Rád bych vás požádal o rady/zkušenosti s uplatňováním cestovního pojištění zodpovědnosti za škodu.
V zahraničí jsem poškodil ubytování (utržené umyvadlo) a způsobil škodu cca €500.
Ubytování bylo pronajato kamarádem na AirBnb a já byl nahlášeným hostem.
Mám cestovní pojištění od Erste Premier (Kooperativa) s pojištěním zodpovědnosti za škodu.
Nyní po kamarádovi AirBnb chce zaplatit škodu s tím, že mě za 5 dní chargnou jeho kartu kartu pokud to do té doby on nezaplatí.
Na infolince Kooperativy ale chtějí data poškozeného (vlastníka ubytka), že to budou řešit s ním.
Kdo je tedy poškozeným - kamarád, AirBnb nebo vlastník? Jde nějak zabránit AirBnb v naúčtování (jinak než zablokovat kartu)?
Máte nějaké zkušenosti jak to pak probíhá? Případně odkazy na články (klidně v Aj)? Nemohu na konkrétní situaci nic najít.