Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod hyper9 9. 12. 2023 01:13

Myslím, že to bude ještě velmi zajímavé. Na začátku ledna očekávám další vlnu reklamací.

https://www.csas.cz/cs/page/hb?utm_camp ... itni-karty
Přílohy
S-bezúročné období.gif
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod nikko 9. 12. 2023 01:40

Poludos píše:...opakovaně jsem na tomto fóru četl, že výběry hotovosti a dobíjení například Revolut účtu je z exHB karet zcela zdarma.
Výběry hotovosti jako takové možná zdarma jsou,... co ale zdarma není, je úrok. Přinejmenším tuto skutečnost tvrdí dokument:
https://www.csas.cz/static_internet/cs/ ... -uvery.pdf
Zvláště pak sekce 2.16.5.
Kde berete jistotu, že transakce uvedené ve výlukách z bezúročneho období v dokumentu výše se nebudou úročit okamžikem zaúčtování?

K tomuto problému se Jiřka z České spořitelny vyjádřila už v příspěvcích 28. 11. 2023 16:39 a 29. 11. 2023 10:36:
Česká spořitelna píše:Dobrý den, ráda bych vám předala zjištěné informace:

Změnu produktových podmínek kreditek HB letos provádět nebudeme, je plánovaná až na příští rok, přesný termín není stanoven.
Aktuálně na odkazu https://www.csas.cz/cs/dokumenty-ke-sta ... Hello-bank naleznete produktové podmínky v podobě, kterou nám předala Hello bank. Mezi benefity, které k těmto převedeným kreditkám nabízíme, patří bezúročné období pro všechny platby i výběry z bankomatů v souladu s informací, kterou píšeme zde: https://www.csas.cz/cs/page/hellobank#/ ... itni-karty
Bezúročné období se tedy vztahuje i na platby u České pošty.

Jiřka, ČS

Česká spořitelna píše:
drkarel píše:Jiřko, děkujeme za informaci.Pro jednoznačnost: Máme to tedy chápat, jako by v bodě 2.16.5 podmínek (https://www.csas.cz/cs/dokumenty-ke-sta ... Hello-bank), vůbec nebyly uvedeny žádné transakce vyjmuté z bezúročného období, tedy vypustil by se text citovaný níže? A platí to již pro listopadové platby?

"Bezúročné období se nevztahuje na karetní transakce typu:
– Výběr hotovosti např. z bankomatu nebo prostřednictvím obchodníka (CashBack).
– Odchozí úhrady/převody peněžních prostředků na jakýkoliv účet na vrub Úvěrového účtu.
– Platby jiným finančním institucím – jedná se zejména o dobíjení předplacených karet,
virtuálních účtů, elektronických peněženek a jim podobných služeb.
– Platby platebními kartami a aplikacemi jiných institucí jako jsou Curve, Twisto, Seznam
peněženka, Revolut a obdobné platební karty/peněženky/aplikace.
– Platby u obchodníka Česká pošta.
– Převod zůstatku na jinou platební kartu.
– Kreditní transakce (např. odměny za bezhotovostní platby zboží nebo služeb u obchodníků,
storna platebních transakcí, vrácené platby z úspěšných reklamací, připsaných na Úvěrový
účet).
Strana 8/12
– Splátky na Úvěrový účet.
– Poplatky.
– Úroky.
– Pojištění."

Dobrý den, ano, přesně tak to můžete chápat, ovšem s tím, že naše benefity platí až od 1. 12. 2023. Píše se o tom i na stránkách Hello bank: https://www.hellobank.cz/hellopay/

Jiřka, ČS
nikko
Nadšenec

Odeslat příspěvekod hyper9 9. 12. 2023 02:04

@nikko: Dík za vyjasnění. Ono těch příspěvků a informací tady už je tolik, že se v tom člověk občas ztratí.

Jinak tedy vnímám trochu promarněnou příležitost v tom vyčistit Produktové/Obchodní podmínky už k okamžiku přechodu mezi bankami 30.11./1.12.

Jsem opravdu moc zvědavý, jak správně bude spočítaný výpis za prosinec. :-)
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod ... 9. 12. 2023 21:16

Tak dlouho tu budete probirat rvlt, az vam ho sporitelna zatrhne. :oboze
...
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod hyper9 10. 12. 2023 13:13

Teď jsem zkusil z George poslat peníze do jiné banky. Dalo mi to na výběr jenom "Co nejdříve" nebo konkrétní datum. Vůbec jsem z toho nepochopil, jestli se použije okamžitá platba. A pokud by okamžité platby měly výpadek, tak co se stane. V Air Bank na to mám přepínač a hned vidím, co se děje. V Georgi jako bych nad tím neměl žádnou kontrolu. Jak to funguje?
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod Alfréd z hor 10. 12. 2023 13:34

"Co nejdříve" v šiditelně znamená ostřelhbytě, aneb okamžitě ... ještě se mě tam nestalo, jako u jedné z mála bank, že by se okamžitá platba neprovedla, tudíž netuším, co se stane při jejím neprovedení :-)
Alfréd z hor
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod slavo963 10. 12. 2023 13:52

Jj, maji to salamounsky(alibisticky) napsane.
V zhledem k okolnostem "co nejdrive" dnes znamena D+1.

Ale jinak jo, zatim to vzdy proslo jako okamzita platba.
slavo963
Inventář

Odeslat příspěvekod hyper9 10. 12. 2023 13:59

Dík, jako hlavní banku bych tohle nechtěl, vůbec nemám přestavu, jak to přesně mají nastavené a co mám dělat v situaci, kdy chci okamžitou platbu a žádnou jinou variantu. Ale třeba pro lidi, co tohle nezajímá a co chtějí minimum informací a nezáleží jim na rychlosti platby, to může být ideální.
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 10. 12. 2023 14:12

Mají to přesně nastaveno tak, že okamžité platby nejsou zaručené.
Okamžitá platba probíhá během několika vteřin přes několik aktérů. Pokud u některého přenos selže, platba se jako okamžitá neprovede. Těžko tedy za ni může Česká spořitelna ručit.
GeneHawkins
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 10. 12. 2023 14:22

Ano, to ale nebrání tomu, aby dala spořka klientovi vybrat, co chce, když nejde OP provést - zda platbu provést jako běžnou, nebo platbu neprovést. Jsou situace, kdy vyhovuje první možnost, a situace, kdy by člověk upřednostnil možnost druhou. Ale pokud jde zadaná platba posléze zrušit (není-li provedena jako okamžitá), pak to není takový problém.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod hyper9 10. 12. 2023 14:23

GeneHawkins:

Asi si teď nerozumíme. Zkusím lépe vysvětlit, to pomůže.
Princip fungování okamžitých plateb tady všichni známe, jsme na finančním fóru.

Jde mi o to, že pokud selže okamžitá platba, nechci provádět jinou variantu, nechci standardní platbu.
V Air Bank je toto naprosto transparentní a jasné.
V Georgi nevím, co banka provede při výpadku okamžitých plateb. Pošle to standardně?
Mám možnost to nastavit tak, aby při výpadku okamžitých plateb se to neposílalo standardně?

Teď už je můj dotaz snad jasnější.
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 10. 12. 2023 15:37

hyper9 píše:Dneska se mi v Georgi na kreditce objevily podezřelé transakce kartou, není u nich uveden žádný obchodík, datum transakce i zaúčtování je Dnes, předtím jsem je nikdy neviděl v blokacích.

Tak já tam mám jednu takovou platbu taky, akorát není 30.11., ale z 19.10. (byla to poslední platba v říjnu) a normálně zaplacena v listopadové splátce... Začínám mít pocit, že chaos se zvyšuje :oops: .
Pravý Tomáš Marný
Nadšenec

Odeslat příspěvekod pavelxcz 10. 12. 2023 16:09

Pokud se platbu nepodaří poslat jako okamžitou, tak se pošle bez dalšího varování jako standardní. Jednou se mi to takto stalo a platba dorazila namísto v pátek večer až v pondělí ráno. A ano, také mi to nevyhovuje. Preferoval bych řešení, které používá většina ostatních bank, tedy přepínač typu "pokud se nepodaří odeslat jako okamžitou, tak neposílat vůbec".
pavelxcz
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod hyper9 10. 12. 2023 16:31

Dík. Pro moje potřeby je tedy účet v České spořitelně nevyhovující. Mám pocit, že Komerční banka to má stejně.
hyper9
Diskutér

Odeslat příspěvekod pavelxcz 10. 12. 2023 16:39

Souhlasím, při uvažování, jestli mít ČS za hlavní banku, je to velké mínus. Jinak Komerční banka ten přepínač "když nepůjde odeslat okamžitě, odeslat jako běžnou" má, jak v mobilním, tak internetovém bankovnictví.
pavelxcz
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků