjednat stejné nebo lepší produkty. Navíc RBI dodens (9/24) úvěruje ruské investice tj. i cz klioši tímto podporují ruskou stranu, ať chtějí či nechtějí - o tom vědět. A ať to jakkoli p.Horská (hlavní ekonomka) omlouvá ve stylu "my nic my muzikanti", prostě je členem "skupiny" RBI. Takže oeb. International. Přístup k dlouholetým bankéřům, kteří péčují o dlouhodobé klienty (rychlý cut, nazdar bazar) je také zoofalý. Pro mě je tato banka něco jako nechtěnáček, něco jako ČARODĚJ 2.KATEGORIE, nikdo ho moc nechce, ale vykopnout (z cz bankovního rybníku) taky moc nejde... ČS jsem hodnotil nic-moc, ale tady je to třídu downgrade... (samo jen pro mě, banky hodnotit moc nejde)
PENÍZE nebo nepočitatelná LÁSKA ? ŠTĚSTÍ spočívá vědět to, co si vybrat
Nesmíte se bááát a na hlavu si nechat s... Takže? Musíte se ptááát !!
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 25. 9. 2024 04:57

Ještě jednu věc doplním k FIO. Dlouhodobá stabilita produktových podmínek. Sice jim trvá, než zavednou nový produkt či službu, ale pak už ho nemusí měnit. Je to typ účtu pro konzervativního klienta "založ a zapomeň". Velký kontrast proti velkým bankám (ČS, ČSOB, RB, KB), kde je potřeba neustále sledovat, co se změnilo, které rozhodně nejsou vhodné pro "dlouhodobou spolupráci". Viz příklady ČS. Založí Broker24, lidi se přes ně naučí investovat, tak to zruší. Nalákají na levnou energii, pak lidi prodají Bohemia energy, atd.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků