Hodnocení bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod aaaa 25. 9. 2024 05:04

To je spis neschopnost zmeny nez stabilita, nekolik let jim trvalo zruseni minimalniho zustatku na BU, na SU to dodnes zrusit nedokazali, docela tragedie, Fio posledni a jedina banka, ktera jeste vyzaduje minimalni zustatek 100 Kc na uctu. A po tom, co vidim jejich televizni reklamy, bych se vubec stydel vytahnout jejich kartu z penezenky u pokladny, vzdyt je to banka, ktera se prezentuje, jako banka pro svetske a kolotocare.
:D
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
osobne

Odeslat příspěvekod Rad68 25. 9. 2024 07:21

Jako i ta neschopnost změny je super - já si postupně založil účty skoro u všech "normálních bank" (chybí mi v podstatě jenom InBank a OberBank, jestli se ještě dají považovat za normální) a byl bych maximálně spokojenej kdyby nechali podmínky jako při založení - jenže skoro každej je časem změní (a většinou tak, že vědět to, tak tam účet ani nezakládám). Celkově mi nejvíc vadí právě časté změny (už to, že musím furt zakládat novější super hyper účet, hlídat co zase zpoplatnili), nedodržení slibů a okamžité měnění úroků (kdyby v půlce měsíce dali vědět, že od prvního mění, tak no problem, ale někteří oznámí třeba 12. odpoledne, že od 13. mění)

V podstatě jenom Fio, JT a Unicredit (podle toho co čtu na fóru dost překvapivá) mě zatím ničím nezklamali. Může to být i tím, že u Fia a UniCredit jsem kratší dobu, ale jsou banky, který mě dokázaly namíchnout podstatně rychleji). A rád mám taky Air (neomezená historie a celkem stabilita, byť nějaké nesplněné sliby), kterou mám jako hlavní (utekl jsem tam z ČSOB, která byla má první).
Na opačným spektru je pro mě ČSOB, která je vyloženě kombinací totálního diletantství a byznysplánu co nejvíc oblbnout a napálit (občas u nich něco málo vyzobnu, ale přijde mi to vyloženě jako gambling) a taky Creditas od nedodržení slibu s úrokama na spořáku a ještě víc okamžitým snížením úroků na vkladu s výpovědní lhůtou, kdy si v podstatě vybrali vše, co jsem u nich do té doby získal (třeba JT to oznámí dost předem aby se člověk mohl zařídit). To i v těch jinak kritizovaných KB/RB (a trošku i v ČS, byť ta se blíží ČSOB) mám věci, se kterýma su spokojenej, byť ani RB bych jako hlavní banku nechtěl.
Rad68
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PULPANM 25. 9. 2024 11:44

Já mám jako hlavní RB a ČSOB kvůli cestovnímu pojištění ( Premium) a nejsem nijak nespokojený, vše maká jak má, pak JT, tam je ta změna avizovaná opravdu s velkým předstihem. FIO,KB,MAX,AIR,MBABK a další mám také, založené bú a když je solidní úrok na sú, tak i sú, ale třeba AIR se mi vůbec nezamlouvá jako hlavní banka, stejně jako ostatní, co jsem jmenoval
RB mi vyhovuje snad ve všem, nevím, co bych vytkl, ČSOB v podstatě také, ale hlavní banku mám jen jednu
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 25. 9. 2024 13:19

Taky si na bankách nejvíc cením toho, když mám přesně to, co jsem si vybral a uzavřel, a ne něco, se mi násilně mění pod rukama v naprosto nepoužitelný nesmysl. Prošel jsem se postupně taky snad všechno, tak tady je pár postřehů.

Fio - asi nejvíc stabilní podmínky, vynikající IB, výborný platební styk. Zavádění některých věcí trvá dlouho, ale většinou to pak funguje. Minusy: letos se začíná nějak mrvit - omezení plateb ze spořicích účtů, zrušení karet k Fiokontům. V některých oblastech naprosto nepoužitelná, i kdyz jsem si myslel, že to časem vyřeší, třeba karty v zahraničí, výběr valut aj.

ČS - neinformovaná ale ve fíglech proškolená bankéřka se mě soustavně pokoušela natlačit do nevýhodných investic, nakonec mě vyhodili. Plusem je, že jsem si investice zařídil sám a jsem díky tomu za vodou. Lepší nemyslet, kde bych byl, kdybych ji poslechl. Co se týká obyč. bankovnictví, tak hrůza na N-tou: dlouhé čekání na pobočkách, neinformovaní zaměstnanci, kteří se vám pořád snaží něco nacpat a "poradit".

ČSOB - jako pobočky a zaměstnanci nepoužitelní. Dřív mě třeba přišel mail, ať přijdu na pobočku pro novou kartu, kde za 2 hodiny zjistili, že ji nemají, že za týden. Jako Premium zřízené před tel. (a když po nich nic nechci), tak naprostá spokojenost - hezké karty, výpisy mailem, nízký úrok na KK, slušné IB, pojištění a prémiové služby. Když něco chcete, tak hrůza, např. zvýšit limit KK přes IB: IB vám nabízí 200 tis., chcete zvednou o 20, tak to klidně 10x odmítnou - a v tom IB to máte pořád. Stejně jako Fio karty nepoužitelné v zahraničí.

Rb - teď jsem si tam sice prémiový účet otevřel, ale nevím. Dřív neustálé změny produktů k horšímu, různé háčky (např. k drahému balíčku ještě navíc v ceníku schované drahé obnovení neembosované karty), tlačení placených smsek. Design připomínající žloutenkové oddělení v nemocnici.

Unicredit - naprosto nepoužitelná jak z hlediska zaměstnanců na pobočkách, tak IB a dnes už běžných funkcí (např. neumí okamžité platby).

Creditas - nechápu. Nejdřív nalákají pro založení na vysoký úrok, aby to vzápětí snížili na polovinu. A pak ta záležitost s nedodržením garantovaných úroků. Pošlete jim reklamaci - zamítnou. Dáte to k FA - po delší době to projedou a zaplatí. Pošlete jim reklamaci ve stejné věci na jiný účet v rodině - zase zamítnou. Zase FA a úhrada. Prostě i u podvodníka očekáváte minimální stopy inteligence, ale tady ne.

AiB, mB - neustálé změny, nedodržování slibů, neustálá marketingová masáž

JT - relativně slušná, ale jen na velice úzký sortiment služeb. Bizár, že jsem kvůli uzavření smlouvy na účet pro PO k nim musel přes 150 jet na pobočku, nešlo to uzavřít dálkově.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Gryp 25. 9. 2024 18:03

U KB jsem byl na pobočce i v kanclu jen já a bankéř a běžně tam mají aspoň takové skleněné přepážky. Mnohem lepší než co pamatuju u ČS nebo oproti Fio, kde to zkrátka vypadá low cost jak tu někdo zmínil. Nemyslím, že někdo chodí naslouchat na pobočky ostatní klienty, ale mě není příjemné být tak na očích a řešit vlastně peníze.

Pak nemám rád, když mám pocit, že mi nerozumí to byl myslím Unicredit, kde mi zvedla telefon nerodilá mluvčí. To obecně nemám rád nikde a u banky o to víc.

Nebo když jsem chtěl v Monetě otevřít účet. No měl byste to tam mít. No nemám. No tak to zkuste zítra... Rada nad zlato... :)

Nebo když jsem si zakládal účet online (možná taky Moneta, ale už si nejsem jistý) a musel se fotit doklad telefonem (nešlo ho nějak jinak uploadovat). A přesto (nebo právě proto), že mám moc dobrý telefon jsem to nebyl schopný vyfotit. Vybralo to tu nejhorší kameru co na tom telefonu je a tím to čitelně vyfotit nešlo a na infolince, že o tom vědí.. No člověk by byl raději, kdyby to opravili... :)

A ač na pobočky asi nikdo nechodí rád, já jsem vlastně rád, když pobočku mají... Prostě tak pro případ, že se něco stane a já mám problém se do bankovnictví dostat a je problém to řešit po telefonu. To se mi sice zatím nikdy nestalo, ale jeden nikdy neví (a možná je to taky falešný pocit jistoty).
Gryp
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 25. 9. 2024 19:14

Tak v polovině všech svých bank jsem nikdy nebyl, některé ani pobočky v dosahu nemají. Většinou ideální.

U zbytku jsem byl tak v půlce z donucení, v další půlce se hodí občas něco složitějšího vyřešit (většinou takové věci, že to malé banky nemají): přesuny akcií, úvěry na obchodování, otevření majetkového účtu na státní dluhopis), nebo výjimečně výměna peněz nebo pokladna.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Abu Simbel 25. 9. 2024 21:06

Ja mam jako hlavni AirBank uz pres deset let. Od te doby se internetove bankovnictvi vubec nezmenilo. Karty maji taky porad jenom ty hnusne zelene. Jako na zacatku to byla fajn zmena, ale od te doby nenabidli krome hypotek snad nic noveho. Zadne kreditky, zadne premiove ucty. Vsechny novinky jsou preprodej third-party sluzeb. Podpora taky tragicka, maji hezky pripavene mile sablony na odpoved, ale niceho se nedoberete.
Snad jedine co muzu vyzdvihnout jako vyhodu je neomezena historie plateb, bez toho si uz banku nedokazu predstavit a to je vlastne duvod proc nejsem schopny prejit nekam jinam.
Abu Simbel
Návštěvník

Odeslat příspěvekod intfo 25. 9. 2024 22:38

Záleží i na tom, co se s bankou řeší.

Fio - Fio je fajn, pokud stačí jednoduchý základ. Dlouhodobě nízké poplatky pro osobní i firemní účty. Vhodné i pro malé firmy. Pokud bych potřeboval něco složitějšího, tak bych šel jinam. Když jsem před pár lety chtěl trochu složitější hypotéku, tak z Fio jsem nedostal ani odpověď, přestože jsem tam měl účet mnoho let. V letošním roce od 3 lidí informace, že když jdeš něco řešit na pobočku, tak počítej s tím, že tam budeš muset jít znovu, protože na poprvé něco zapomenou. Dobrý broker pro české akcie. DIP.

RB - Při sjednávání hypo skvělá domluva, flexibilní v podmínkách, dobrá komunikace online, přestože jsem tam do té doby účet neměl. U běžného účtu asi trochu horší podmínky pro vedení zdarma atd. Takový ten klasický přístup větších bank u nás, každý druhý rok pojmenuje baličky nějak jinak... Nicméně pro hypo doporučuji. Asi jako jediná má použitelnou hypotéku se zápočtem úspor.

mBank - Dobrá na začátku, i když ve složitějších věcech tápala, tak se je snažila řešit. Pak usnula a přepla se do neřešení.

Na pobočky nechodím, maximálně tak jednou za x let na nějaký podpis.
intfo
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 26. 9. 2024 06:04

Fio, i když to z dnešního pohledu už tolik nevypadá, vždy bylo dost inovativní. Jako první ze současných existujících bank zavedlo internetbanking (ještě jako družstevní záložna, tuším 1998, až po něm byla Expandia, pozdější eBanka) a rovněž jejich mobilní appka byla první (2011) - obojí vím z kvízu o finanční historii, který jsem teď absolvoval na iDnes :).
Jinak broker u ČS se jmenoval BrokerJet, ne Broker24, to si Patrik plete se Servis24, předchůdcem George :).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Spock_lone_wolf 26. 9. 2024 07:49

Také přišli jako první s použitelným API (zdarma), což je další důvod proč u nich je spousta menších podnikatelů - možnost párovat a odesílat platby v reálném čase, ne jen dávkově podle výpisů/csv/ABO ap.
Spock_lone_wolf
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 26. 9. 2024 08:01

Kdyby Fio udělalo něco se svými kurzy a použitím karet v zahraničí, případně zavedlo multiměnové účty, tak z nich bude bezkonkurenční bankovní jednička (pro retail).

Místo toho člověk musí používat řešení jako mB, Revolut, Wise, on-line směnárny...
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Rop 26. 9. 2024 15:04

A ještě vylepšit trochu úroky. Nebo alespoň zvýšit limit jistiny pro vyšší úročení.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků