od Katore Inescu 13. 2. 2025 16:18
Povodeň v minulém roce nám poškodila dům a museli jsme jej zdemolovat. Byli jsme pojištěni u Pillow.
Měli jsme pojištěnu nemovitost, domácnost a okolní stavby. U okolních staveb jsem byl překvapen, že bez další komunikace vyplatili celý limit pojistné částky.
U domácnosti se mi nelíbilo, že je nastaven maximální limit, ale při škodě chtějí po vás dokumentovat a vyčístlit škodu (takže TV, pračku a podobně asi nějak obchájíte, ale chtěli třeba fotit a hodnotou vyčíslit každou ponožku a podobně). Buď byly pravidla nastaveny na to, že si vytopíte jednu místnost a budete mít poškozeno pár věcí, nebo prostě počítali, že lidi se na ty stovky drobných věcí vykašlou a tím nebudou muset plnit. Já jim napsal, že na to nemám prostor, jestliže chtějí dokumentovat, tak že mají poslat likvidátora, který se toho ujme. Po několika vyměněných emailech mi vyplatili celoý limit.
U nemovitosti mi uznali 90% limitu, protože jejich kalkulace jim vypočítala, že ta naše částka byla přepojištěna. Opět jsem jim napsal, že limit měli rozporovat při uzavření smlouvy a současně jim vypsal nadstandardní prky v domě, se kterými jejich kalkulace nepočítala. Po pár dnech mi připsali i zbytek.
Nevím, jak moc ovlivní to, že se jednalo o takovou situaci, nebo že se jednalo o totální škodu. Dům jsme dostavěli před pěti lety, takže limity byly opravdu nastaveny vysoko.Drobné přetahování bylo, ale jinak jsem spokojen, protože jsem čekal o cca 2 miliony méně (třeba základová deska zůstala a to nijak nezohlednili, přestože sousedům ji odpočítali). Takže za mě Pillow OK