Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Kootil 14. 11. 2024 20:07

Mám možná trochu dementní dotaz nebo problém. Ale zajímalo by mě, proč spořka už jako jedna z mála bank zobrazuje vedle disponibilního zůstatku i ten účetní. Je to kvůli větší přehlednosti když má člověk blokace nebo sjednaný kontokorent? Nevím jestli je to jen na iOS, ale mám nastavenou notifikaci na zůstatek která chodí někdy ráno/dopoledne, ale ta notifikace zobrazuje účetní zůstek, který je logicky vyšší o několik tisíc v závislosti na dobíhajících platbách v blokaci a za mě je to trochu matoucí, mohli by s tím něco udělat. :D
Kootil
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fc70 14. 11. 2024 23:46

Ano, do disponibilního zůstatku se započítává nevyčerpaný kontokorent, takže je to dost neužitečná (až bych řekl naprosto úmyslně matoucí) hodnota.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 15. 11. 2024 05:42

Sto lidí, sto chutí. Někdo (třeba já) chce vědět kolik má peněz (tj. bez započtení kontokorentu) a jiný zase, kolik může zaplatit (můžu koupit tu novou pračku, nebo mám počkat až po výplatě?).

Mně George nevyhovuje tak jako tak, takže je mi to vlastně jedno.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Česká spořitelna 15. 11. 2024 09:33

Kootil píše:Mám možná trochu dementní dotaz nebo problém. Ale zajímalo by mě, proč spořka už jako jedna z mála bank zobrazuje vedle disponibilního zůstatku i ten účetní. Je to kvůli větší přehlednosti když má člověk blokace nebo sjednaný kontokorent? Nevím jestli je to jen na iOS, ale mám nastavenou notifikaci na zůstatek která chodí někdy ráno/dopoledne, ale ta notifikace zobrazuje účetní zůstek, který je logicky vyšší o několik tisíc v závislosti na dobíhajících platbách v blokaci a za mě je to trochu matoucí, mohli by s tím něco udělat. :D


Dobrý den, denní rekapitulace zůstatku skutečně obsahuje informaci jen o účetním zůstatku. Důvody vycházejí z historických standardů a požadavků našich klientů. Všechny notifikace ale aktualizujeme, budoucí informace budou přibližně v tomto znění: "..... K dispozici je 12 345 Kč (včetně kontokorentu 5 000 Kč)".
Prosíme o trpělivost.

Díky!
Jiřka, ČS
Oficiální profil České spořitelny.
Česká spořitelna
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jujec 15. 11. 2024 11:00

Dobrý den,
když už jsou tu e-maily - celkem mi vadí způsob, jak je psaný e-mail o příchozí platbě.

Vážený pane xxxx,

Na účtu je nově k dispozici XX 000,00 Kč (včetně kontokorentu XX 000,00 Kč).

Vaše Česká spořitelna


Informace o transakci
Směr platby: příchozí
Na účet: 0-XXXXXXXXXX/0800

Z účtu: 0-XXXXXXXXXX/5500

Částka v měně transakce: XXXX,00 Kč
Částka v měně účtu: XXXXX,00 Kč

Variabilní symbol: XXXXXXXXXX
Konstantní symbol: 0
Specifický symbol: XXXXXXXXXX


Jako klient bych uvítal zejména informaci, kolik od koho mi přišlo, ne, že to budu hledat až v další části e-mailu. Proč máte napřed (zcela nesmyslně) zůstatek a pak teprve údaje o platbě? Jste jediná banka, co to takto má.
U odchozí platby máte aspoň částku, pak disponibilní zůstatek a pak detaily platby.
Ale logiku mi to nedává - napřed se přece stav účtu změní a pak se určí zůstatek, tady je to úplně obrácené.
jujec
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Česká spořitelna 15. 11. 2024 11:42

Dobrý den, podle informací, které mám k dispozici, vypadá e-mail upozorňující na příchozí platbu takto:

Předmět:
Přišla platba

Tělo e-mailu:
Vážený pane Nováku,
na účet ..... právě dorazila platba ve výši .... Kč.
Na účtu je nově k dispozici .... Kč (včetně kontokorentu ... Kč)).
Vaše Česká spořitelna


Dál následují informace o transakci.

Pokud je to ve vašem případě jinak, prosím, přepošlete nám váš e-mail do schránky csas@csas.cz a doplňte prosím připomínky, které k e-mailu máte. Prověříme to.

Jiřka, ČS
Oficiální profil České spořitelny.
Česká spořitelna
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod treborit 18. 11. 2024 16:36

Zdravim, dotaz novacka KK CS, jsou zapocitany do cashbacku i obratu platby pres Curve?
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milos 18. 11. 2024 16:58

Ano jsou.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod losalamos 18. 11. 2024 18:24

Rodiče mají účty u ČS. Nemají Geogre, jen bankovnictví v počítači. Nevíte někdo z praxe - lze u ČS zřídit disponenta on-line přes bankovnictví? Nebo je nutno navštívit pobočku? Mám problém se seniory, kteří jsou imobilní. Pokud by to šlo on-line a pomohlo by, kdybych si u ČS zřídil účet, byl bych schopen to udělat. Díky.
losalamos
Nadšenec

Odeslat příspěvekod drkarel 18. 11. 2024 18:42

To v tom počítači je taky George, i když asi jiný (některé funkce mi tam chybí. Předpokládám tedy, že potvrzují SMS (to bych řekl, že by klidně mohlo mít vliv na funkce). NIcméně, koukal jsem k sobě (nastavovali jsme na pobočce, jen jsme tam nemuseli jako oba klienti naklusat oba najednou) a nevypadá to, že by to šlo nastavit v IB/SB. A mám pocit, že jsem to zkoušel přes zprávu bankéři a taky to nešlo. Je ale teď otázka, když teď zavedli on-line bankéře, který ani na pobočce nesedí,jestli by to nějak nešlo přes něj - změnit bankéře na on-line a pak zkusit přidat disponenta přes něj. Zavolal bych do banky (bankéři) a probral s ním možnosti. Mohla by vědět i Jiřka.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod Milos 18. 11. 2024 18:56

Mě George v části DISPO hlásí: "Pro přidání nové disponující osoby prosím navštivte spolu s danou osobou pobočku ČS, a.s.". Takže přes George to skutečně asi nejde. A přes pobočku to lze opravdu řešit postupně, nemusí tam přijít obě osoby najednou.
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod Česká spořitelna 18. 11. 2024 19:31

losalamos píše:Rodiče mají účty u ČS. Nemají Geogre, jen bankovnictví v počítači. Nevíte někdo z praxe - lze u ČS zřídit disponenta on-line přes bankovnictví? Nebo je nutno navštívit pobočku? Mám problém se seniory, kteří jsou imobilní. Pokud by to šlo on-line a pomohlo by, kdybych si u ČS zřídil účet, byl bych schopen to udělat. Díky.


Dobrý den, pokud jste disponentem na jiném produktu vašich rodičů, mohou vás rodiče přidat jako disponenta přes George i k účtu, který řešíte.
Jestliže nedisponujete žádným produktem rodičů, bude nutné vše řešit skrze pobočku. Ideální by bylo sjednat rodičům on-line schůzku s bankéřem přes jejich George a ověřit, jaké jsou možnosti.
Co se týká procesu přidání disponenta, je nezbytné, aby měl disponent v ČS založený klientský profil (byl aktuálně či v minulosti ztotožněn) a aby měl platnou KYC kontrolu.
Detaily ověří bankéř a navrhne vám nejlepší postup.

Jiřka, ČS
Oficiální profil České spořitelny.
Česká spořitelna
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod losalamos 19. 11. 2024 15:14

Díky všem za vysvětlení.
Radek
losalamos
Nadšenec

Odeslat příspěvekod gman 21. 11. 2024 07:37

Vztahuje se na kreditní kartu ČS bezpoplatkové období jak je to např. u nově založeného plus konta (tuším že 2 měsíce)? Kdy se generuje výpis u KK? Díky
gman
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 21. 11. 2024 08:08

Výpisy se generují 10. den v měsíci. Nikdy jsem neslyšel, že by u nově založené KK zkraje bylo bezpoplatkové období, tak jako je tomu u BÚ.
Milos
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků