Zrušení IŽP

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod papshop 4. 3. 2009 12:53

A opět stejné Patrikovo doporučení - nejlepší žádná pojistka, protože by si někdo vydělal. Sakra, Patriku, ty taky něco prodáváš a za to dostaneš zaplaceno. Neřešte tu prosím neustále dokola kolik si kdo za pojistku vydělá. Buť ji dotyčný potřebuje nebo ne a pak ať řeší, která mu vyhovuje, a ne za kterou dá komu vydělat. To je jako kdybys každýmu doporučoval, že je lepší bydlet pod mostem, protože pokud mu rodiče nenašetřili, tak na byt nemá a přece nebude dávat vydělat bance na úrocích a nedejbože domácímu.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 3. 2009 13:07

Já nevidím problém v tom, že si někdo vydělá, pokud někomu prodá nějaké zboží / službu, ale v tom, že aby si vydělal, tak mu prodá zboží / službu kterou nepotřebuje a na které silně prodělá. Navíc mu jí nastaví tak, aby vydělal co nejvíc (a klient co nejvíc prodělal).

Životní pojištění rozhodně není produkt, který by "měl mít každý" tak, jak se to snaží pojišťovny prezentovat. Je to produkt, který je pro určitou (relativně malou) cílovou skupinu vhodný a výhodný.

Jenže dneska je obvyklé, že agent se snaží natlačit životko každému, a to na co nejvyšší částku a co nejvyšší dobu. A za 3 roky, když mu končí výplata provizí svého klienta navštíví s nabídkou na lepší a výhodnější produkt, starý zruší a nový uzavře (nová provize), a za další tři roky znovu,...

Princip a výše vyplácení provizí by proto měly být co nejvíce veřejně známy, protože pak si klient může snáze všimnout "podezřelého chování" agenta.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 4. 3. 2009 14:18

Znám spoustu lidí, kteří si koupili špatné auto - a je jedno že bylo ojeté nebo nové, setkal jsem se s lidmi, kteří si na doporučení prodejce koupili velký vůz a pak to auto nestačili živit. Je na vině automobilka? prodejce? nebo jsou ta auta všeobecně špatná, protože NEVYHOVUjÍ VŠEM? A diskutuje se na některých stránkách, jakou marži z prodeje má ta automobilka, prodejce, potažmo zaměstnanec dealera? Již jsem Tě jednou vyzval, abys nám sdělil Vaši marži a dodnes jsi to neudělal.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 4. 3. 2009 14:27

papshop: problem je, ze treba takovy praci prasek clovek sam chce, kdezto do IZP ho "uvrta" agent, kteremu jde vyhradne o provize.
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 4. 3. 2009 14:41

Jasně, kdyby nebylo takových Patriků, kteří neustále vykřikují o tom, co stojí klienta provize a že je lepší neuzavírat nebo zrušit, tak věřím, že víc než 50%klientů by si ponechalo své IŽP do svých 50 nebo 60 a pouze aktualizovali potřebné pojistné částky. Pak by v důchodu aspoň nějakou korunu měli a byli pojištěni pro případ nenadálých událostí. Teď tady neprobírám těch pár rádobyporadců, kteří obíhají klienty po 3 letech. Opět se neudržím - potřebuje někdo auto měnit každé 3 roky? Těžko, ale udělá to, protože na to má a chce to. Jenže ke zrušení pojistek ho dost často nutí právě ta "Osvěta" od lidí jako je Patrik. Takže se deft. nabízí obíhat klienty po 3 letech, protože pravděpodobnost, že klient už žádnou pojistku opět nemá, neboť ji na doporučení zrušil je dost velká, nehledě na to, že mezitím se opět zadlužil, nebo si zlomil nohu, popř. se mu událo něco jiného a zase se chce chvíli chovat zodpovědně.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 3. 2009 15:19

papshop: kdyby sis podrobně přečetl mé příspěvky, tak bys viděl, že rozhodně nevybízím k nějakému hromadnému rušení. Naopak vždy varuji před zbrklostí (jak při uzavírání, tak při rušení), protože zastávám názor, že jediná větší hloupost, které se může klient dopustit, než uzavření rezervotvorné životní pojistky je její předčasné zrušení.

Protože tím zrušením ublíží klient jen sám sobě. Pojišťovna si "to svoje" stejně strhne (a vlastně na tom vydělá, protože to dostane dříve) a agent, pokud trvala pojistka déle než 3 roky taky nepřijde zkrátka. Jediný, kdo na tom prodělá je klient.

Pokud někdo vybízí k nějakým operacím s pojistkou (přepracování, rušení) tak jsou to vždy agenti, kteří mají po ruce hned nabídku na novou, "lepší" smlouvu. A těch, co mají svojí "salaš" a své ovečky pravidelně po 3 letech obíhají a "stříhají" opravdu není jen pár.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod papshop 4. 3. 2009 15:33

Patriku, své příspěvky si přečti ty, neboť téměř v každém až na vyjímky začínáš jakou provizi si poradce utrhnul na klientovi. A že jsou to občas skutečné bláboly, o tom není pochyb. A pokud by to bylo jak píšeš, proč namísto výpočtu provize nedoporučíš klientovi, ať se o své smlouvy stará aktivně a nejen je neruší, ale hlavně aktualizuje, aby pro něj byly vhodné - pak by k rušení a uzavírání nedocházelo. To by se ale na stránkách jako jsou tyto muselo psát tímto způsobem a ne vypisovat provize a tím klienty víceméně nabádat ke zrušení.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 3. 2009 15:51

papshop píše:Patriku, své příspěvky si přečti ty, neboť téměř v každém až na vyjímky začínáš jakou provizi si poradce utrhnul na klientovi.

Ano, protože je to často jediná motivace, proč agent klienta do pojistky vyloženě "natlačil"

papshop píše:A že jsou to občas skutečné bláboly, o tom není pochyb.

Nikdo není neomylný a ani já tu nemám patent na rozum, však tu nejsem sám a pokud se dopustím nějaké chyby, tak si toho někdo velmi rychle všimne a patřičně na to upozorní. Ale aspoň se nestydím ke svým názorům postavit svým jménem.

papshop píše: A pokud by to bylo jak píšeš, proč namísto výpočtu provize nedoporučíš klientovi, ať se o své smlouvy stará aktivně a nejen je neruší, ale hlavně aktualizuje, aby pro něj byly vhodné - pak by k rušení a uzavírání nedocházelo.

Protože to stejně nakonec skončí novou smlouvou. Agenti jsou dost vynalézaví a klidně klientovi tvrdí, že jen "mění nastavení" a přitom mu podstrčí novou smlouvu. Spousta lidí to nedokáže rozlišit.

papshop píše:To by se ale na stránkách jako jsou tyto muselo psát tímto způsobem a ne vypisovat provize a tím klienty víceméně nabádat ke zrušení.

Provizi už klient zaplatil, zrušení pojistky jí zpátky nedostane (naopak na tom vydělá pojišťovna, protože to své dostane dřív). A pokud to způsobí, že si každý dvakrát rozmyslí, než něco podepíše, hezky si vezme smlouvu a v klidu si jí bude doma třeba týden studovat, tak to rozhodně nikomu neuškodí - kromě agentů samozřejmě, protože značná část smluv je podepsána v určité "euforii", takže počet uzavřených smluv klesne.

Přesně jak zde kdysi prohlásil jeden klient, když mu agentka přinesla "novou, lepší" smlouvu k podepsání. Řekl, že si to prostuduje. "Tak to určitě nepodepíšete", prohlásila agentka. Měla pravdu :D
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ajax1 4. 3. 2009 17:34

Proč byla moje pojistka sjednána do věku 75?No pro mně to v době uzavření smlouvy nebylo relevantní a ani ze zdejší diskuze není jasné zda je výhodnější delší doba. Má to své zápory i klady.Jako velké mínus považuji ne zrovna velká pravděpodobnost dožití.

Ruším pojistku protože tento produkt je pro mně nevýhodný.Mnohem lepší bude rizikové pojištění - viz jiné diskuze.Produkt si vyberu zcela sám z několika nabídek.Bude mě to stát jen trochu času.

Nebudu přece platit produkt, který nepotřebuji.Ano momentální zrušení je "sakra" nevýhodné, ale mnohem nevýhodnější je v něm pokračovat.Čert vem asi 20 tisíc.Je to bohužel tak nastavené,aby se klient nemohl vyvázat.Pokud to mám zrušit,tak čím dříve tím lepe.Pojišťovna mi nechtěla ani zdělit předpokládané odkupné v různých časových horizontech.Zřejmě tajná informace.Já vlastně nemám vůbec jistotu,že IŽP někdy v budoucnu vydělá i kdybych to nechal do 75let.Mám pravdu ne?Raději rizikovka a spořit zvládnu sám - myslím že ne hůře.

Mám ještě jeden dotaz.Musím nezbytně použít originální formulář od pojišťovny?Měla by stačit napsaná vlastní výpověď se všemi potřebnými údaji ne?
ajax1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ajax1 4. 3. 2009 17:36

Mimochodem zrušení pojistky je opravdu jen moje rozhodnutí a agentům už nevěřím.
ajax1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 30kveten2004 4. 3. 2009 18:01

Pokud by se daly porovnat, od dnešního dne až do tvých 75ti let věku, dvě varianty, kde jedna varianta by byla zachování současného IŽP a druhá varianta by byla zrušení IŽP, zavedení RŽP a investování přes fondy, tak si troufám říct, že na 99,5 procenta budeš mít více peněz v IŽP než ve variantě investování přes fondy.
Ty jsi takový typický investor, budeš prodávat levně a nakupovat draze:-)
Pracuji jako finanční poradce a za svou prací a výsledky si stojím!
30kveten2004
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 3. 2009 18:17

ajax1 píše:Mám ještě jeden dotaz.Musím nezbytně použít originální formulář od pojišťovny?Měla by stačit napsaná vlastní výpověď se všemi potřebnými údaji ne?


Čistě teoreticky by měla výpověď "svými slovy" stačit. Ovšem - neriskoval bych to. Kvůli nějaké "právní kličce" budeš muset platit i o několik měsíců déle (protože pojišťovna ti to samozřejmě automaticky nesdělí. Bude dělat "mrtvého brouka" a čekat, až se ozveš.).

Nejlepší varianta je dojít přímo na pojišťovnu a tam produkt zrušit, protože dostaneš na místě potvrzení s informací k jakému dni produkt zaniká.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 3. 2009 19:12

30kveten2004: vždyť nemusí investovat přes fondy. Může využívat různé termínované vklady a spořící účty. Já např. teď jdu do 18 měsíčního vkladu u Unibon s úrokovou sazbou 5,2 %. V současné chvíli to vypadá, že konzervativní investoři jsou nad těmi fondovými docela dost "na koni".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 30kveten2004 4. 3. 2009 19:17

Hmmm, v současné chvíli.... Ty myslíš hodně krátkodobě....
Pracuji jako finanční poradce a za svou prací a výsledky si stojím!
30kveten2004
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 3. 2009 19:35

Např. Sporotrend je na úrovni z roku 1994, to mi moc krátkodobé nepřijde.

Kdyby si investor tehdy uložil peníze na nějaká 4 % (po zdanění), tak má dnes o 73 % víc :).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků