od fremantle 12. 1. 2016 09:28
Co se týče produktů Blue (nebo klidně i Premier), tím je zbytečné řadové přepážkové pracovníky trápit - prostě na ně nejsou vůbec proškoleni, tam je opravdu třeba mít sjednanou schůzku s osobním bankéřem pro danou službu, ale nejspíš taky s nejistým výsledkem (i v tom případě to ještě pořád není záruka toho, že neposkytne nesprávné informace i ten bankéř - já se třeba setkal s tím, že mi tvrdil, že do podmínek pro Blue se nepočítá jakákoliv kreditka, ale pouze "jejich" World - což je samozřejmě kravina a jako produkt penzijního zabezpečení nelze použít důchodové spoření, tedy 2. pilíř - což bylo taky špatně - bankéř se taky "vzpamatoval", až jsem ho "přinutil" si přečíst podmínky)... Takže tak jako tak zřejmě není nic neobvyklého, že klient ví o produktech víc, než bankéř (což asi není úplně dobře).
Jinak co se týče té kreditky pro Blue - "zlatá" určitě není, nabízí se jako MC World a existuje v dvou dizajnech, přičemž jeden z nich vypadá skoro jako "zlatý", ale je to pořád "jen" Worldka... Jinak nic extra, ta kreditka je pořád zpoplatněna měsičním poplatkem 59 Kč a vrací jen 1 %, takže se sama zaplatí až při útratě 5900 Kč, výhod navíc moc nemá (cestovní pojištění nebo pojištění prodloužení záruky v základu není, lze si jen přikoupit), akorát v zahraničí vrací 2 % a má možnost výběrů ze zahraničních bankomatů zdarma (nyní si nejsem jist, jestli všech nebo jen Erste), ale vzhledem k horším kurzům taky není moc o co stát (a u výběrů z bankomatu pak samozřejmě i s okamžitým účtováním úroku) - taková ČSOB World je na tom výrazně lépe (při útratě 5000 Kč se vedení neplatí a současně vrací 1 %), navíc obsahuje i nějaká ta pojištění s diskutabilním využitím.
Paradoxně kliošovi Blue může lépe vyhovovat ta kreditka ze standardní řady Odměna, za krerou zaplatí měsíčně jen 39 Kč (snad jen, pokud by měl měsiční útraty vyšší než 37 tisíc Kč, případně nějakou část utrácel v zahraničí)...