Prodejce na Aukru

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Huntsman 12. 2. 2010 13:47

Dobrý den,

potřeboval bych poradit. Jsem student a občas si přivydělávám sháněním věcí a následném prodeji na Aukru. Jak všichni vědí Aukro podává hlášení FÚ, zajímalo by mne jaký můžu jako student mít obrat či výdělek podle zákona.

A pokud bych tento limit překročil zda by se vyplatil ŽL (se zárukou a účetnictvím by problém nebyl). Popř. co to zhruba obnáší.

Děkuji mnohokrát!!
Huntsman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 12. 2. 2010 17:37

Ono je asi rozdil, jestli prodavas jednu vec nebo 10 stejnych.
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář

Odeslat příspěvekod papshop 12. 2. 2010 20:10

Ne rozdíl je v tom, jestli je schopen doložit, že prodává vlastní použité, již nepotřebné věci, i třeba ze sbírky apod., nebo jestli prodává nové věci za účelem dalšího zisku. Doložení při případné kontrole na FÚ záleží čistě jen a jen na případné benevolenci pracovníka FÚ, v některých případech popisováno dle jeho momentální nálady. Pochopitelně záleží i na částce, např. konkrétně Aukro poskytuje FÚ informace o prodejcích, kteří v daném roce uskutečnili prodej větší než 20.000,- ale nikde není psáno, že v případě zvětšujících se potíží s výběrem daní v této naší milované mezi, že za chvíli nebude aukro bonzovat každého, kdo zde vleze. Ze zákona údajně oznamovací povinnost má. Takže pokud Huntsmane hodláš prodávat např. mobilní telefony v množství více jak jeden za rok a taktéž jiné zboží v množství více jak 1 kus ročně, pak si raději ten ŽL pořiď, nebo na aukro raději nechoď.
Vy mě neznáte, když se nase.u, ale až mě poznáte, to se teda budete divit.
papshop
Nadšenec

Odeslat příspěvekod S474N 12. 2. 2010 20:20