od Lenka_2 23. 1. 2025 11:43
Paragraf 204 Zákona o platebním styku:
Dosavadní poskytovatel je povinen v zákonem stanovené lhůtě reagovat odpovídajícím způsobem na doručenou žádost. Odmítnout žádost může v následujících případech:
- Z došlé žádosti není zřejmé, kdo a o co žádá – zejména pokud žádost obsahuje chybné
bankovní spojení klienta. Pokud je však v žádosti uvedeno odlišné příjmení, trvalý pobyt či
číslo identifikačního dokladu klienta, Dosavadní poskytovatel posuzuje každý případ zvlášť
podle toho, zda je z ostatních údajů možné klienta jednoznačně identifikovat.
- Žádost nesplňuje náležitosti právního jednání – k doručení dosavadnímu poskytovateli dojde
způsobem, kdy nebude jisté, zda byla odeslána důvěryhodným, oprávněným a ztotožněným zaměstnancem nového poskytovatele. Dosavadní poskytovatel je oprávněn kontaktovat klienta pro ověření jeho skutečného projevu vůle. Pokud se takovéto ověření nepodaří získat, je to pro dosavadního poskytovatele důvodem pro odmítnutí žádosti.
- Klient není s účtem u dosavadního poskytovatele oprávněn nakládat, např. z důvodu insolvence klienta nebo trestního zajištění na účtu. Naproti tomu, exekuce na účtu u
dosavadního poskytovatele není důvodem pro odmítnutí žádosti, pouze nedojde k převodu blokovaného zůstatku účtu.
- Klient není majitelem účtu, popř. je pouze jedním z více majitelů účtu vedeného u dosavadního poskytovatele.