Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod ab84 12. 1. 2016 12:18

Tak třeba o mě se na Blue staral slušně informovaný člověk, snažil se mě samozřejmě ulovit i na další jejich produkty, ale brzy pochopil, že neuspěje. Výhoda oproti "normal" účtu je v tom, že máš k dispozici konkrétního člověka, dostal jsem na něj mobil, email a všechny dokumenty se dají podepisovat elektronicky v IB, takže teoreticky už nikdy nemusíš chodit na pobočku, což nemusíš ani u lowcost bank :) A je fakt, že když jsem mu napsal o nesrovnalosti v měsíčním vyúčtování, tak obratem zařídil nápravu.
ab84
Nadšenec

Odeslat příspěvekod fremantle 12. 1. 2016 12:19

ab84 píše:Takže podle mě, kdokoli má u nich hypo, může mít Blue zdarma.


Pořád musí splnit základí kritéria, tedy buďto kreditní obrat 30 tisíc Kč nebo bilanční kritérium 0,5 milionu Kč. Pokud by se klientovi hypotéka "přehupla" se zůstatkem jistiny pod půl milionu (a neměl by v bance své úspory), už by kritéria neplnil a zaplatil 400 Kč za základní poplatek. :-)

Jinak ale ano, kdo má v ČS hypotéku, nevidím moc důvodů zůstávat zařazený v klasickém retailovém segmentu s OÚČS II (i když tam by bylo vedení zdarma i bez dalšího produktu, opět ale zase se zpoplatněnými odchozími platbami nebo nutností si platit balíček zvlášť).
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod astrapa 12. 1. 2016 12:34

No já právě nechápu rozdíl, u ČS lze mít účet zadarmo při příjmu 7000 Kč, proč přecházet na placený Blue, když tam žádné benefity nejsou.

Je tu někdo, kdo má Blue a bydlí v Praze, zda by se byl ochotný podělit nějakou kompetentní pobočkou? Jde mi hlavně o možnost dojednat slevy na úvěrech a hypotékách, pokud někdo někoho schopného zná. Klidně do PM.

ab84 píše:Tak třeba o mě se na Blue staral slušně informovaný člověk

Slušně informovaného pracovníka ČS také uvítám. Je to v bankovnictví vzácná situace.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod fremantle 12. 1. 2016 12:40

Příjem 7000 Kč nestačí, abys mohl využít slevu v rámci programu "Za důvěru" u OÚČS II, je třeba kromě kreditního obratu splnit i podmínku jednoho produktu (úvěr, hypotéka, investice)...

U Blue je to stejné, jen v bleděmodrém (kreditní obrat, akorát produkty je třeba 3) - no a u OÚČS II není v základu ani balíček odchozích plateb a jsou tam pouze 2 výběry z vlastních bankomatů (<rýpnutí> typickému klientovi vybírajícímu po dvoustovkách zpravidla nestačí </rýpnutí>). No a v základu vedení OÚČS II za 69 Kč + balíček transakcí 29 Kč + balíček neomezených výběrů z vlastních bankomatů 29 Kč = 127 Kč > služba Blue v základu 120 Kč (a k tomu dají navíc zlatou Visu - ne, že by k něčemu byla - má pouze vyšší limity). Prostě je to jen něco podobného jako, když je ve fastfoodě střední menu s omáčkou o pár korun dražší, než velké menu, které ji obsahuje.

-- 12. 1. 2016 12:44 --

Co se týče pracovníků, tak dojednat hypotečního specialistu umí kterýkoliv bankéř služby Blue, tam bych se rozhodně neobával. Konkrétního člověka ani pobočku IMHO nemá smysl hledat, ono tam stejně pracovníci fluktuují, i když v nižší míře (ale tak za rok jsem měl už taky dva bankéře) a rozsah služeb je stejný...

Rozdíl je jen v tom, že jsou poněkud fundovanější než v běžné bance, kde přijde na přepážku klient z ulice, kde mu nakecají ledacos.
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod astrapa 12. 1. 2016 12:55

fremantle píše:Rozdíl je jen v tom, že jsou poněkud fundovanější než v běžné bance, kde přijde na přepážku klient z ulice, kde mu nakecají ledacos.

To máš bohužel pravdu, obíhal jsem několik poboček kvůli zjišťování info o Buřince a bylo to k ničemu (na infolince mi na některé otázky nechtěli odpovědět a dojednali mi schůzku na pobočce, kde ale pracovnice nic nevěděla, tak jsem oběhl poboček víc), kompetence nula.

Čili v obecné rovině bys Blue doporučil, pokud se člověk kvalifikuje na bezplatné vedení?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod fremantle 12. 1. 2016 13:00

To zase jo, obecně mi tam přístup přišel lepší než u bank, co mají "rádobyosobní" bankovnictví (RB, UCB)...
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod drkarel 12. 1. 2016 13:04

Mně se osvědčilo ptát se na vše mailem. Sice to taky nebývá jednoduché, zpravidla odpovídají na něco, na co se je neptám, a nikdy nejsou schopni reagovat na všechno, i když jim to rozdělím a očísluju, ale na takových 5-6 otáček informace dostanu, navíc písemně - lépe se mi dokládá, co mi nakukali, a lépe se mi to dohledává než v paměti (tam nenajdu téměř nic).

Na pobočce v lepším případě pracovník(-ice) přizná, že to neví a zavolá někam na infolinku. V horším mi nakuká nějaké kraviny a rozčílí mně. Taky to stojí dost času.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod astrapa 12. 1. 2016 13:42

Mimochodem, myslíte, že v obecné rovině (v rámci Prahy či Brna, týká se asi jen velkých měst), je výhodější vést účet u pobočky v centru nebo raději u nějaké málo využívané pobočky někde dále od centra?

Jde o mojí vypočítavost, ptám se na to proto, že očekávám, že na pobočkách v centru budou vést svoje účty převážně bonitnější klienti, kterých tu bude přetlak. Bankéř pak bude mít menší manévrovací prostor pro vyjednání výjimek a slev, protože slevy bude chtít každý (bonitnější jsou finančně gramotnější, umí si o slevu říct a umí vyjednávat).

Kdežto na malé pobočce povedou účty spíše málo bonitní klienti, kteří si o slevu říct neumí a neumí vyjednávat, jsou pasivnější a akceptují každou první nabídku.

Trochu to zjednodušuji, ale chápete o co mi jde. Chci tím říct, že na malé pobočce bude mít bankéř více "volných žolíků" pro poskytování slev a výhod, než na velké pobočce.

Nebo je to zcestný pohled?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod drkarel 12. 1. 2016 13:48

To je těžko říct. Zase dříve, když centra bank byla v centru, měl bankéř v centru možnost přímo zajít za člověkem, který o dané věci rozhoduje. No, ale teď jsou centrály v Butovicích apod. Taky je možný pohled opačný k Tvému - na periférii budou zaměstnáváni méně schopní a budou mít tudíž menší manévrovací prostor.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod fremantle 12. 1. 2016 13:56

V Praze a Brně má ČS dokonce Blue-only pobočky, já poznám teda pouze tu brněnskou v Platiniu, ale že by měla být v některé nabídnuta vyšší výhoda mi nepřijde - konkrétně pro hypotéky nejspíš příjde na základě domluveného termínu rovnou specialista z hypotečního cetra a záležitost konzultuješ s ním, obdobně je to pak třeba u investic - bankéř do toho prakticky nijak nezasahuje a sám ani nerozhoduje o tom, jestli by slevu poskytnout mohl (no, možná u spotřebních úvěrů, to fakt nevím - ty jsem nikdy nepoptával), ale řeší to ten specialista s kompetentním oddělením.

Jednou jsem se ze zvědavosti poptával, jaký by byl rozdíl v poskytování Blue v pobočce v administrativním komplexu, kde Blue cíleně nabízeli zaměstnancům tam působících firem a v jiné pobočce a údajně tam neměl být žádný rozdíl, akorát v tom kancelářském centru dokázali prý garantovat obsluhu v angličtině. Spíš si myslím, že na tom vůbec nezáleží.
Naposledy upravil fremantle dne 12. 1. 2016 13:58, celkově upraveno 1
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod ab84 12. 1. 2016 13:57

Pokud se nepletu, tak třeba v Praze, někteří pracovníci (specialisti) často sedí během týdne na dvou pobočkách. Myslím, že to bude vždy o konkrétním člověku a o štěstí, jak se kdo vyspal a jestli nemá zrovna hlad :) Pokud nenarazíš vyloženě na trotla, tak asi dostaneš všude stejnou službu bez ohledu na umístění pobočky.
ab84
Nadšenec

Odeslat příspěvekod drkarel 12. 1. 2016 14:33

Ještě mne napadlo, že v pobočkách s méně klienty/menším obratem, např. nových, mohou mít tendenci urvat klienta za každou cenu (počítám, že pobočky hodnotí podle přínosu).
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod astrapa 12. 1. 2016 14:45

drkarel: něco podobného si právě také myslím. Bude-li na pobočce málo bonitních klientů, bude muset být více opečováván (ve smyslu nutnosti nabízet mu nějaké výhody), protože pro pobočku by nemusel být dobrý jeho odchod. Funguje to tak?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod drkarel 12. 1. 2016 15:34

Opečováváním bych to úplně nenazval, člověk si je musí vychovat, ale s lepší nabídkou (bez zbytečných cavyků a "vyjednávání") už jsem se u některých bank setkal.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod fc70 12. 1. 2016 17:32

drkarel píše:Ještě mne napadlo, že v pobočkách s méně klienty/menším obratem, např. nových, mohou mít tendenci urvat klienta za každou cenu (počítám, že pobočky hodnotí podle přínosu).


Dobře, ale je „přínos“ např. počet klientů (to by slevy asi dávat chtěli) nebo zisk (to se budou cukat)?
fc70
Přeborník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků