od xls 25. 9. 2024 13:19
Taky si na bankách nejvíc cením toho, když mám přesně to, co jsem si vybral a uzavřel, a ne něco, se mi násilně mění pod rukama v naprosto nepoužitelný nesmysl. Prošel jsem se postupně taky snad všechno, tak tady je pár postřehů.
Fio - asi nejvíc stabilní podmínky, vynikající IB, výborný platební styk. Zavádění některých věcí trvá dlouho, ale většinou to pak funguje. Minusy: letos se začíná nějak mrvit - omezení plateb ze spořicích účtů, zrušení karet k Fiokontům. V některých oblastech naprosto nepoužitelná, i kdyz jsem si myslel, že to časem vyřeší, třeba karty v zahraničí, výběr valut aj.
ČS - neinformovaná ale ve fíglech proškolená bankéřka se mě soustavně pokoušela natlačit do nevýhodných investic, nakonec mě vyhodili. Plusem je, že jsem si investice zařídil sám a jsem díky tomu za vodou. Lepší nemyslet, kde bych byl, kdybych ji poslechl. Co se týká obyč. bankovnictví, tak hrůza na N-tou: dlouhé čekání na pobočkách, neinformovaní zaměstnanci, kteří se vám pořád snaží něco nacpat a "poradit".
ČSOB - jako pobočky a zaměstnanci nepoužitelní. Dřív mě třeba přišel mail, ať přijdu na pobočku pro novou kartu, kde za 2 hodiny zjistili, že ji nemají, že za týden. Jako Premium zřízené před tel. (a když po nich nic nechci), tak naprostá spokojenost - hezké karty, výpisy mailem, nízký úrok na KK, slušné IB, pojištění a prémiové služby. Když něco chcete, tak hrůza, např. zvýšit limit KK přes IB: IB vám nabízí 200 tis., chcete zvednou o 20, tak to klidně 10x odmítnou - a v tom IB to máte pořád. Stejně jako Fio karty nepoužitelné v zahraničí.
Rb - teď jsem si tam sice prémiový účet otevřel, ale nevím. Dřív neustálé změny produktů k horšímu, různé háčky (např. k drahému balíčku ještě navíc v ceníku schované drahé obnovení neembosované karty), tlačení placených smsek. Design připomínající žloutenkové oddělení v nemocnici.
Unicredit - naprosto nepoužitelná jak z hlediska zaměstnanců na pobočkách, tak IB a dnes už běžných funkcí (např. neumí okamžité platby).
Creditas - nechápu. Nejdřív nalákají pro založení na vysoký úrok, aby to vzápětí snížili na polovinu. A pak ta záležitost s nedodržením garantovaných úroků. Pošlete jim reklamaci - zamítnou. Dáte to k FA - po delší době to projedou a zaplatí. Pošlete jim reklamaci ve stejné věci na jiný účet v rodině - zase zamítnou. Zase FA a úhrada. Prostě i u podvodníka očekáváte minimální stopy inteligence, ale tady ne.
AiB, mB - neustálé změny, nedodržování slibů, neustálá marketingová masáž
JT - relativně slušná, ale jen na velice úzký sortiment služeb. Bizár, že jsem kvůli uzavření smlouvy na účet pro PO k nim musel přes 150 jet na pobočku, nešlo to uzavřít dálkově.