Ahoj, máte prosím někdo zkušenosti s režimem OSVČ fakturující zahraniční firmě?
Jsem plátce DPH, ale tady by mělo jít o režim reverse charge, což musím zmínit na faktuře a fakturovat bez DPH. (Jiná země EU jako sídlo společnosti)
Můžou tam být ještě nějaké další věci, na které si dát pozor?
Mám aktuálně k DPH nahlášený CZK účet. Je třeba něco takového řešit i pro případný EUR účet?
Jak je to pak s daněmi? Pokud budu podávat přiznání v CZK, budu přepočítávat faktury kurzem dne, kdy přišly peníze, případně tím ročním kurzem dle ČNB?
Když budu mít období, kdy mi nevyjdou žádné faktury v CZK s DPH, budu podávat nulové přiznání k DPH. Co když si budu chtít pořídit nový počítač nebo něco jiného, kde bych chtěl žádat o odpočet. Mám tím pádem smůlu s odpočty, když bych na DPH odváděl mnohem méně, než kolik bych chtěl vrátit.
Budu rád za případné tipy a rady. Nechci, abych si tím případně přivodil víc problémů než potenciální práce.