Funguje to, má to tak spousta lidí kvůli bonusu. FO je pojistníkem, s.r.o. pak vlastníkem a provozovatelem. Bonus/riziko jde za pojistníkem, plnění za provozovatelem. Účetně v pořádku, ideálně když FO s firmou souvisí (např. jednatel apod.), ale jde to i tak, doloží-li se platby a pojistný zájem.
Jen je potřeba dodat, že za odlišného pojistníka vůči vlastníkovi/provozovateli je přirážka, ale i tak to s plným bonusem vyjde levněji, než nová s.r.o. bez bonusu.
Alternativně k tomu koupit nějaký rozpadlý nízkoobjemový žďorb, který nebude jezdit a bude jen pojištěný a vytvořit si na něj firemní bonus.
-- 8. 8. 2023 21:45 --voborl00 píše:Pjistné může hradit firma a dá si jako náklad (?).
Ano. Mám to taky tak a mám už za sebou kontrolu. Cajk.
voborl00 píše:A jak v případě pojistné události - pojistné plnění jde firmě, nebo té FO?
Plnění jde pojištěnému = firmě.
voborl00 píše:Nedějí se tam pak nějaké komplikace s DPH, v nejhorším pak jestli nemůže vzniknout situace kdy plnění přijde snížené o daň a tu pak bude muset FO/firma doplatit servisu ze svého? FÚ s takovouto konfigurací nebude mít problém? Děkuji za doplnění.
FÚ je to jedno. Zajímá jej jen, zda příjemce plnění je/není plátce DPH. Nezajímá ho, kdo pojištění platí. Pokud pojistné platí FO a příjemcem je firma jako plátce DPH, prostě pojistné plnění bude VŽDY bez DPH a vždy jej dostane pojštěný = firma (vlastník nebo provozovatel). Pojistník nikdy nedostane nic, maximálně jen přeplatek pojistného, pokud pojistku vypoví. S DPH to nesouvisí.
Jen opakuji, že toto je dočasné řešení a vždy je lepší si postupně vybudovat firemní historii s bonusem firmy. Třeba já mám jedno auto pojištěno jako FO (to dražší), ale druhé už na firmu (levnější). Teď si třeba jako firma chystám vybudovat historii POV na autobus, což je raketa. Takže koupím nejlevnější šrot, co má v TP slovo "autobus" (např. Renault Traffic 10místný), ten pojistím a jen bude existovat. Až bude bonus, pak si koupím nový a pojistím normálně velký bus (jinak jde o třeba o 200 000 Kč ročně).