Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod HonzaLBC 22. 1. 2025 22:35

Zedna1 píše:@HonzaLBC
Zkusil bych kodex mobility z FIO banky, tam lze zvolit i variantu pouheho zruseni toho uctu bez jeho presunu do nove banky.
Predpokladam, ze v tomto pripade bude pravdepodobnost zamitnuti o neco nizsi, nez u pokusu o plny presun uctu do jine banky.

PS:
Pokud je na dany ucet navazana nejaka sluzba (uver/pojisteni/apod.), pak nejprve zrusit toto,
mozna bych si pres infolinku nejprve overil, zda tam neni neco takoveho skryteho/zapomenuteho ...


I přes tu mbank šlo jen čistě o uzavření účtu, žádné přesouvání příkazů a podobně. To je ten slavný kodex mobility dost k ničemu, když si to banka v klidu zamítne ...
HonzaLBC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 22. 1. 2025 23:03

A šlo o PLATEBNÍ běžný účet, a ne účet neplatební, například spořící (nejčastější důvod zamítnutí), případně třeba obchodní/investiční, kreditní (případně na některý z těchto zmíněných navázaný jako účet vypořádací) atd? Kodex mobility lze bohužel použít jen na účty platební, na které nejsou navázány účty jiné. Nebo nemáš na něj navázaný kontokorent (povolené přečerpání účtu) či splácení nějakého úvěru, či jinou službu? Další důvod pro zamítnutí.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod HonzaLBC 22. 1. 2025 23:28

Klasický běžný účet, ten základní bezplatný Standard účet a žádné další služby k němu nejsou. No uvidím, co jí řeknou na pobočce.
HonzaLBC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lenka_2 23. 1. 2025 11:43

Paragraf 204 Zákona o platebním styku:
Dosavadní poskytovatel je povinen v zákonem stanovené lhůtě reagovat odpovídajícím způsobem na doručenou žádost. Odmítnout žádost může v následujících případech:
- Z došlé žádosti není zřejmé, kdo a o co žádá – zejména pokud žádost obsahuje chybné
bankovní spojení klienta. Pokud je však v žádosti uvedeno odlišné příjmení, trvalý pobyt či
číslo identifikačního dokladu klienta, Dosavadní poskytovatel posuzuje každý případ zvlášť
podle toho, zda je z ostatních údajů možné klienta jednoznačně identifikovat.
- Žádost nesplňuje náležitosti právního jednání – k doručení dosavadnímu poskytovateli dojde
způsobem, kdy nebude jisté, zda byla odeslána důvěryhodným, oprávněným a ztotožněným zaměstnancem nového poskytovatele. Dosavadní poskytovatel je oprávněn kontaktovat klienta pro ověření jeho skutečného projevu vůle. Pokud se takovéto ověření nepodaří získat, je to pro dosavadního poskytovatele důvodem pro odmítnutí žádosti.
- Klient není s účtem u dosavadního poskytovatele oprávněn nakládat, např. z důvodu insolvence klienta nebo trestního zajištění na účtu. Naproti tomu, exekuce na účtu u
dosavadního poskytovatele není důvodem pro odmítnutí žádosti, pouze nedojde k převodu blokovaného zůstatku účtu.
- Klient není majitelem účtu, popř. je pouze jedním z více majitelů účtu vedeného u dosavadního poskytovatele.
Lenka_2
Nadšenec

Odeslat příspěvekod losalamos 23. 1. 2025 13:07

@HonzaLBC no to by mě docela zajímalo. Zrušit běžný platební účet bez závazků by měla být povinnost. Dřív jsem narazil u ČSOB (nebo ještě Era/Poštovní), kdy mi odmítli nechtěli spořící účet. Ale to bych snad ještě pochopil.
losalamos
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Schwarzie 1. 2. 2025 09:35

Nevim, jak presne to tu zde padlo, tak pro jistotu…. U exHB kreditky se i prevod na ucet pocita do cerpani 3000 Kc, na zaklade ktereho neni uctovan poplatek za vedeni. Poplatek za prevod na ucet (50) je samozrejme nauctovan (hned v okamziku prevodu).
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 1. 2. 2025 11:00

HonzaLBC píše:Klasický běžný účet, ten základní bezplatný Standard účet a žádné další služby k němu nejsou. No uvidím, co jí řeknou na pobočce.

Tak co, už byla na pobočce a zjistila, proč jí odmítli zrušit účet v rámci mobility?
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod HonzaLBC 1. 2. 2025 13:12

Ještě jsem jí nedokopal tam jít :-( Zkusím s ní zavolat přes george, tam se třeba dostaneme k někomu, kdo bude vědět nebo to přes ně půjde reklamovat, aby dali nějaké vysvětlení.
HonzaLBC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 1. 2. 2025 14:56

Když si budeš chtít zaprudit, tak můžeš přes finančního arbitra. Já takto donutil mBank ke zrušení dvou kreditek, když mi tvrdili, že jejich systém neumí dvě žádosti v jednu chvíli, že nejdříve musím zrušit jednu, teprve potom druhou. Zatímco tobě můžou věšet bulíky na nos, finančnímu arbitrovi musí řádně uvést důvod, proč to nejde.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod regin 3. 2. 2025 12:50

Spořitelna nabízí limitovanou svítící platební kartu s motivem Kingdom Come.
https://www.penize.cz/debetni-karty/467547-kingdom-come-deliverance-ii-svitici-karta-ceska-sporitelna
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod myšpulín 3. 2. 2025 14:18

Když mám standard účet a k němu jednu běžnou kartu, tak bych ji měl teď zrušit abych mohl zkusit o novou v těch 8 hodnin požádat?
myšpulín
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 3. 2. 2025 14:58

takze ve 20h george nedostupny jo :-D
Ale myslim, ze kdo bude chtit, nejakou za 20 dnu ulovi.
slavo963
Inventář

Odeslat příspěvekod regin 3. 2. 2025 15:07

Původně jsem o ní uvažoval, ale ke Standard účtu je druhá karta za 25 Kč měsíčně. A vydání nové karty předčasně je za jednorázových 200 Kč. Jestli to lze nějak vyřešit bezplatně, tak to netuším.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod ripper6 3. 2. 2025 17:36

Schwarzie píše:U exHB kreditky se i prevod na ucet pocita do cerpani 3000 Kc, na zaklade ktereho neni uctovan poplatek za vedeni. Poplatek za prevod na ucet (50) je samozrejme nauctovan (hned v okamziku prevodu).

Tak to bys s tim stejne tak mohl dobit treba revolut pokud nestihas posilat dobirku sam sobe a jit na postu :D
Jenze ono se to secte, to mas podminky tady treba u 3x exHB, pak podminky jinde, podminky dalsi a potom se to lehce zapomene :hm
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Česká spořitelna 3. 2. 2025 17:52

regin píše:Původně jsem o ní uvažoval, ale ke Standard účtu je druhá karta za 25 Kč měsíčně. A vydání nové karty předčasně je za jednorázových 200 Kč. Jestli to lze nějak vyřešit bezplatně, tak to netuším.


Dobrý den, vydání nové platební karty je zdarma, 200 Kč je poplatek spojený s vydáním náhradní platební karty po blokaci (ztráta/odcizení).
S druhou plastovou kartou ke Standard účtu by tedy byl spojený jen zmíněný měsíční poplatek ve výši 25 Kč

Jiřka, ČS
Oficiální profil České spořitelny.
Česká spořitelna
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků