Jsem v této oblasti úplný nováček. Čerstvě mám vyřízen nový živnostenský list (jsem student, neplátce dph). Chtěl bych se optat na několik záležitostí.
1) Stačí mi vést si obyčejnou tabulku v Excelu o přijatých platbách, kde si budu zaznamenávat údaje "od koho, za co, kolik, kdy"?
2) Když budu prodávat reklamu na Internetu, stačí uvádět jako účetní položku na faktuře třeba právě "Reklama na Internetu"?
3) Je možné přijímat i platby složenkou či doporučeným dopisem na moji adresu nebo je nutné, aby všechny transakce šly přes účet, který jsem uvedl na finančním úřadě?
4) Pokud mi faktura do data splatnosti zůstane nesplacena, mohu ji jednoduše vyřadit nebo musím posílat nějakou storno fakturu?
5) Jsou pro platby ze Slovenska nějaké odlišnosti?
6) Je nutné udělat si razítko?
Díky tomu, kdo mi pomůže.